default-header

Operatie aan afgestorven hartspier!

Home Forums Algemeen Operatie aan afgestorven hartspier!

  • Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door maan.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79530 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo Hartgenoten,

    Wie heeft ooit een operatie gehad ivm het wegsnijden van het afgestorven gedeelte van het hart na zware hartinfarct..

    Groet,
    sas

    #86718 Reageer
    maan
    Deelnemer

    Hallo,

    Mijn moeder(66 jaar) heeft twee weken geleden een zware hartoperatie ondergaan. Haar hartspier was zwaar beschadigd/afgestorven door 2 infarcten en bestraling en de hartspier was 2x zo groot geworden omdat het hart overwerkt was..In Amsterdam durfde ze niet te opereren, omdat ze bang waren dat ze het niet zou redden, ook omdat haar pompfunctie minimaal was en haar hartkleppen lekte. We hebben 3 maanden gewacht en uiteindelijk durfde ze in Leiden, het LUMC, het aan om haar te opereren. Ze is er goed doorheengekomen gelukkig. Ze hebben een zakje om haar hart geplaatst voor het regelen van de pompfunctie en de hartspier klein te houden, twee omleidingen, hartkleppen gerepareerd en een pacemaker geplaatst. Alles is mogelijk dus.

    Sterkte Maan

    #86720 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Hallo maan,

    Dank je voor je reactie, en hoop dat het nu beter met je moeder gaat.
    Ik moet waarschijnlijk ook een operatie ondergaan ivm hartspier, maar wat bedoel je met een zakje om het hart geplaats om de hartfunctie klein te houden? hebben ze de afgestorven gedeelte van de hartspier ook operatief verwijderd?

    Groet,
    sas

    #86721 Reageer
    maan
    Deelnemer

    Hallo Sas,

    Wat het precies doet, weet ik nog niet, maar in Leiden zijn ze daar uniek in. Informeer daar naar bij je cardioloog. Bij mijn weten is er geen operatieve verwijdering van de hartspier gedaan. Sterkte!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #86721 in Operatie aan afgestorven hartspier!
Je informatie: