default-header

Pandemie-vaccin bijwerkingen melden bij Lareb

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Pandemie-vaccin bijwerkingen melden bij Lareb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79081 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Bijwerkingen van het nieuwe pandemie-vaccin tegen de mexicaanse griep kan men zelf melden bij Lareb, dmv dit formulier:

    http://www.lareb.nl/pandemiemeldformulier/patient/melden.asp

    Er is een apart formulier voor meldingen door zorgverleners.

    Op een Belgische website die oproept om bijwerkingen te melden kan men oa het volgende lezen:

    Welke bijwerkingen melden?

    – Voor de vaccins tegen het pandemische H1N1-virus. Het gaat hier om een nieuw vaccin waarmee de ervaring nog beperkt is. Daarom is het nuttig om elk vermoeden van bijwerking te melden (met ook vermelding van het lotnummer), tenzij het gaat om een goed gekende, banale reactie.

    – Bijzondere aandacht dient te gaan naar de meest kwetsbare groepen zoals kinderen en zwangere vrouwen.

    Om aan de vraag van het Comité voor geneesmiddelen voor humaan gebruik (CHMP) van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMEA) tegemoet te komen, moedigen wij u aan om volgende bijwerkingen zeker te rapporteren :

    * Ernstige bijwerkingen, vooral deze die tot een overlijden of een levensgevaar leiden;
    * De onverwachte bijwerkingen.
    * Volgende bijwerkingen met bijzondere aandacht voor: neuritis, convulsies, anafylaxis, encefalitis, vasculitis, Guillain-Barré syndroom, Bell’s paralyse en demyelinisatiestoornissen.

    http://www.fagg-afmps.be/nl/MENSELIJK_gebruik/geneesmiddelen/geneesmiddelen/geneesmiddelenbewaking/gegevens_verzamelen_evalueren_maatregelen_opnemen/donnees_-_grippe_h1n1/index.jsp

    #84744 Reageer
    Vonne
    Gast

    Groot publieksonderzoek naar bijwerkingen griepprik

    Jeuk, huiduitslag, stijve arm, pijnlijke zwelling in de okselstreek, hals of lies? Wie last heeft van bijwerkingen van de griepprik, kan dat voortaan doorgeven aan een speciaal meldpunt op de website van de Grote Griepmeting.

    Het gaat daarbij niet alleen om de reguliere griepprik, maar ook om de vaccinaties tegen de Mexicaanse griep.
    De website hoopt zo meer duidelijkheid te verschaffen over de bijwerkingen die het meest voorkomen, en ook op welke schaal ze zich voordoen

    http://www.degrotegriepmeting.nl/index.php?thisarticle=652

    #84847 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dank voor het artikel,Vonne, Ik heb nl. de eerste vacccinatie gehad en moet morgen nummer 2 gaan halen en ben er bang voor, dat ik weer een week echt ziek op de bank lig! Ik ga nu melding maken, want het lijkt me niet goed dat je na een paar uur na het krijgen van het vaccin echt een week enorm ziek bent, het leek op een enorme griep, alles er op en er aan om het zo maar te omschrijven.

    Nogmaals dank!

    Hartelijke groeten, Andrea

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #84847 in Pandemie-vaccin bijwerkingen melden bij Lareb
Je informatie: