default-header

OPROEP stoppen met roken

Home Forums Roken OPROEP stoppen met roken

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #78711 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Na mijn eigen succesje 😛 lijkt het me misschien een leuk idee om eens te polsen of er mensen zijn die wellicht met stuen van dit forum collectief willen stoppen. We zouden dan bijv een datum kunnen prikken en dan proberen met zn allen te stoppen. Voordeel: Je staat er niet alleen voor, je kan altijd terugvallen op de andere deenemers, en je kan je ervaringen delen met mede stoppers! Geinteresseerden meld jullie dan kunnen w het plan uitwerken en kijken of het haalbaar is. Ik ben heel benieuwd of er reacties komen!

    #82162 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Een fantastisch idee en initiatief. Bij de eerstvolgende Nieuwsflits van Hartp Nl (volgende week woensdag) steunen wij jouw oproep door aandacht voor jouw actie te vragen. Ook wij gaan ervoor.

    #82176 Reageer
    putter50
    Deelnemer

    hallo melanie,
    misschien heb je of kun je iets met mijn verhaaltje.
    ik ben 57 jaar en heb vanaf mijn 14 jaar gerookt, in oktober 2007 kreeg ik een hartinfarct en ben gelijk gestopt met roken ik was geen gezelligheidsroker ik rookte 7 pakjes zware shag inde week en in de weekeinden 2 pakjes sigaretten.
    ik moet zeggen ik heb het er nog wel eens moeilijk mee maar ik ben zover gekomen met in mezelf te zeggen IK BEN STERKER DAN DIE STOMME SIGARET, de tijd van goede voornemens komt er weer aan en wens een ieder veel sterkte met stoppen

    #82179 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Stoppen met roken is één ding. Maar de manier waarop dit aan de samenleving wordt opgelegd, en waarop de staat zich ermee bemoeit, vind ik ten hemel schrijnend.

    Zie verder onder ,,staatsinquisitie” onder ,,roken”.

    :whistle:

    #82180 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Sjarel misschien een idee om er een nieuw onderwerp over te maken of een poll ofzo. Ik ben ook tegen het rookverbod ondanks dat ik nog steeds een stopper ben

    #82182 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Dank, Melanie, ik heb het verhaal onder het item staatsinquisitie geplaatst.

    #82386 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Nog geen aanmeldingen ……… jammer. Zijn er echt geen mensen die de gok willen wagen en een poging ondernemen? Uit onderzoek in 2007 bleek dat de helft van de Nederlandse Hartpatienten niet stopt met roken ( hoogste percentage van Europa ! ) er moeten dus toch kandidaten zijn zou je denken……

    AMSTERDAM – Ruim de helft van de rokende patiënten blijft na ziekenhuisopname wegens een levensbedreigend hartprobleem toch roken. Hartpatiënten in Nederland slagen er minder dan patiënten in andere Europese landen in hun leefstijl te verbeteren.
    Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van de Nederlandse Hartstichting, dat deel uitmaakt van een grotere Europese studie. Bij het onderzoek waren bijna tienduizend patiënten in vijftien Nederlandse ziekenhuizen betrokken.
    Ondanks campagnes is het aantal rokende hartpatiënten de afgelopen jaren nauwelijks gedaald. Juist voor deze patiënten is stoppen met roken belangrijk, stelt het rapport. Als ze direct stoppen, daalt hun risico om aan de aandoening te overlijden binnen twee, drie jaar tot het niveau van een niet-roker.
    Artsen worden in het rapport aangespoord hart- en herseninfarcten sneller vast te stellen en sneller te behandelen. Door een betere infrastructuur en organisatie in ziekenhuizen kan winst worden geboekt. Nu al wordt bij een patiënt in Nederland sneller een diagnose gesteld dan in de andere landen.
    Volgens het rapport is de behandeling van patiënten met hart- en vaatziekten in Nederland in grote lijnen vergelijkbaar met die in andere landen. In toenemende mate volgen artsen en ziekenhuizen de richtlijnen, die voor de zorg voor deze patiënten zijn opgesteld. Daardoor is de kwaliteit van de zorg gemiddeld genomen verbeterd.
    (ANP)

    Bron: AD.nl. Hartpatiënten blijven roken. 26 april 2007.

    #83903 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden, dus een volmondig JA van mijn kant, ik wil stoppen met roken. Ik ben wel eerlijk, omdat ik nu zo nerveus ben voor de operatie lukt het me niet om de sigaretten gelijk aan de kant te gooien terwijl ik weet dat ik dit juist wel moet doen.

    #83904 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Jenny,

    Wil je het echt?
    of denk je alleen maar, dat je het wilt?

    Vraag dan hulp, elke ziekenhuis biedt dit aan…..,
    en…..HOU VOL !

    (en laat elke week even horen hierzo, hoever je bent)

    Dan duimen wij, met je mee.

    Succes,

    Theo

    #83905 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Theo,
    Wil je echt vraag je mij? Ik denk dat iedereen het liefst vandaag nog stopt met roken. Ik ook maar ik weet ook hoe moeilijk het is en hoeveel doorzettingsvermogen het kost. Ik ga mijn best doen en hou je op de hoogte.
    Groetjes,
    Jenny

    #83906 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    GOED ZO Janny,

    Nu spreek je de ware spirit.!!

    Ik vroeg het, omdat ik dit eerder hoorde van een kamergenoot tijdens een ziekenhuisopname;

    “wil je dan niet stoppen? Ja natuurlijk, maar ik kan niet” was het antwoord.
    Waarop iedereen gelijk antwoordde; ja als je daar al van uitgaat dat het toch niet wat wordt, dan lukt het je ook nooit.

    Ik denk, dat nu alle hartgenoten hopen dat het jou lukt.
    En dat helpt zeker.

    groeten
    Theo

    #83910 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste Jenny, ik ben in oktober vorig jaar opgehouden met roken. Ik was een forse roker, echt, de hele dag – en dat meer dan dertig jaar lang – had ik wel een sigaar in mijn hoofd. Het kostte mij tot mijn verbazing weinig moeite om te stoppen. Alleen de eerste twee, drie dagen zijn moeilijk. Ik heb het gered door lezing van het boek van Carr (stoppen met roken). Eigenlijk heel simpel: het gaat niet om willen stoppen, maar om gewoon stoppen. Gewoon doen, en verder geen nieuws. Met willen kom je er niet, en al helemaal niet met proberen. Gewoon doen, en wel definitief, zweren nooit meer een paffer aan te raken. Onverbiddelijk daarinb zijn.

    Zeg tegen jezelf: ik weiger nog langer een slaaf te zijn van tabak. Ik wil vrij zijn. Schreeuw dat desnoods uit.

    Dat maakt heel veel emoties los. Logisch, want roken doe je om die emoties te onderdrukken. Dat doe je misschien al jaren, dus dan moet er heel wat uit.

    Je omgeving kan het op de heupen krijgen als je stopt. Hou daar even rekening mee. Maar dat moet maar, dat moeten ze maar even van je verdragen.

    En: stop alleen, ga niet anderen vragen om te helpen, om ook te stoppen. Want als dan iemand slappe knieën krijgt, begin jij ook weer te roken.

    Ik wens je veel succes. Houd je maar voor ogen: het lukt me. Ik kan het. En ik doe het!

    Succes!

    Henri

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #83905 in OPROEP stoppen met roken
Je informatie: