default-header

pijn in borst na bypass

Home Forums Na een operatie of behandeling pijn in borst na bypass

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79571 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo
    ruim 6 wekene geleden heb ik een bypass operatie ondergaan. Alles is goed gegaan maar ik heb nog steeds veel last van borstbeen/spier. Is dit normaal? En zo ja hoelang moet ik rekenen voordat die pijn weg is? Overigens moet wel even melden dat als ik douch, de warmte de pijn verminderd. Echter ’s nachts is de pijn bijzonder irritant daar dat slapeloze nachten veroorzaakt.
    Hoor graag ervaringen

    #86946 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hallo,

    Die pijn is heel normaal hoor! Ik herken het zeker van mijn eerste operatie in Nederland. Een jaar later ben ik in Belgie geopereerd en hebt toen bijna geen last gehad, omdat ik vanaf de eerste dag na de operatie op de IC elke dag 2x fysiotherapie kreeg!
    Ik zou dus naar een fysio gaan, en bewegen maar! Let wel op dat de oefeningen in het begin zoveel mogelijk symetrisch gedaan worden, om het borstbeen niet te laten verschuiven. Maar in principe is dat na 6 weken al voldoende geheeld. Bewegen doet wonderen, en inderdaad ook een warme douche is heel plezierig. Verder misschien voor het slapen gaan nog een paracetamolletje? Dat wil ook wel helpen, al kan ik me voorstellen dat je dat zo min mogelijk wilt doen.

    Succes, en groetjes, Elsje.

    PS: Van de eerste operatie weet ik nog dat het een week of 10 heeft geduurd voordat ik het weer redelijk normaal vond aanvoelen.

    #86948 Reageer
    vtx1800
    Deelnemer

    Elsje

    dank voor je antwoord. Ik heb wel onmiddellijk fysio in het ziekenhuis gekregen en doe het nog regelmatig. binnenkort naar hartrevalidatie. Zal daar eens extra oefeningen vragen voor dit probleem dan

    groet

    John

    #93770 Reageer
    Kiki60
    Deelnemer

    6 weken is nog wel erg vers, je weg naar genezing is lang, ik ben in juli geopereerd, nu bijna 5 maand verder, voel ik me veel slechter dan voor bijpass, net na operatie heel veel spierpijn, zelf dus gestopt met simvastine daar krijgen veel mensen spierpijn van, nu sinds sept kortademig, pijn schouderbladen, dus terug bij af, deze week en volgende week weer in scan, de longarts had het er van de week over dat de chirurgen spreken over een verstijfd hart, dat hoop ik toch niet, ik kan ook niet goed in elkaar zitten, doen de ribben vreselijk pijn, dan kan ik het wel uitschreeuwen, vraag me af of wel goed geheeld is en niet scheef zit, aangezien ik in ziekenhuis lag waar de fysio zo zei en de verpleegkundige weer  wat anders, van fysio op rug blijven liggen, van verpleegkundige mocht je op je zij, ik heb gevoel dat borstkast gewoon vernield is, voelt zo raar, ook linkerborst geen gevoel in, en regelmatig opgezet, nooit iemand die eens kijkt of er geen oedeemzit, een ding weet ik wel, ik ga ongeacht wat ze nu vinden op scan nooit weer onder mes, DE breuk is dan na 6 weken geheeld, maar dat is oppervlakkig hoor, mocht je last van de ijzerdraad hebben dan mag hij er pas na 9 maand uit, dus rustig aan blijven doen 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #93770 in pijn in borst na bypass
Je informatie: