default-header

Pijn in de sleutelbeenderen na een open hartoperatie. Wie weet meer?

Home Forums Help?!? Pijn in de sleutelbeenderen na een open hartoperatie. Wie weet meer?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #78819 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn man heeft nu 7 weken geleden een openhart operatie ondergaan om een nieuwe aortaklep te krijgen. (een bioklep) Hij bleek ineens een zeer ernstig verkalkte aortaklep te hebben, wat ook nog eens erfelijk blijkt te zijn.
    Alles is goed gegaan, er waren geen complicaties behalve zijn spraak. Dat heeft zich redelijk hersteld.Maar nu beginnen ineens zijn sleutelbeenderen heel erg pijn te doen, en heeft hij het gevoel dat deze beenderen en ook zij borstbeen anders in zijn borstkast liggen dan voorheen.En dat alles een beetje onder spanning komt te staan Dat gevoel had hij nog niet gehad.Herkent iemand dit en zo jaa is dit van tijdelijke aard en hoe lang kan dit ongeveer gaan duren?Ik ben benieuwd naar de reacties.

    #83110 Reageer
    Leonardo
    Deelnemer

    Na mijn operatie, had ik soortgelijke klachten, het voelde al vrij snel of er iets niet goed zat aan een sleutelbeen, bij bep. bewegingen ging het ook “verspringen” Voor mijn gevoel was het meer of twee botten uit elkaar schoten. Mijn huisarts heeft het onderzocht, bleek niets aan de hand te zijn. Maar dit vervelende gevoel heeft toch wel minstens 2 maanden aangehouden, nu bijna een jaar verder, is het borstbeen af en toe nog gevoelig. Ook is er manueel goed te voelen dat de aanhechting van de bovenste ribben aan het borstbeen, nu anders is dan voor de operatie.
    7 weken is nog erg “vers”, voor een gewone botbreuk staat ongeveer 6 weken, het borstbeen is natuurlijk doorgezaagd, tevens wordt er van je verwacht dat je al zeer snel uit bed moet hijsen, ik heb dat borstbeen achteraf gezien toch wel behoorlijk belast, uit m’n linkerarm is de slagader verwijdert die dienst moest doen voor de kransslagader, zodoende had ik veel minder kracht om me met beide armen tegelijk “symetrisch” uit bed te takelen. Wellicht heeft dit een negatieve invloed op dit herstel gehad.
    Ik wens jullie een goed en snel herstel.
    Groeten Leo

    #83117 Reageer
    Liesbet
    Deelnemer

    Dank Leo, voor je snelle reactie.
    Het heeft ons gerustgesteld, dat het erbij hoort. En inderdaad 7 weken is wel erg vers.
    Het moet allemaal natuurlijk ook weer op zijn plek “vallen”. Zowel lichalmelijk als emotioneel.

    Ook jij sterkte en nog bedankt,
    Groetjes
    Liesbet

    #83186 Reageer
    Tatjanna
    Deelnemer

    Hallo Liesbet,

    ik herken deze klachten. Heb zelf net een derde open hart operatie gehad nu 4 weken geleden. Gelukkig was ik dus al bekend met deze klachten en heb al een afspraak gemaakt bij mijn manueeltherapeut. IN overleg met het ziekenhuis behandelt hij deze klachten, voorzichtig omdat alles nog erg pijnlijk is en alleen wat volgens de fysio van de cardio afdeling is toegestaan zo kort na de operatie. Bij de vorige operatie heeft dit wel maanden geduurt en daarna nog lange tijd bij bepaalde bewegingen nog een beetje pijnlijk.
    Mijn ervaring is dat meer doen en het forceren echt niet helpt.
    Succes ermee en ik hoop dat het snel beter gaat.

    Tatjanna

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #83110 in Pijn in de sleutelbeenderen na een open hartoperatie. Wie weet meer?
Je informatie: