default-header

opereren via de lies

Home Forums Hartkleppen opereren via de lies

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #78904 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Wie heeft er ervaring met een operatie via de lies?
    Ik wil onderzoeken of het mogelijk is in mijn geval om via de lies ooit geopereeerd te worden en waar men deze operatie uitvoert..

    Verder zegt mijn cardioloog dat je niet altijd van de vermoeidheid af komt na een operatie… Wat zijn de ervaringen daarmee?

    Ik ben nu vaak zo moe… overdag kan ik redelijk mijn “ding” doen maar na het eten lig ik meestal wel op de bank… als ik wel in de avond nog bezoek krijg of iets dergelijks merk ik dat ik de volgende dag bij moet komen van de “uitspatting” van de avond ervoor…
    Aldoor weer een keuze maken dus…
    Ik merk dat dit wel heel sluipend steeds een beetje erger wordt..
    Nu ik me geregistreerd heb hier…. geef ik eigenlijk pas voor het eerst toe…. aan mijn “handicap” want dat is het eigenlijk best wel..
    Pfff heb teveel te vragen… wil nu alles weten….. :blush:
    Dus leef jullie uit en informeer mij:woohoo:

    #83658 Reageer

    Ik weet dat er onlangs in het Erasmus Medisch Centrum een hartklep-operatie is uitgevoerd via de lies.
    Je zou daar eens je licht kunen opsteken (afdeling voorlichting).

    #83702 Reageer
    riatje
    Deelnemer

    Hallo,in Leeuwarden(MCL) doen ze deze operatie ook via de lies,mijn moeder moet eigenlijk ook een hartklepvervanging(zie mijn hartverhaal) maar bij haar kan het niet via de lies omdat haar aderen te nauw zijn en een gewone operatie kan bij haar ook niet omdat ze niet onder narcose mag vanwege ernstige COPD.

    Ik wens u veel sterkte met alles.

    Vr.Gr Ria

    #83970 Reageer
    helga
    Deelnemer

    Hallo Agnes,

    Het is niet mogelijk om elke hartklep via de lies te laten vernieuwen bijv bij de aortaklep kan dit niet.
    Ik had ook gevraagd aan de cardioloog of mijn aortaklep op die manier vervangen kon worden maar dat kon niet.

    gr Helga:cheer:

    #83973 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    Hoi!

    ik sta ook op het punt een hartklep operatie te ondergaan, binnen nu en drie weken is het zover. Erg spannend allemaal. Ik heb ook gevraagd hoe de technologie op het punt van de hartklep operatie via de lies op dit moment is gevorderd. Mij werd verteld dat ze dit vooral bij mensen doen die te veel risico lopen bij een hartoperatie. Het risico dat je overlijd bij zo’n ingreep is vele malen groter als een open hartoperatie.

    Wat ik wel weet is dat ze in enschede wel operatie’s uitvoeren(ik meen bij mitralis klepvervanging) via een sneetje tussen de ribben. Je hele borstbeen word dan niet open gemaakt….Kun je mischien eens navragen bij het ziekenhuis in enschede.

    Voor wat betreft de vermoeidheid kan ik je een hand geven. ik heb dat ook hoor. De trap oplopen is al behoorlijk vermoeiend. Ik hoop echt dat dat helemaal over is als ik geopereerd ben. Het vald me niet mee om toe te moeten geven dat ik zo weinig kan…..ik ben 36. Dan hoort dat niet he.

    Ik wens je alle goeds!!!!

    Koen

    #83975 Reageer
    sanneke
    Deelnemer

    Ik word binnen 4 weken geopereerd een nieuwe klep of reparatie de mitralis klep hoog waarschijnlijk langs insnede tussen de ribben in gasthuisberg leuven (belgie), Vele Hartegroetjes,

    #84024 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Koen en Sanneke
    Weten jullie inmiddels al wanneer je geholpen gaat worden?
    En welk soort operatie het uiteindelijk zal gaan worden.
    Ben benieuwd..
    groetjes Agnes

    #84025 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    Hoi!

    Ik ben vandaag gebeld door het ziekenhuis in zwolle, ze willen dat er nog aanvullend onderzoek word gedaan. Als dit ok is dan word ik komende donderdag opgenomen in de planning. Ik hoop zo dat het dan eindelijk eens zover is. Het thuiszitten en het rustig aan doen word wel zaar. Ik weet dat dat na de operatie ook wel zo is maar dan gaat het in ieder geval weer met een steigende lijn, en dat is nu absoluut niet zo…..
    Maar ja, ik hou de moed erin!!!!!!

    Groetjes,

    Koen

    #84026 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dank voor je reactie Koen,
    Spannend zeg…
    Komende donderdag opgenomen in Zwolle, maar opereren ze je daar ook?
    Zou het fijn vinden als, als je daar toe in staat bent weer straks dat je nog even laat weten hoe het gegaan is.

    Alvast super veel succes!!! Zet um op!;)

    #84027 Reageer
    sanneke
    Deelnemer

    Hallo Agnes ik word 25 augustus geopereerd en het zal zijn met kleine insnede aan de zijkant ik ben blij dat het afkort want het wachten begon lang te worden,
    Hartegroetjes

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #83973 in opereren via de lies
Je informatie: