default-header

pijn in pols na hartkatheterisatie

Home Forums Algemeen pijn in pols na hartkatheterisatie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #79890 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik heb vorige week donderdag een hartkatheterisatie via de pols..
    ik wil graag weten of er meer mensen zijn waarbij het inbrengen van het buisje behoorlijk pijnlijk was.
    e cardioloog zei wel dat ik een dunne pols had ,maar of dat uitmaakt weet ik niet?
    ook het ontluchten van de armband naderhand was zeker niet gevoelloos.
    nu heb ik een lichte bloeduitstorting…maar wel veel last van de pols,hand,arm…het is net een zenuwpijn.
    word er snachts ook wakker van ,slik maar paracetamol tegen de pijn.
    ik zocht op internet naar ervaringen maar kom alleen maar reakties tegen van mensen die via de lies zijn geholpen…..
    gr mirjam

    #88683 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Ik heb presies hetzelfde meegemaakt,bij mij was de pijn erg heftig.er moest een dunnere katheter ingebracht worden.ik heb er nog zeker 2 weken last van gehad..
    ik heb dus aangegeven dat ik dit nooit meer via de pols wil.een paar weken later ben ik weer gecatheriseert maar dit keer via de lies..en dat was een fluitje van een cent..
    Gewoon in je dossier laten zetten dat je dit niet meer wil.
    de pijn trekt wel weg hoor..
    sterkte!
    gr leny

    #88684 Reageer
    mirjamb
    Deelnemer

    klinkt raar maar ben blij met je reaktie…ik twijfelde al aan mijn zelf…stel ik mij nou aan ?
    het is ook vreemd dat er weinig info over te vinden is en vanuit het zh ook weinig info…ja twee dagen mitella en over 3 weken weer een afspraak op de poli ….en dan sta je weer buiten.

    #88725 Reageer
    Lot1978
    Deelnemer

    Hai Mirjam,

    Ik herken je verhaal.
    Mijn laatste catheterisatie (controle van de stent) ging via de pols omdat ik veel complicaties heb gehad bij de lies.
    Ik heb helse pijn gehad tijdens de controle en ben volledig plat gespoten. Vervolgens moest ik een nacht blijven op de IC, en dit terwijl het enkel een controle was en dus een ‘eenvoudige’ ingreep.
    Mijn aderen bleken zeer nauw, wat de oorzaak is van de pijn. Men moet dus behoorlijk vroeten om de catheter er door te krijgen. Vervolgens werd mijn ader spastisch, een vervelende reactie van het lichaam wat dit kennelijk niet wilde toestaan.
    Anderhalve week later knapte mijn ader spontaan op de plek waar de catheterisatie was geweest. De incisie heelde dus ook nog eens erg traag. Gelukkig stopte de bloeding redelijk snel, waardoor een operatie niet nodig was.
    Tot op heden heb ik nog een heel gevoelige pols. Dit is nu inmiddels 7 maanden geleden.
    Hij voelt regelmatig erg strak aan en een beetje beurzig. Dit gaat denk ik niet meer over.

    Mij is verteld dat bij vrouwen catheterisatie via de pols regelmatig problemen oplevert, omdat de aderen nauwer zijn. Echter was het bij mij al een alternatief daar de lies ook niet echt mee wilde werken. Voor jou is de lies wellicht volgende keer wel een goede oplossing. Naast de complicatie die ik had, was dat wel een prettigere ingreep.

    Succes!

    #88754 Reageer
    mirjamb
    Deelnemer

    hoi
    bedankt voor je berichtje.
    het gaat gelukkig wel wat beter met de arm…het staat nu ook in de status als er een volgende x komt het via de lies gebeurt.
    maar mijn uitslagen waren gelukkig goed.
    ik ben nu 43 en heb voor mij gevoel een apk keuring gehad..na het ovelijden van mijn vader op 35 jarige leeftijd. ik was 9 jaar weet ik,dat ik belast ben met te hoog cholesterol en sinds een jaar of 6 ook te hoge bloeddruk.
    na veel stress ,pijn op de borst doorgestuurd en alle onderzoeken gehad cardioloog had toch twijfels na hartscan vandaar de katheterisatie.
    nu stress aanpakken en mijn conditie op pijl krijgen,na alle medicatie was ik toch wel heel moe…bloeddruk nu gelukkig onder controle.
    we gaan er weer voor…
    jij heel veel sterkte
    gr mirjam

    #119065 Reageer
    Ingrid
    Gast

    Ik heb op 24 mei caterecatie gehad via de pils is nu 12 juni en nog steeds veel pijn .mijn pols voeld ook kouder waar ze het gedaan hebben en ik voel geen pols daar meer .cardioloog zei dat mijn ader is ingeklapt maar vindt het er lang duren nu schuiven ze het Af op andere di gen

    #119064 Reageer
    Ingrid
    Gast

    Ik heb op 24 mei caterecatie gehad via de pils is nu 12 juni en nog steeds veel pijn .mijn pols voeld ook kouder waar ze het gedaan hebben en ik voel geen pols daar meer .cardioloog zei dat mijn ader is ingeklapt maar vindt het er lang duren nu schuiven ze het Af op andere di gen

    #119266 Reageer
    Ria
    Gast

    Op 20 mei katherisatie gehad 3 pogingen via pols lukte niet bloeddruk zakte tot 70 toen infuus massage van de arm spray onder de tong paar keer bij gespoten was alleen de draad die er niet inging tot de elleboog heel pijnlijk toen via de lies eindelijk het buisje erin de rest ging goed maar in de lies een na bloeding en het buisje zit er nog en irriteert en een grote bloeduitstorting mijn arm is beurs van mijn muis tot mijn elleboog en zeer pijnlijk kan er niet van slapen zenuw pijn hoop wel op verbetering

    #119481 Reageer
    El
    Gast

    2 weken geleden hartkatheterisatie via pols door arts in opleiding, was niet de afspraak, ook niet geïnformeerd daarover. 3 kwartier erge pijn. Na dag onderarm paars/blauw, nu nog Veel last van soort zenuwpijn aan pols en elleboog, vooral ’s nachts, slaap dus slecht. Huisarts denkt bloedvat geraakt. Doe dus weinig of niets meer met arm. Graag uw advies, waarvoor dank

    #120720 Reageer
    Jenny
    Gast

    Dag, hoe gaat het nu? Ik heb afgelopen dinsdag een katheterisatie gehad via de pols. Nu zondag ik ga kapot van de zenuwpijn in mijn hand en arm…..het word niet minder maar erger. Ik heb gebeld met de cardioloog afgelopen vrijdag. Hij zei nee dat hoor ik niet vaak het moet maandag echt over zijn. Nou het is vandaag zondag en het is bijna niet uit te houden….en ook mijn hand daar komen ze niet eens met de katheterisatie….bvd

    Groet Jenny

    #121788 Reageer
    Sandra
    Gast

    Ongeveer 2 weken geleden hart katherisatie gehad via mijn pols,aan de rechterkant. Ik ben een vrouw van 45 jaar. De eerste dagen voelde ik veel tintelingen, raar gevoel in mijn hand en ook arm. Ik voel nog steeds een beurs gevoel en ik ervaar minder kracht in mijn rechter arm en hand. Ook voelt mijn pols ‘slap’ Is dit herkenbaar? Trekt dit nog bij?

    Groetjes Sandra

    #122283 Reageer
    Danielle Hubert
    Gast

    Ik ben een week geleden via de pols gekatheteriseert. Dat lukte niet door smalle ader dus na 45 min nog via de lies.
    Mijn onderarm is paars en wat een vreselijke pijn. Inderdaad een zenuwpijn is de beste omschrijving. Vooral in de nacht niet te doen. Huisarts zegt is nazorg ziekenhuis en ziekenhuis zegt nee hoor is voor de huisarts. Bah! Zit met koelcompres en slik pijnstillers. Nooit meer via de pols bah

    #124128 Reageer
    Rika de Haas 1939
    Gast

    2020 mei
    Ook een Hartcaterisatie gehad nu Dec 2020 heel veel last van mijn linkerarm en hand als ik er op slaapt dan doet hij heel erg pijn. Ineens ontstaan .Wat de oorzaak is een vraagteken
    Dus slaap niet meer op mijn linker zij.
    Lijkt wel of alles afgesloten wordt.
    Heel raar bloeddruk goed aan de linkerarm.
    Geen dokter geraadpleegd

    #124945 Reageer
    Luc
    Gast

    Na coronarografie in de pols, goed gegaan, maar veel pijn aan het duimgedeelte. Kan niets vastpakken noch tillen, zeer vervelend.

    #126570 Reageer
    Gea
    Gast

    Maandag 20 febr. 2023 katheterisatie via pols gehad. Hoop nooit meer te hoeven doen. Heb een dunne pols. Weet niet of dit ervoor gezorgd heeft dat ik zeer veel pijn heb gehad tijdens het onderzoek. Nu al een week de onderarm tot aan elleboog alle kleuren van de regenboog. Mocht het ooit nog een keer moeten gebeuren dan kies ik toch maar voor de lies.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #119266 in pijn in pols na hartkatheterisatie
Je informatie: