default-header

oplossing voor vliegprobleempje

Home Forums Reizen oplossing voor vliegprobleempje

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #86513 Reageer
    Karien
    Deelnemer

    🙂 Hallo,

    Ik heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben onlangs naar Nederland gevlogen vanaf Mallorca. Alles is heel goed gegaan helemaal geen klachten gehad.
    Wel geen lange vliegreis, maar toch weer spannend nadat je 2x een hartstilstand gehad hebt.
    Volgens mijn cardioloog moet een korte vliegreis ook geen problemen geven. Over langere vliegreizen heb ik nooit met haar gesproken.
    Ik ben heel blij dat ik toch weer gevlogen heb en mijn familie weer bezocht heb. Zeker is dat voor dit jaar weer voor herhaling vatbaar.

    Groetjes,
    Karien

    #86519 Reageer
    ruud-
    Deelnemer

    hoi,

    Net als Marjon wil ik er gewoon wat meer over weten, want ik wil ook nog vliegen.

    Is het bekend, wanneer en waarom er een extra risico op een infarct ontstaat bij vliegen? is het aantal uren ook relevant? is het ziektebeeld relevant? Of medicijnen? Of…?

    Ik heb zelf een gerepareerde mitralisklep. (okt 2010)
    Je houdt toch vragen:
    -Hoe lang moet je wachten na een operatie?
    -Korte vluchten van 2 a 3 uur zullen wel wat minder risico’s geven?

    Tegelijkertijd:
    -Als hartpatienten/ hartgeopereerden echt overduidelijk vaak problemen krijgen tijdens vliegreizen (waarvoor dan eerder tussen geland moet worden) dan zullen vliegmaatschappijen ook meer eisen aan de passsagier gaan stellen toch? Want een tussenlanding maken vanwege een calamiteit kost ook extra geld!

    Kortom, ik wil er meer over weten!

    groet, ruud

    #86520 Reageer
    marjon
    Deelnemer

    Ha Ruud,

    Heb inmiddels wel meerdere ervaringen gelezen op deze site, maar omdat we allebei meer info willen hebben, wachten we maar af……
    anders elkaar maar informeren
    groet
    Marjon

    #86521 Reageer
    marjon
    Deelnemer

    Karien, Wat dapper! Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Wat zal je nerveus zijn geweest, of wordt een mens minder nerveus naarmate je langer hartpatiente bent? Of is dat onzin? Zo ja, sorry dan voor deze vraag. Maar die komt omdat ik pas sinds kort bij ‘ de club’ hoor en superbang ben. Ik hoop maar dat het anders wordt.
    Fijn dat jij het aandurfde om in het vliegtuig te stappen en dat het goed is gegaan!
    groet en dank voor je reactie,
    Marjon

    #86524 Reageer
    Patrice
    Gast

    Voor Karien: wat supergoed van je dat je het gewoon gedurft hebt om te gaan vliegen. Zal wel echt even slikken zijn geweest.
    Volgens mijn cardioloog in Zwolle heeft het vliegen niks te maken met het infarct wat 2 uur na landing ontstond, dat wij vrouwen (deuh….) altijd oorzaak en gevolg willen koppelen, maar dat dat met dit probleem niet de oorzaak van de problemen was.
    Ik durf het niet meer.
    Ga Nederland onderzoeken. Leuke plekken zoeken en we wonen heerlijk tussen de weilanden in Drenthe, dus buiten zijn we sowieso al…

    Maar goed om te horen dat je de familie bezocht hebt. Lieve groet, Patrice.

    #86528 Reageer
    Karien
    Deelnemer

    Hoi Marjon,

    Natuurlijk was ik in het begin ook bang dat het weer zou gebeuren. Mijn eerste hartstilstand was in 2005 en mijn 2de in 2009. Je hebt iedere keer weer wat tijd nodig om weer uit de put omhoog te krabbelen.
    In het begin kalmeringsmiddelen en een middeltje om te slapen, langzamerhand kun je dat weer afbouwen, want je krijgt weer meer vertrouwen in je lichaam en je durft weer dingen alleen te doen, zoals een vliegreis.
    Ik heb wel altijd 2 mobieltjes bij me, en altijd de auto met genoeg benzine staan.
    Voor het geval dat……

    Groetjes,
    Karien

    #86597 Reageer
    ruud-
    Deelnemer

    Ha allemaal,

    Toch maar geboekt, die vakantie met vlucht naar Turkije.
    Ik ga in mei voor 8 dagen met corendon naar side.
    -De vlucht is niet al te lang (max 3 uurtjes)
    -Ik ben dur al eerder geweest
    -het is dan 7 maanden na OHO
    -We zijn er wel aan toe weer eens iets echt ontspannends
    Dus gaan maar,het moet er toch een keer van komen…..

    Ruud

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
Reageer op: Reactie #86524 in oplossing voor vliegprobleempje
Je informatie: