default-header

PATIËNT gezocht voor het TELEVISIEPROGRAMMA Je Lijf Je Leven

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes PATIËNT gezocht voor het TELEVISIEPROGRAMMA Je Lijf Je Leven

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79409 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal!

    Voor het gezondheidsprogramma Je Lijf Je Leven van RTL4 zijn wij op zoek naar een iemand die atrium fibrillatie heeft en die onder controle staat bij de trombose dienst.

    In Je Lijf Je Leven wordt met behulp van de meest uiteenlopende metaforen de werking van een specifiek orgaan of lichaamsdeel voor de kijker inzichtelijk gemaakt. Daarnaast komt er een medische deskundige aan het woord die een aan het orgaan / lichaamsdeel gerelateerde ziekte en de daarbij behorende behandelingen bespreekt. Tot slot vertelt een patient over zijn of haar ziekte. Op deze manier willen wij de kijker bekend maken met het orgaan & de desbetreffende ziekte.

    In één van onze aflevering staan het bloed en de bloedvaten centraal. Eén van de onderwerpen die wij in deze aflevering behandelen is het voorkomen van bloedpropjes, oftewel trombose. Voor dit item zijn we nog op zoek naar een patient.
    Wij zoeken naar een patiënt die, ondanks dat hij of zijn erg blij is met de trombosedienst, het als een grote aanslag op zijn of haar leven ervaart om regelmatig op controle te komen.

    Ben jij óf ken jij iemand bij wie dit het geval is? En lijkt het je leuk om mee te werken aan dit programma?
    Zou je dan zsm contact met me willen opnemen?

    De opnames voor dit programma vinden plaats op 1 of 4 november in Amsterdam. We vergoeden al je reiskosten.

    Alvast bedankt!
    Groeten,

    Merette Dozy
    merette.dozy@icaremail.nl

    #86239 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Beste Merette,

    Leuk initiatief, alleen vind ik het jammer dat het om een persoon moet gaan die de controle bij de trombosedienst als een grote aanslag op zijn leven ziet. Het wordt dan zo negatief benaderd, terwijl je als je goed ingesteld bent je maar 1x per 3 á 4 weken, en soms nog minder vaak op controle hoeft. Dit vind ik eerlijk gezegd een kleinigheid. Er zijn veel en veel erger dingen. En wil je het jezelf helemaal makkelijk maken, dan kun je ook nog jezelf leren prikken, en dan hoef je nog minder op controle! Ik denk dat het atriumfibrilleren zélf een grote aanslag op je leven kan zijn, maar níet die trombosedienst.

    Groetjes, Elsje.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #86239 in PATIËNT gezocht voor het TELEVISIEPROGRAMMA Je Lijf Je Leven
Je informatie: