default-header

pacemaker / ICD en (draadloos) internet

Home Forums Pacemaker pacemaker / ICD en (draadloos) internet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #78890 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Mijn dochter heeft jaren een pacemaker gehad en nu alweer een jaar een ICD. Met beide apparaten heeft ze problemen met de draadloze internetverbinding. Als ze plaatsneemt achter de laptop, is binnen een paar minuten de verbinding weg, terwijl dat nooit gebeurt als mijn andere dochter of ik bezig ben met de laptop. Zodra we de kabel aansluiten op het ding is de verbinding goed, maar draadloos internet is voor haar vrijwel onmogelijk. Zijn er meer mensen die hier ervaing mee hebben?

    Ellen.

    #83594 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Ellen,

    Soms valt ook bij mij (pm-drager) de internetverbinding wel eens weg, maar mijn vrouw (geen pm-drager) gebeurt dat minstens zo vaak. Soms gaat het tijden goed, en soms meerder keren vlot achter achter elkaar. Maar als wij dan met de laptop naar de bovenverdieping lopen naar de plek v/h wire-less station, pakt ie de verbinding zonder extra handeling weer op. Zou komen door een zwakker signaal soms, heb ik begrepen.

    #83595 Reageer
    Ellenmarleen
    Deelnemer

    Hallo wandeltheo,

    Bedankt voor je reaktie! Bij ons staat de router in de buurt van de laptop, dus het signaal is wel in orde. Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met dit “probleem”.

    Ellen.

    #83596 Reageer
    6sept08
    Gast

    Hallo Ellenmarleen,

    Zoals je weet ben ook ik icd-er. Ik heb nooit geen klachten m.b.t. draadloos internetten, tenminste niet voor wat betreft het wegvallen van de verbinding.

    Groeten,
    Erik

    #83600 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Ellenmarleen,

    Tot nu toe heb ik met mijn pacemaker nog geen problemen gehad met draadloos internet. Totdat ik dit topic zag was ik me er niet eens van bewust dat dit mogelijk was.
    Maar misschien dat het ook te maken heeft met de manier waarop de pacemaker/ICD is ingesteld. Mijn pacemaker is preventief geplaatst en werkt daarom niet actief. Misschien is het mogelijk dat hij daardoor het signaal van het draadloze internet minder verstoord?
    Zeker weten doe ik dit echter niet.

    Groetjes

    #83606 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hoi,

    Nu je het zo zegt heb ik ook wel eens dat mijn draadloze verbinding weg is terwijl mn router vrolijk staat te knipperen. Weet alleen niet of de pacemaker invloed hierop heeft.

    Volgens mij is de “straling” van een pacemaker zeer gering, lijkt me dan eerder dat de router voor een verstoring van de pacemaker kan zorgen eigenlijk.

    Vanwege mn hobby vliegen hebben wij bepaalde instrumenten aan boord, ik heb hier toen medtronic over geschreven of dit problemen zou geven. Heb hier toen keurig een antwoordt op gekregen. Ik heb er dan ook wel een van Medtronic.

    Misschien een idee?

    Groeten,

    Arie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #83594 in pacemaker / ICD en (draadloos) internet
Je informatie: