default-header

Pacemaker en triathlon

Home Forums Pacemaker Pacemaker en triathlon

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79506 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Dag allemaal,
    Ik ben een triathlonner een deed aan wedstrijden. Sinds enige tijd zijn wedstrijden door de cardioloog verboden en doe ik alleen nog de trainingen. Trainingen teruggebracht in aantallen en alles binnen vastgestelde hartslagzones. Volgende maand wordt bij mij een biventriculaire pacemaker geïmplanteerd. Ik vraag me nu het volgende af:
    – kan ik na de plaatsing en uiteraard rekening houdende met de herstel periode weer volle bak trainen;
    – kan de pacemaker worden afgesteld op basis van de vastgestelde maximale hartslag;
    – kan er met een hartslagmeter worden gesport (storing);
    – geeft (borstcrawl) zwemmen een probleem.
    Graag een reactie,
    Lucas

    #86601 Reageer
    ruud-
    Deelnemer

    Hoi Lucas,

    Goh Biventriculaire pacemaker………..
    En weer volle bak willen trainen……….
    Je bent of nog heel jong of het moet nog doordringen dat je een hartprobleem hebt…..
    Je maakt nu denk ik een boel mensen een beetje jaloers.. .
    Volle bak trainen voor de triatlon……
    Klinkt best wel raar op dit forum

    Groetjes en beterschap van Ruud

    #86602 Reageer
    duiker
    Gast

    Ruud,
    Ik heb een Biventriculaire ICD en ben een verwoed watersporter,Ik train sinds een paar weken met een hartslagmeter.deze stort niet met mijn ICD .Met borstcrawl moet je voorzichtig zijn en alleen in overleg met de cardioloog doen. Ik ben hier 3 weken geleden weer mee begonnen en het gaat alweer aardig.
    Ik wens je veel succes.
    Duiker

    #86607 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Lucas Ik ben een fanatieke hardloper geweest totdat ik hartritmestoornissen kreeg op m,n 51 -jaar waarbij ik flink gas terug moest nemen van de cardioloog, ze hebben van alles geprobeerd bij mij niks hielp tot hij zij als je je nu niet laat helpen voor een pacemaker dan moet je misschien helemaal niet meer lopen .
    ik heb geluistert en ik loop geen wedstrijden meer ,maar m,n hartloopt nu veel regelmatiger.
    Dus mijn advies luister heel goed naar je lichaam en geniet nog zonder wedstrijden
    .
    Graag reaktie op hartgenoten op mijn naam.
    Groeten van een hartloper

    #86686 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dag Ruud,
    Hierbij reageer ik nog even op je berichtje. Ook ik krijg een biventriculaire ICD en wacht op een oproep. In het laatste gesprek met de cardioloog heeft hij met het borstcrawl zwemmen sterk afgeraden. Het gaat om de repeterende beweging van de arm. Een training duurt een uur met een frequentie van 3 x per week. Dit alles vormt een grote bedreiging voor de bedrading. De andere (1/4)triathlontrainingen mag ik doen. Wees zo goed me de huidige stand van zaken te vertellen en wat de zienswijze m.b.t. tot de bedraging van je cardioloog is. Ik ben zeer benieuwd.
    Groet,
    Lucas

    #86690 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Lucas,
    n.a.v.diverse fracturen in schouderblad,schouderkom en bovenarm, maandenlang niks kunnen doen met deze lichaamsdelen natuurlijk gevolgd door fysiotherapie. Deze bestond vooral uit rek-en strekoefeningen, met repeterende beweging, en het betrof juist mijn linkerarm, waar (onder sleutelbeen) ook de pacemaker is geplaatst (met 2 draden).

    Deze therapie heeft ruim een jaar geduurd en heb er geen nadelige gevolgen van gemerkt.
    Ik kan mij herinneren dat bij plaatsing v/d pm, (1,5 jaar daarvoor) ik even mijn arm zover mogelijk moest strekken, wat bedoeld was om de lengte v/d draden te bepalen. De 1e zes weken daarna mocht ik deze arm ook niet belasten of omhoog heffen.

    Fysiek lijkt mij de borstcrawl heel wat belastender voor je hart, dan oefeningen op een bankje, maar of dat ook voor de beweging van de draden geldt?
    Ik moet zeggen dat ik daar nooit naar gevraagd heb.

    #86695 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Duiker,
    Hierbij reageer ik nog even op je lang geleden verstuurde berichtje. Ook ik krijg een biventriculaire ICD en wacht op een oproep. In het laatste gesprek met de cardioloog heeft hij met het borstcrawl zwemmen sterk afgeraden. Het gaat om de repeterende beweging van de arm. Een training duurt een uur met een frequentie van 3 x per week. Dit alles vormt een grote bedreiging voor de bedrading. De andere (1/4)triathlontrainingen mag ik doen. Wees zo goed me de huidige stand van zaken te vertellen en wat de zienswijze m.b.t. tot de bedrading van je cardioloog is. Ik ben zeer benieuwd.
    Groet,
    Lucas

    #86696 Reageer
    duiker
    Gast

    Lucas,
    Mijn cardioloog heeft mij aangeraden geen langdurige trainingen w.b.borstcrawl te doen dit i.v.m belastingen van de draden. Ik train dus in hooguit 15 minuten borstcrawl.Dit is voor mij voldoende. Ik ben begonnen met trainen i.o.m mijn cardioloog .De draden moeten eerst goed vergroeid zijn. Op het ogenblik mag ik niet trainen omdat mijn ICD naar buiten groeit.Ik wordt maandag geopereerd en krijgt de ICD een andere plaats. Het wordt dus afwachten wat dan weer mogelijk is.
    Groeten

    Duiker

    #87553 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Duiker,
    Lange tijd niets meer van je gehoort. Ik neem aan dat de verplaatsing van de ICD achter de rug is en dat je inmiddels aan de nieuwe situatie gewend bent. Ik blijf nieuwsgierig naar het resultaat en je eventuele zwemactiviteiten. Ik hoor graag nog eens van je.
    Groet,
    Lucas

    #87560 Reageer
    duiker
    Gast

    Lucas,

    Ik ben intussen 2 operaties verder en af en toe train ik nog een beetje maar het is moeilijk.
    Op dit forum heb ik een vraag geplaatst .Mijn ICD en of de draden blijven niet op de plaats zitten . As donderdag wordt er gekeken of er een andere oplossing voor het probleem is.
    Zal wel weer een operatie worden dan staat de tikker op 5 keer in 9 maanden.Dus zoals je zult begrijpen staat sport op een laag pitje. Ik hoop dat jij weer een beetje kunt trainen.

    groeten

    duiker 😉

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #86602 in Pacemaker en triathlon
Je informatie: