default-header

perindopril 2mg krijg je die eeuwig en het nut hiervan?

Home Forums Medicijnen perindopril 2mg krijg je die eeuwig en het nut hiervan?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80698 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Geachte forum leden, hier mijn relaas:

     

    in elkaar gezakt s’nachts, daarbij weer ribben gekneusd en met oogkas tegen een openstaande deur kopkant aangevallen en een flinke buil op de oogkas en gebroken, met het gele busje en de  mooie blauwe lichtjes opgehaald.

    In ziekenhuis eerst via de pols gekatheteriseerd en daar bleek de CX op twee plaatsten dicht te zitten, en ook bleek de RCA totaal afgesloten te zijn, en / maar die had wel collaterale gemaakt voor 40%. Deze compleet verstopte RCA bleek een oud infract te zijn een zogenaamde “ Stille”, ik heb daar nooit wat van gemerkt. De CX was via de pols niet open te krijgen een aantal dagen later is een nieuwe poging gedaan via de lies met twee trekveren en gelukkig met succes, ik ben nu eigenaar van twee stents  met Drug in de CX.

     

    Mijn pomp functie is 100% en kleppen werken ook prima!

    De RCA is na drie maanden onderzoek ongemoeid gelaten, dit omdat mijn conditie heel goed is en de verwachting is dat ik nog meer collateralen aanmaak de komende jaren.

    Ik heb ook Bradycardie ( trage hartslag in slaap 39 BPM)

    Maar mijn bloed waarden zijn al 20 jaar prima en mijn bloeddruk is ook al 57 jaar altijd 80 over 125. Nu vraag ik mij toch echt het nu af van de Perindopril 2mg.?? Het verlaagd de bloeddruk, maar welk nu heeft het als mijn bloeddruk altijd goed is en pomp functie is 100%!

    Bovendien vind het niet prettig aanvoelen wanneeer de Perindopril ingrijpt, zodra ik thuis uit mijn zetel opstaat en flink ga wandelen dat is het zo dat na eerst 100 of 200 meter ik de Perindopril voelt ingrijpen opmijn hart. Dat voelt een sec of 30 niet prettig aan en als ik dan verder doorloopt, voel ik mij prima en heb ik er geen last meer van. Het lijkt wel of zodra je de hartslag omhoog wilt laten gaan om aan fietsen of wandelen te beginnen deze pillen ff op de rem trappen in de begin start fase ( de langszaam oplopende hartslg)!

     

     

    #93710 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    U kunt altijd met uw arts overleggen of u daadwerkelijk bloeddrukverlagers moet blijven slikken.

    Zo ja dan kunt u overleggen om een andere bloeddrukverlager te proberen, waar u misschien minder bijwerkingen van krijgt.

    Maar nooit op eigen houtje stoppen, altijd in overleg!

    Ook zijn er cardiologen die acupunctuur toepassen voor ritmestoornissen, dat zou u ook kunnen aankaarten bij uw arts.

     

    Anneliese Wijers-Barten.

     

    #93711 Reageer
    Mottebal
    Deelnemer


    Wat je hele gezondheidstoestand betreft kan ik niet veel zeggen. Weet wel dat ACE-remmers, net als de meeste medicijnen, zorgen voor tekorten aan allerlei voedingsstoffen, zoals zink. Bij problemen met hart en bloedvaten zijn sowieso je voeding een diverse voedingsstoffen belangrijk, waaronder zink. Ook zorgen ze voor een verminderde afbraak van een stofje, genaamd bradykinine, wat ook weer klachten kan geven, zoals met de luchtwegen. Medicatie in overleg met arts.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #93710 in perindopril 2mg krijg je die eeuwig en het nut hiervan?
Je informatie: