default-header

Operatie na afstuderen, inkomen?

Home Forums Help?!? Operatie na afstuderen, inkomen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79399 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben en of jullie hier uberhaubt ervaring mee hebben…

    Het is namelijk zo, ik studeer fysiotherapie, super leuk! Maar ik merk nu tijdens mijn afstudeerstage dat ik het toch wel erg zwaar heb vanwege mijn hartafwijking. Gelukkig zijn ze op school en op stage erg begripvol en zijn de uren aangepast. Ik heb hierdoor wel een studievertraging van ongeveer een halfjaar opgelopen, maar dat vind ik niet erg.

    Nu is het zo, ik moet waarschijnlijk volgend jaar weer een open hartoperatie ondergaan. Het is nog niet bekend wanneer deze zal zijn en of het uberhaubt een open hartoperatie gaat worden. Waarschijnlijk gaat deze operatie plaats vinden net na het afstuderen. Maar nu zit ik met een probleem: als ik geopereerd wordt na mijn afstuderen heb ik dus een paar maanden 0 inkomen! Mijn ouders kunnen mij hier niet mee helpen omdat zij het zelf ook niet breed hebben..
    Weten jullie of er misschien een soort uitkering of iets dergelijks is voor studenten die na het afstuderen geen baan hebben en een tijdje niet kunnen werken vanwege medische redenen?

    Ik heb zelf ook wat gezocht op google, maar ik heb echt 0,0 verstand van wetten en dergelijke… Hoop dat jullie mij kunnen helpen of wat advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken!

    Bedankt alvast!

    #86227 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    hai r, neem contact op met je decaan. Omdat je studievertraging oploopt wegens je gezondheid kun je waarschijnlijk aanspraak maken op een financiele bijdrage van je school. Voorheen heette dat het afstudeerfondds. Je decaan weet vast wel hoe dit te regelen is.
    Voor je financien na je afstuderen zou ik contac opnemen met de uwv, daar moeten toch wel regels voor zijn.
    Vraag anders je rechtsbijstandverzekering of een rechtswinkel of zij iets weten.
    Veel succes!

    #86230 Reageer
    R…
    Deelnemer

    Bedankt voor de reacties! 🙂 Ben nu iets wijzer geworden!!
    Ik ga hier zeker iets mee doen!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #86230 in Operatie na afstuderen, inkomen?
Je informatie: