default-header

operenen verwijde aorta?

Home Forums Hartkleppen operenen verwijde aorta?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #90923 Reageer
    Plukdedag!
    Deelnemer

    Inmiddels m’n 5e cardioloog gesproken. 1x p. Jr controle. Verwijding is 4,5 cm en conditie ondergemiddeld. Snel moe, buiten adem. Wijdt dit steeds aan druk bestaan, kinderen/ werk/andere wensen en verplichtingen/ weinig slaap, enz.
    Wanneer besluit een cardioloog dat een operatie nodig is? (Heb ook 2 kleppen ipv 3). Ben sinds lang weer gaan sporten en hoop mn conditue op re vijzelen met cardio. Krachttraining is me afgeraden. Met welke leeftijd zijn jullie geopereerd? En was dat alleen aorta of combi met kleppen? Bij mij Zou dan beiden moeten.Ik ben nu 44.

    #90924 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Ik heb mijn nieuwe hartklep gekregen toen ik 52 jaar was. Ik wordt dit jaar 55. Mijn cardioloog vond dat toen ik niet meer kon hardlopen er ingegrepen moest worden. Hij zei; nu ben je nog jong, goede conditie en er zal toch geopereerd moeten worden, dus waarom niet nu.
    Ik heb geen ervaring met een verwijde aorta, sorry! Sterkte. Edith

    #91087 Reageer
    maikel
    Deelnemer

    Bij mij is in 2010 een verwijding gevonden van het opgaande deel van de aorta vanaf mijn hart. Dit is ontdekt met een “private scan “in duitsland.
    Hij was toen 48 mm en dus ook te klein om wat eraan te doen.
    Ik ben elk 1/2 jaar voor controle geweest en hij groeide steeds iets of stond soms stil.
    [ ligt ook aan de meet methode ] Eind 2013 was hij 55 mm en toen is er ook besloten om te opereren. Dit is 23 januari gebeurt en ben nu herstellende, De conditie is alweer aardig terug maar zit nog in de revalidatie van 6 weken.
    Bij mij is een een stuk buis tussen gezet en het verwijde deel verwijderd.
    [ aorta ascendens ]

    Groet maikel

    #127787 Reageer
    Renée Cazemier
    Gast

    Mijn man heeft een bicuspide aortaklep en een aneurysma van de aorta. Hij moet geopereerd worden. In welke kliniek kun je dit het beste laten doen?

    #127813 Reageer
    doriend
    Deelnemer

    Ik zit nu in Maastricht, daar zit dr.Natour,dat blijkt n goede arts te zijn.Zie you tube webinar.Ik moer t.z.t ook geopereerd worden.Mijn aneurysma is nu 5.1cm.Mn aortaklep werkt wél nog goed,maar als ze opereren ,nemen ze die mee in operatie

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #90923 in operenen verwijde aorta?
Je informatie: