default-header

Pacemaker (verhoging Bloeddruk)

Home Forums Pacemaker Pacemaker (verhoging Bloeddruk)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79229 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Sinds kort heb ik een pacemaker aangezien mijn hartskag dusdanig laag was (26pm!!), normaliter had ik geen last van een verhoogde bloeddruk. Maar na het plaatsen van de pacemaker heb ik ineens last van een behoorlijk stijging 160/100.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of dit eerder meegemaakt?

    groet, Roel

    #85588 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hey Roel,

    een jaar nadat ik mijn pacemaker had gekregen had ik ook ineens een hogere bloeddruk en de artsen snapten niet waar dit door kwam.
    Dat was al in 1975 en ik was pas 13 dus geen normale cliënt voor hoge bloeddruk.
    Sinds die tijd wordt ik er voor behandeld en ben ik goed ingesteld.

    Mijn hartslag was eerst ook altijd zo laag…..

    Lijkt me dat er een verband is……misschien was ons hart al zolang gewend aan krachtiger pompen om toch nog voldoende zuurstof rond te krijgen dat het nu met die kracht doorwerkt….ook nu het niet meer nodig is…
    Het kan ook een aanpassing zijn in de hersenstam om toch niet zonder zuurstof te zitten…
    zo zie ik het in ieder geval.
    Nu het niet meer nodig is werkt het systeem tegen ons en is de bloeddruk te hoog…. :silly:
    Misschien heb je er wat aan….mij kijkt het in ieder geval niet geheel onlogisch dat het lichaam zich aangepast heeft want wie weet hoelang je al met zo’n trage hartslag rondliep……

    Sterkte, Eugenie

    #125702 Reageer
    Lenie
    Gast

    Goede morgen
    ook ik heb sinds febr. 2017 een pacemaker.Daarna ben ik verhuisd naar Polen en daar onder controle geweest van de cardioloog.Ook langzame stijgen v. de bloeddruk.Zelfs na 4 jaar daar in PL een hartcatheterisatie gehad doch daar was geen afwijking te vinden.Sinds nov. 2019 terug in NL en hier onder controle van de cardioloog.Andere meerdere medicijnen…..verdere stijging van bloeddruk,tot 210/89 weer andere medicatie maar niets helpt.Vannacht heb ik op goolejullie berichten gelezen,want ik was gaan nadenken en besefte dat de bloeddruk was gaan stijgen na inplantatie v.d. pacemaker die ik ook kreeg voor te trage hartslag waar ik nooit last van had,nou ja bij beklimming van hoge bergen,maar dat kon ik goed laten.Ben benieuwd wat de cardioloog er van gaat zeggen rond 23 febr.

    #130655 Reageer
    Sandro A D Schutte
    Gast

    Goede middag net, van de week, ddd2 pacemaker gehad ( 24 per min en Artemie van 8,5 ) en mijn bloedruk werd grlijk toren hoog .Sinds dien geen bevredigend antwoord gehad over het waarom zo n hoge bloeddruk.
    Iemand een idee?

    #130754 Reageer
    Hannie Hollaardt
    Gast

    Ik heb zins 2 weken een pacemaker en nu heb ik 2 dagen een te hoge bloeddruk.176/191 bovendruk , wat kan ik hier aan doen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #85588 in Pacemaker (verhoging Bloeddruk)
Je informatie: