default-header

operatie criteria??

Home Forums Hartkleppen operatie criteria??

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #79460 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi hoi,
    ff een vraagje, heeft hier iemand ooit gehoord van de criteria die ze schijnen toe te passen bij een klepoperatie? Ik heb zelf een ernstig lekkende aortaklep met alle bijkomende narigheid, omdat mijn hart er verder slank uitziet en een goede pompfunctie heeft voldoe ik niet aan de criteria???? Ik vraag me af of meer mensen dit overkomt en wat te doen????

    #86403 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo Joske,

    Ik heb excact het zelfde probleem. Lekkende mitralisklep met alle narigheid, maar nog niet opereren, terwijl ik me best k*t voel tegenwoordig. Heb ook een niet vergroot hart en de pompfunctie is nog goed.
    Er zijn wel vier gradaties, graad 1 is minimaal, graad 4 is opereren.
    Zelf zit ik in graad 3.
    Mag ik vragen wat jouw klachten zijn?
    Ik heb vooral last van een hele slechte conditie en het vasthouden van vocht. Ook kortademigheid speelt bij mij een rol.
    Wel is bij mij onlangs een ablatie gedaan en een repositie van de pacemakerdraden, wellicht heeft dit ook te maken met de conditie. Maar eigenlijk ben ik al twee jaar moe en moe en moe………

    Groetjes, Lil

    #86435 Reageer
    joske61
    Deelnemer

    Hoi Lil,

    allereerst bedankt voor je reactie, tja ik heb diverse klachten, kortademig snel moe in rust een hartslag van 100 tot 120 slagen. Veel misselijk, duizelig en energieloos. Maar ja hoort erbij volgens de cardioloog. Hij heeft ook niet veel oor naar andere medicijnen, ik moet er maar mee leren leven. Ik zit ook in gradatie 3 dus geen operatie. Niet erg hoor, maar wil me zo graag beter gaan voelen. Ik ga in elk geval voor een second opinion en ik neem een andere cardioloog die wel open staat voor het klachtenpatroon en niet alleen naar het technische gedeelte kijkt. He ik vergeet nog bijna je een heel goed en vooral gezond jaar toe te wensen,

    groetjes
    jose 🙂

    #86436 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hai Joske,
    Ik vind dat altijd zo’n dooddoener, de opmerking dat “het”erbij hoort. Lekker makkelijk als het niet in je lijf zit. Ook ik wil me zo graag beter voelen maar word echt dagelijks geconfronteerd met mijn beperkingen. In tegenstelling tot jouw snelle hartslagen had ik het omgekeerde, een hartslag van 26 in rust, dus daarom een pacemaker.

    Ik heb hier en daar es op internet gesurfd en er gaan toch steeds meer stemmen ( als ik dat zo kan noemen) om eerder te opereren.
    Dus niet meer wachten tot je als een zombie op de bank zit maar ingrijpen wanneer je conditie nog op peil is en de hartfuncties nog optimaal zijn.

    Voorlopig zit ik op de bank, heb net een ablatie achter de rug wegens boezemfibrilleren, een gevolg van een uitgerekte boezem en veel oud littekenweefsel. De frustratie is groot.

    Veel succes met je second opinion en houd je ons op de hoogte?

    En tot slot natuurlijk een heel goed 2011!

    Groetjes, Lil

    #86438 Reageer
    joske61
    Deelnemer

    Hoi Lil,

    toevallig net gebeld naar ziekenhuis in Helmond, nieuwe cardioloog. Ik hoop dat die iets meer voor me kan betekenen. 27 Januari wordt ik verwacht, ben benieuwd. :unsure: Spijtig om te horen dat je je nog niet lekker voelt, en ik hoop dat het snel beter met je gaat!! Mijn vriend is icd drager, en is onder controle bij prof. Schalij lumc in Leiden, een hele aardige man. Hij kent me ik ga altijd mee naar de controles, en hij had al gezegd eventueel bereid te zijn om me te helpen als het in een ander ziekenhuis niet naar tevredenheid gaat. Nu moeten we 25 januari weer bij hem zijn, en ik wil dan even ook zijn visie horen. Niet dat ik bij hem onder contole wil tenslotte is het nogal ver weg. maar advies is nooit weg toch 🙂 .

    Tenslotte wil ik je heel veel beterschap wensen, en tot schrijfs

    groetjes
    jose

    #86458 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Voor meer informatie over alle soorten hartoperaties en een advies op maat kunt u het beste bellen naar ons kantoor:0475 317272.

    #86739 Reageer
    joske61
    Deelnemer

    Hoi Lil,

    Hoe is het met je, ik denk ik schrijf weer eens wat. 😉 Nou mijn bezoekje aan een andere cardioloog is op een grote teleurstelling uitgelopen. Hij vond de lekkage helemaal niet ernstig??? Ja je kan het meemaken hoor 🙂 ik blijf er maar vrolijk onder, wat moet je anders. Nu heeft mijn huisarts besloten dat het over is hier met die wedijver strijd tussen cardiologen, want daar lijkt het op, en heeft me doorgestuurd naar Leiden. Daar heb ik de eerste afspraak op 20 april, en bij Professor Schalij, gelukkig. En jij hoe gaat het met jou, lang geleden dat we mekaar gesproken hebben. Voel jij je al wat beter intussen? Hoop het wel het is te mooi weer om binnen te zitten. Ik heb al 2 weken hoge bloeddruk beroerd hoor,extra medicatie maar helpt niet veel, zal dus blij zijn als ik in Leiden ben, daar hanteren ze trouwens ook de gedachte om te opereren als de functie nog goed is, en niet te wachten tot er schade optreed, ben benieuwd :unsure: Maar goed laat snel wat van je horen oke,

    groetjes
    jose

    #86740 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hallo
    Vorig jaar ben ik in Leeuwarden geopereerd en heb een nieuwe aortaklep gekregen.
    Mijn behandelend cardioloog vond dat het tijd werd, ik voelde me nog heel goed.
    Maar wachten tot het minder ging vond hij geen optie, je kunt het beter doen als je je nog goed voelt, waren zijn woorden.
    Na de operatie heb ik wel eens gedacht : had ik maar…
    Ik voelde me veel slechter, maar ja dat is toch de revalidatie die je eerst door moet.
    Momenteel voel ik me prima.
    Ik wens je heel veel sterkte
    groet joukje

    #86742 Reageer
    joske61
    Deelnemer

    Hoi Jouke,

    bedankt voor je berichtje, ja ik word er een beetje moedeloos van, maar ja alles komt goed hoor, wel raar om te lezen dat er zoveel verschil in opvatting bestaat omtrent de criteria. Dr. Schalij in Leiden hanteert gelukkig ook die gedachte, niet dat ik echt op een operatie zit te wachten hoor verre van dat. Maar ik wil zo niet verder in elk geval, elke dag beroerd is niet echt een pretje. Maar ik houd de moed erin 🙂 Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Fijn om te lezen dat het nu weer prima met je gaat, gelukkig maar. Tja het zal een lange weg zijn, maar ik lees veel positieve berichten, en tja altijd naar zijn is ook geen optie.
    slik jij nu ook bloedverdunners? En heeft het lang geduurd voor je jezelf weer beter ging voelen? Ik moet die hele weg nog gaan, en ik zie er naar uit dat ik me toch weer beter ga voelen. Ik houd jullie op de hoogte,

    groetjes
    jose

    #86743 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hallo jose
    Ik slik dus wel bloedverdunners en wordt gecontroleerd door de trombosedienst.
    Sinds kort kan ik zelf prikken en de waarde bepalen, dat is wel lekker.
    Altijd bij de dienst zitten wachten met een flink aantal medepatienten, en dan maar verhalen aanhoren. Brrrr…
    Medicijnen zul je wel altijd houden na de operatie, maar daar is wel mee te leven.

    Ik wacht nu nog op een oproep om een aneurisma in mijn buikslagader te verhelpen.
    Dat gebeurt in Groningen, gelukkig geen grote buikwond, maar via mijn liezen.
    Daar wordt een stent in geplaatst, opname 4 a 5 dagen.
    Ik zie er niet zo erg tegen op,
    Het wachten is op de stent op maat die in Sydny Australie wordt gemaakt, aan de hand van de gegevens van de professor in Groningen.Ik wordt dus internationaal binnenkort.
    Ik hou je wel even op de hoogte, ik hoop over 2 a 3 weken.
    Schrijf mij ook eens even wat ze in Leiden over je zeggen.
    Het mag ook via mijn mail j.meulen36@chello.nl

    Sterkte en houd moed, alles zal reg kom.

    Groet Joukje

    #86744 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo José!
    Wat vervelend voor je, al die onzekerheden…hebben ze al een gradatie aan je lekkage peplakt?
    Fijn dat je naar Leiden kunt de 20 ste, ik hoop dat je dan wat wijzer wordt.
    Inderdaad, opereren wanneer je conditioneel nog een beetje ok bent, lijkt terrein te gaan winnen.
    Met mij gaat het inmiddels steeds minder goed. Er is onlangs besloten de mitralisklep te gaan vervangen. Behalve als de knappe koppen in het AMC een mogelijkheid zien de klep te repareren, dan gaat het daar gebeuren. Ik vind het wel heel fijn dat het OLVG en AMC breed overleg hebben. Zo weet je zeker dat je de best mogelijke zorg krijgt.
    Ik voel me dus belabberd, heb weinig energie,mag inmiddels niet meer werken( of had ik dat al verteld?)
    een bijkomend probleem is dat mijn HB gehalte zakt, inmiddels van 9 naar 7.
    Dat geeft veel vermoeidheid en daar heb ik al genoeg van.
    Volgens mijn huisarts sllan de rode bloedlichamen stuk tegen mijn klep……
    Ik moet volgens mij half april naar de cardioloog, wanneer dan alles het zelfde is ga ik het pré operatie trajekt in….
    Ik ben erg bang, zo erg dat ik het liefst de boel afblaas, maar aan de andere kant, ik wil mn leven weer terug zoals ik het gewend was.
    Kunnen ze voor jou verder niets doen aan die hoge bloeddruk? Probeer maar zoutarm te eten, wie weet helpt het…
    Groetjes en tot gauw horen!!

    #86747 Reageer
    joske61
    Deelnemer

    Hoi Lil,
    Verdorie bij jou schiet het ook niet op zeg, de ene misere na de andere. Ben er een beetje van geschrokken, hoop dat alles de goede kant uitgaat voor je! Fijn ook om te horen dat bij jou aan jullie kant de cardiologen tenminste samenspraak en overleg hebben. Ik ben gisteren weer bij de huisarts geweest, bloeddruk nog steeds te hoog en een hartslag van 140, best vermoeiend ook. Heb nu weer sotalol gekregen en moet stoppen met emcor, even kijken of dat meer invloed heeft op de bloeddruk. Ik weet het niet meer hoor, de moed erin houden is ook steeds moeilijker, ik ben een optimistisch mens hoor, maar soms is dat moeilijk. Ik hoop voor jou dat ze de klep kunnen opereren, afwachten dus weer. Jammer dat je nu niet kan werken, dan wordt je zo geconfronteerd met je ziekte. Hee meis ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Mijn bloeddruk, ik weet niet of ze daar nog iets mee gaan doen, ze zijn een beetje bang dat ik nog meer duizelig word als dat ik al ben, dus tja, we wachten het allemaal maar weer af,

    Veel beterschap voor zover dat mogelijk is en tot horens
    houdoe
    jose

    #90841 Reageer
    kiki
    Gast
    #90842 Reageer
    kiki
    Deelnemer

    Hoi lil,
    ik kan me helemaal voorstellen hoe je gevoelens zijn .
    Ik loop nu al 4 jaar met een linker
    verdikte hartspier en 3 lekkende kleppen alle 3kleppen fase 3 matig :unsure: [color=#8040BF][/color] ik moet nog steeds ieder jaar voor een controlle hart echo.
    Ik ben nogal dik en ik moest wat aan me gewicht gaan doen, maar ik ben mede door de diabetes gewoon te moe en uitgeblust , ik heb nergens fut in , zelf na het douchen zweet ik me kapot door de inspanning, me suiker raakt op 1 f andere manier steeds weer onstabiel en ik heb facet artrose , het huishouden haal ik net het vergt enorm veel van me , vooral de ondraagelijke pijnen van de artrose. ?…ik ben nu wel afgevallen , maar dat schijnt ook uitdroging te zijn.
    Ik ben altijd een bezige bij geweest heb 4 (gelukkig) nu volwassen kinderen…ik kan zo wel doorgaan..maar waar het om gaat is dat ik al 2 jaar vraag aan de cardioloog wanneer er iets aan het hart gedaan word, iedere keer weer een ander verhaal, ze heeft gezegd dat het zowiezo een openhart operatie zal moeten worden, sinds dien slaap ik moeilijk of soms helemaal niet, vorig jaar bij de jaarlijkse controlle vertelde ze me dat het niet zomaar een operatie is maar dat er heel veel vooronderzoeken gedaan moeten worden en er complicaties konden zijn zowel tijdens of na de ingreep kunnen die optreden….en nu met de bezuinigingen in de zorg met ons …

    kabinet, ik moet binnen kort weer vor de echo en een week erna naar de cardioloog
    voor uitslag en gesprek….vorig jaar toen ik een keer na een onrustige nacht belde om te vragen om een telefonisch consult werd ik die dag terug gebeld, ik had me telefoon op de speaker, ik vertelde dat ik me vreemd en kortademig voelde en veel overslagen had van ht hart, ik persoonlijk en de 2 mensen die ik op bezoek had kregen allen het gevoel dat ze het niet fijn vonden dat ik belde met mijn angst en als ik me zo bleef voelen zou ik ook een afspraak met de HUISARTS kon maken, ik viel direct stil en ze herrinerde me dit jaar wel weer een afspraak moest maken voor een echo dat zal dan in mei dit jaar zijn.
    Sorry en ik ken me zelf niet zo , maar als ik weer heengestuurd word dit jaar dan doeik wel me zelf maar dan zal ik nooit meer een ziekenhuis betreden en het ook eerlijk zeggen dat ik me dit niet 2 keer laat overkomen , want 3 jaar geleden ben ik ook al met spoed bij een weekend huisarts geweest die me direct doorverwees naar de SEH , ik ben daar ‘ grondig’ ondrzocht en na 8 uren op de SEH huiswaarts gestuurd en een maand later werd er in een ander ziekenhuis geconstateerd dat ik zowel recht als links lateraal bloedingen heb gehad…kan gebeuren TOCH ??
    Ik wacht dit jaar af wat de operatie creteria word voor mij wat me bloedend hart betreft…(begrijp me niet verkeerd ik weet dat het geen lolletje voor me word)
    Maar ik trek het niet meer of moeten ze eerst alle 3 op fase 4 komen ik weet het niet meer ..bedankt voor het lezen en iedereen een HATREGROET EN VEEL GEZONDHEID XXX KIKI

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #86403 in operatie criteria??
Je informatie: