default-header

Patient-gegevens jarenlang niet goed beveiligd

Home Forums Groen Hart Gouda Patient-gegevens jarenlang niet goed beveiligd

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #81252 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Sana,

    Ik heb ook een herseninfarct gehad. Het moet een zware periode voor je zijn.
    Bij mij is het zo gegaan dat ik in 1996 een herseninfarct gehad.
    ierna heb ik 3 weken in een ziekenhuis gelegen. Hierna heb ik ongeveer 1 jaar gerevalideert.Ik heb gerevalideert d.m.v. Fysiotherapie, Ergotherapie, Logopedie, Psychologie en Maatschappelijk werk.Het was geen gemakkelijke periode.
    Hierna ging mijn hartfunctie zodanig achteruit, dat ik in 2003 een harttransplantatie heb ondergaan. Ik ben in die periode mijn baan kwijt geraakt.

    Nu gaat het weer allemaal goed.

    Ik hoop dat jij dit allemaal niet behoeft mee te maken.

    Groeten

    Wim de Jong

    #81253 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Sana,

    Er is een patientenvereniging voor CVA. Deze Heet “Samen Sterk”. Deze heeft diverse regionale afdelingen. Hier kun je contact met lotgenoten leggen en informatie krijgen.

    Groeten,

    Wim de Jong.

    #81254 Reageer
    rumeyda
    Deelnemer

    Ik heb ook een herseninfarct gehad.Maar bij mij was het niet zo erg. Ze zagen op de EEG een klein infarctje. Ben er gelukkig goed van afgekomen.

    #81255 Reageer
    Ka.NL
    Deelnemer

    Zie mijn profiel met hartverhalen, helaas ook CVA slachtoffer.

    #78597 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [quote]Gegevens honderdduizenden Nederlandse patiënten te grabbel op internet

    De gegevens van 493.000 patiënten van het Groene Hart Ziekenhuis in het Nederlandse Gouda zijn jarenlang via internet toegankelijk geweest op een nauwelijks beveiligde computer. Een hacker die opereert onder de naam ‘Bonnie van het Nederlands Genootschap van Hackende Huisvrouwen’ informeerde het Nederlandse Nu.nl over de zaak.

    De gelekte gegevens omvatten onder meer zeer gevoelige informatie, meldt Nu.nl. Enerzijds konden tientallen medische dossiers ingekeken worden, variërend van opnamegegevens tot ogenschijnlijk complete dossiers.
    Zo stonden brieven tussen artsen, röntgenfoto’s, echo’s, hartfilmpjes, medicatielijsten, recepten, diagnoses, diverse soorten scans, behandelplannen en laboratoriumuitslagen, op het internet.

    Anderzijds stonden ook alle adresgegevens van de patiënten van het ziekenhuis online. Van maar liefst 493.000 mensen werd zo het patiëntennummer, naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en gegevens over de partner te grabbel gegooid. [/quote]

    Verder lezen…..>
    http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121007_00325372

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Patient-gegevens jarenlang niet goed beveiligd
Je informatie: