default-header

pacemaker verplaatsen

Home Forums Pacemaker pacemaker verplaatsen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79358 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb in december 2009 een pacemaker gekregen. Na verloop van tijd kwam de pacemaker steeds meer naar boven en voelde ik een bobbel, daar waar de draden zaten. Uiteindelijk werd ik in mei opnieuw geopereerd om de pacemaker beter te plaatsen. Nu in augustus zit de pacemaker bijna weer op de oude plaats en zit er weer een bobbel van de draden. Boven de bobbel staat mijn huid erg strak en het steekt regelmatig.
    Vooral met inslapen heb ik er veel last van.
    Ik was heel blij dat de pacemaker beter geplaatst kon worden en heb de indruk gekregen, dat dit niet veel voorkwam. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

    #86074 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi,

    Helaas zijn er idd meer mensen die hier last van hebben.
    Zijn er niet veel volgens mij maar het is wel heel erg vervelend wanneer je een pacemaker krijgt en het gaat niet goed. Spreek uit ervaring 🙁
    Wanneer je huid erg strak staat kun je beter maar snel contact opnemen met je behandelend cardioloog.
    Hij kan dan bekijken of er een risico bestaat dat de draden door de huid komen.
    Zo ja, dan zal een operatie toch de enige optie zijn, lijkt mij.
    Febrauri hetzelfde meegemaakt. Een nieuwe pacemaker na 8 jaar. Toen ik de wond zag wist ik gelijk: Dit is foute boel :S
    En ja hoor, er moest een nieuwe pocket gemaakt worden en de pacemaker is wat dieper geplaats.
    Hoop voor je dat het mee valt en een operatie niet nodig blijkt te zijn.
    Maar ik zou wel op korte termijn contact zoeken met je behandelend cardioloog.

    Sterkte, 😉

    groeten,
    Anna Ellis

    #86075 Reageer
    laska
    Gast

    Dank je voor je antwoord. Toen ik in maart j.l. (3 maanden na de 1e operatie) terug ging naar de cardioloog kreeg ik de indruk dat mijn bobbel niet schokkend genoeg was om opnieuw te opereren. Mij werd aangeraden er een paar weken iets op te leggen wat druk kon uitoefenen. Dat hielp niet, waarna de arts op mijn aandringen toch besloot in mei tot operatie over te gaan. Ik kreeg de indruk dat dit bijzonder was, ook van het verplegend personeel. De eerste paar weken zat het netjes (net als de eerste keer) en dacht ik er goed mee geholpen te zijn. Na de eerste controle bleek toch dat de pacemaker weer uit zich zelf wat verplaatst was, met weer een klein bobbeltje. Maar het zat beter, dus was ik er iets mee opgeschoten en dacht zo de komende 5(?) jaren wel door te kunnen. Nu (weer 3 maanden na de 2e operatie) zit alles volgens mij weer op de oude plaats.
    Ik dacht eerst maar eens op dit forum te kijken of die bobbel abnormaal is. Ik kijk het aan tot september (pacemakercontrole). Als de draden er ev. later door heen gaan steken is het dan levensbedreigend?
    groet

    #86076 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Normaal gesproken is het niet levensbedreigend. Maar wanneer de draden door de huid komen dan kunnen er allerlei bacterien in komen. Wat een ontsteking kan geven. Dit moet natuurlijk voorkomen worden. Je zit wel in de buurt van je hart.
    Heb het zelf mee gemaakt dat mijn pacemaker dwars door de huid van mijn borst gezakt was. Heb hier 3 weken mee rond gelopen voor er eindelijk een nieuwe geplaatst werd.
    Ook nog na enige dwang van onze kant. Maar het is allemaal goed gekomen hoor!

    Grappig wat je zegt over de reactie van het verplegend personeel. Tegen mij hebben ze hetzelfde gezegd. Zelfs de cardioloog waar ik onder behandeling ben had zoiets nog nooit gezien. Mijn pacemaker zat er op zijn zijkant in.
    Nu zit de pacemaker ook niet helemaal meer zo als op het moment dat ik hem kreeg.
    Net als bij jou trekken de draden toch een beetje de pacemaker omhoog.
    Zolang je huid niet wit wordt van de spanning die er op staat is het niet erg. Zodra dit wel gebeurd even contact opnemen met je cardioloog.
    En ook ik heb altijd een beetje pijn wanneer ik me omdraai in bed of wanneer ik in een bepaalde houding lig.
    Heb ook even een vraagje voor jou. Ik dacht altijd dat pacemakers gemiddeld 7 jaar mee gaan maar die van jou maar 5 jaar?

    groeten,
    Anna Ellis

    #86078 Reageer
    laska
    Deelnemer

    Heb daar nooit precies antwoord opgekregen.
    Minimaal 5 jaar, het was afhankelijk van een aantal factoren, maar welke?
    Bij de pacemaker-controle schijnen ze dat lang van te voren aan te kunnen zien komen dus zonder stroom kom ik vast niet te zitten 🙂
    groet

    #86079 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Zo is het!
    Onze stroomvoorziening wordt goed in de gaten gehouden 😉
    Nog voor we door onze voorraad heen zijn zorgt onze energieleverancier er wel voor dat we al weer een nieuwe voorraad hebben 😆

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #86078 in pacemaker verplaatsen
Je informatie: