default-header

pacemaker

Home Forums Pacemaker pacemaker

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #78836 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo,ik heb sinds 2maart een pacemaker,vanwege een hartblock,ik had eerst een reaval,vanwege mijn ritmestoornissen,en die heeft het geregistreerd,maar ik was altijd al niet lekker,maar goed de pacemaker zit erin,maar ik snap niet dat mensen zeggen,dat je er niets van voelt,toen ie geplaatst werd,ik heb wat pijn geleden,waarom doen ze dat niet onder gehele narcose,daar kwam nog bij dat ik net 2mnd geleden aan mijn schouder ben geopereert,verder doet mijn arm met een vlammende pijn nog steeds zeer,en ik ben doodmoe,verder voel ik ook die stootjes,voel me geheel niet zo lekker,heb ook steeds koorts en ik slaap heel veel ,ik weet niet of dat erbij hoort,het ziet ook zo rood allemaal,maar misschien trekt dat wel weg,moet a.s.vrijdag mijn nietjes eruit laten halen,en ik heb ook last van vele hoofdpijn,hebben jullie dat ook?en mijn onderdruk is105das wel veel he,en ik heb een dddr ik weet niet wat dat betekent,misschien hebben jullie een antwoord,groetjes brigitte

    #83214 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Brigitte,

    Alle wonden zijn nog vers bij jou, je moet maar denken: het kan alleen maar beter worden.
    Het voorjaar komt er aan en je hebt zo’n ding niet voor niets gekregen dus ik zie je al helemaal zitten straks in het zonnetje. Wie doet je wat !
    Bedenk dat je een aardig stukje techniek in je lijf hebt gekregen, voor een prijs waarvoor je zeker een leuk autootje had kunnen kopen.
    Ik heb ook een DDDR en zal het proberen uit te leggen, waar deze letters voor staan.

    Mogelijkheden zijn: letters: A-V-of D
    A staat voor Atrium (boezem)
    B staat voor Ventrikel (hartkamer)
    D = beide (atrium+ventrikel)

    Volgorde v/d letters:
    1e letter: staat voor: stimulering
    2e letter: staat voor: sensoren (aanvoelen)
    3e letter: betekent: aktie (letters: I of T of D
    I = inhiberen(geen puls bij hartaktiviteit)
    T = Triggeren(stimuleren bij hartaktiviteit)
    D = mogelijkheid voor beide (inhiberen+triggeren)

    4e letter: R betekent: meerdere sensoren aanwezig.

    DDDR betekent dus: vrij compleet, de PM kan zowel prikkels geven(aktie) als aanvoelen (sensoren), en kan dit doen naar zowel hartkamer als boezem. Als je straks bij de pm-technicus komt, kan hij je precies aangeven voor welk percentage jouw pm aktief is en hoeveel eigen hartaktiviteit nog plaatsvind. Hij zal dan ook even de juiste instelling fine-tunen, en bekijken of er nog onregelmatigheid heeft plaatsgevonden. Toch altijd weer een hele geruststelling. Dat hoop ik voor jou.
    Veel succes,
    Theo

    #83215 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Je zei “het is allemaal nog zo rood” Daar moet je wel even naar laten kijken, is heel belangrijk, ik hoop dat je met vrijdag “morgen” bedoelt en niet volgende week, want dat duurt te lang. (ivm.voorkomen van wond-ontsteking)
    Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
    Dat wou ik je nog even meegeven
    Theo

    #83240 Reageer
    brigitte
    Deelnemer

    beste wandeltheo,bedankt voor je uitleg,want ik ben nog maar een broekie als ik die verhalen is lees,maar ik moet het allemaal nog verwerken,want ik ben wel flink geschrokken,de nietjes zijn eruit,en ze zeiden dat het wel meeviel,maar ondertussen zit ik wel met een dikke arm,de dokter heeft er wel na gekeken maar als ie nog dikker werd moet ik komen,en de pijn is niet te harden,werd er vannacht ook weer wakker van,een snerpende pijn is het ,en het gevoel dat ie slaapt,daarbij ook rood,zo,n pijn heb ik niet gehad bij mijn schouderoperatie,zou ie gedacht hebben aan een trombosearm?,maar ik weet niet hoe dat gaat,maar als ik dat weer krijg vannacht ga ik toch maar naart de huisartenpost,of kan ik beter naar mijn eigen huisarts gaan?misschien hebben ze wel iets geraakt,endaarbij komt ook dat het mijn eigen cardioloog was die zou niet afwachten denk,maar ja we wachten wel weer af,groetjes brigitte

    #83244 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Brigitte,
    Ik zou nu het afspraken-nr. bellen wat je gekregen hebt voor controle en de zaak uitleggen, dat je het niet vertrouwt. Dan wel naar de spoedeisende hulp v/h ziekenhuis gaan. Bij mij operatie-wond was destijds maar een klein rood puntje te zien, en al helemaal geen pijn. Ik kwam voor de pm-controle, maar de wond trok direct al hun aandacht en werd eerst verzorgd. Ik kreeg daarna het dringende advies, om als de zaak erger (roder) zou worden, terstond terug te komen, zonder afspraak ! om er even naar te laten kijken. Ze wilden absoluut niet het risico lopen van een eventuele bijkomende ontsteking (want dan zijn we nog verder van huis, zo werd gezegd)
    Ik zou in jouw geval onmiddellijk aktie ondernemen.
    Succes

    Theo

    #83302 Reageer
    brigitte
    Deelnemer

    hallo wandetheo,ik ben inmiddels zaterdag jl.,naar de eerste hulp post gegaan,en het zag wel rood maar alles was verders goed,inmiddels ben ik gisteren ook weer geweest,aangezien dat ik last van mijn arm bleef houden,het is echt een gemene pijn,zo was het nog niet bij mijn schouderoperatie,zelfs mijn cardioloog schrok ervan,want door die pijn val ik ook nog bijna flauw,het blijkt dat ie goed vast zit,krijg nu met spoed fysio,ondanks dat ik toch geoefent had,en goede pijnstillers,word er wel moedeloos van ,ik heb in deze korte tijd wel veel te verduren gehad,maar we gaan er maar tegenaan,moet 1aprilweer terug naar de cardioloog,nog bedankt voor je advies en ik heb hem opgevolgt zie je wel,groetjes brigitte

    #83303 Reageer
    brigitte
    Deelnemer

    hoi wandeltheo,nog even dit ,wat betekent spike inextre-afl,dat stond op de brief voor de huisarts,verder pacemaker in situ,en myalgie en sensibel,groetjes brigitte

    #83306 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    brigitte schrijft:
    [quote]hoi wandeltheo,nog even dit ,wat betekent spike inextre-afl,dat stond op de brief voor de huisarts,verder pacemaker in situ,en myalgie en sensibel,groetjes brigitte[/quote]

    hoi Brigitte,
    Ik zou het echt niet weten, zoveel medische kennis heb ik niet, misschien dat iemand anders hierover iets kan zeggen.
    Het is puur vanuit mijn eigen ervaring dat ik dacht jou te moeten waarschuwen en ik ben blij dat je gegaan bent. De pijn zal er niet minder door geworden zijn, maar het geeft toch wel vertrouwen als jouw probleem door deskundige ogen is bekeken en je weet nu tenminste wat je er zelf aan doen kunt.
    Je hebt de narigheid achter de rug, de lente begint. Het gaat helemaal goed komen nu.
    Blijf ons op de hoogte houden en,
    veel groeten
    Theo

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #83244 in pacemaker
Je informatie: