default-header

open hartoperatie

Home Forums Erasmus MC Rotterdam open hartoperatie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #78588 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi ik krijg in week 2 van 2009 (6 januari tot nu toe gepland ??) een open hartoperatie in het Erasmus, ben daar terecht gekomen via Eindhoven (Catharina ziekenhuis), ik moet zeggen , het gaat er heel anders aan toe dan in Eindhoven,… kan natuurlijk ook aan mij liggen , ik vind wel dat ze zowel in Eindhoven als in Rotterdam heel vriendelijk met je omgaan ,niets anders dan lof.

    ik moet wel toegeven , ik stik de moord van de schrik, slapeloze nachte,rillinge zenuwachtig enz enz, ook al heb ik als 9jarige het al eens meegemaakt ,maar dat besef je dan niet echt, mijn ervaring dan, ik hoop dat ik na de operatie hier nog meer kan neer zetten
    en evt reacties zijn welkom.

    Oja ik word geopereerd aan de Mitraalklep ??

    gr benny

    met heel anders aan toegaan,bedoel ik de manier van werken , niet de mensen op zich,
    die zijn alle heel vriendelijk en meegaand , mijn ervaring dan

    werd op 30 dec gebeld;)
    dinsdag de 6e om 10 uur opname
    woensdagmorgen opereren :unsure:

    #82847 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Benny,

    Begrijpelijk dat de schrik er in zit! wie zou dat niet hebben.
    Er is altijd een groot verschil tussen het westen en het zuiden. In het westen is het allemaal wat directer.
    Ik woon al lange tijd in het zuiden met ben nog altijd een westerling in hart en nieren.
    Soms zal het daar wat onpersoonlijker lijken, maar evengoed is de kunde daar hoog.
    Ik hoop en verwacht dat jouw operatie succesvol zal zijn! laat ons allemaal nog wat meer weten.
    Al schijt je zeven kleuren stront, eenieder zal het hier begrijpen!!! Maak je niet te veel zorgen en rust goed uit. Dat is belangrijk…

    Alvast heel erg veel succes!!!!

    Job

    #82882 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Hoi Benny..

    Heel erg veel sterkte en succes woensdag!!!!!

    Groetjes Maria

    #82883 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ook ik wil je veel sterkte wensen.
    En wat die zenuwen betreft, gewoon aangeven en dan zul je heus wel iets krijgen om kalmer te worden. Zij zijn er ook bij gebaat, dat jij “kalm” bent.
    De eerste dagen zijn best heftig, maar dan gaat het best wel weer snel.
    Vertrouwen is de beste raadgever. En wat betreft dat doorsturen naar Rotterdam, men zal er van uit gaan, dat jij daar in de beste handen bent.
    Zal extra aan je denken een woensdag.
    Nogmaals sterkte, volgende week lag jij er om.

    #82884 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hoi Benny,
    Heel veel sterkte de komende dagen! En het komt vast en zeker goed!

    Groetjes Nicole

    #82885 Reageer
    bennyver
    Deelnemer

    hartstikke bedankt voor de reactie’s allemaal, kei lief
    maar ,,,,,,,, ik vind het wel verrekte spannend, en stik nog steeds de moord van de schrik
    maar ik zie het wel, het zal wel goed komen , en laat zo vlug mogelijk mijn ervaring hier aan jullie weten

    gr benny

    #82899 Reageer
    bennyver
    Deelnemer

    hallo allemaal, ik ben er weer
    ben dus geopereerd in rotterdam, had blijkbaar diverse lekke kleppen en een gaatje
    alles is gerepareerd, dus geen kunstkleppen
    van de operatie merk je helemaal niks, je word ook heel goed begeleid en gerustgesteld
    gewoon een dikke 10 voor iedereen die er werkt
    ze zijn allemaal heel zorgzaam voor je , echt petje af,
    maar na de operatie twee,a’drie hele zware en heftige dagen gehad, maar ook daar ben ik doorheen gekomen
    laat nog meer weten vd week , want kom net thuis
    gr benny

    #82900 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Welkom thuis Benny!!!

    Fijn te lezen dat je zo goed verzorgd bent, tijdens je opname.

    Rust maar lekker uit en we zien je wel weer, als je wat bent aangesterkt.

    Gr Maria

    #82901 Reageer
    Marjan
    Gast

    Fijn, dat alles goed is gegaan. Je bent ook al snel weer thuis. Dat is vast ook een goed teken.
    Hoe alles is gegaan horen we wel als je weer wat bent opgeknapt.:)

    Groetjes Marjan

    #82904 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Benny!

    Welkom terug en fijn om te horen dat alles in het ziekenhuis zo goed is verlopen. Dat moet toch al een pak van je hart geweest zijn.
    Doe vooral lekker rustig aan en kom zo weer op krachten. Als je dan weer terug bent, ben ik heel benieuw naar je uitgebreide verhaal!

    Groetjes, Nicole

    #82986 Reageer
    bennyver
    Deelnemer

    dag allemaal, het is nu 3 weken gelede dat ik geopereerd ben
    en ik moet zegge , ik merk er zelf tot nu toe weinig van,
    maar da komt wel zei de cardioloog, hij zei ook dat de operatie boven verwachting was gelukt, mijn mitraalklep lekt helemaal niet meer en de linker en rechter ook niet meer,
    op een heel klein beetje na dan, en de gaatjes zijn ook dicht
    ik heb wel verrekte last van mijn litteken , borstbeen en ribbenkast, het lijkt wel of alles gekneust is , dat is wel lastig met slapen en bewegen enz, maar het weegt niet op na wat de chirurg(en) voor een knap werk heeft gedaan, daar heb ik in de toekomst alleen maar profijt van , en daar weegt de pijn niet tegenop,als je staks weer gewoon alles kan doen
    het meest lastige tot nu toe voor mij is… dat je niks mag, niet ,tillen,auto rijden , fietsen,wandelen met de hond enz enz ivm borstbeen
    maar voor de rest valt het allemaal wel mee, pijn is snel vergeten , net als slecht weer haha
    ik moet nu binnenkort met revalidatie beginnen,een soort cardiofitness, onder begeleiding
    en dan ga ik wel merken , dat mijn kleppen weer dicht zijn
    ik laat nog meer van me horen, en voor degene die zoiets als mij evt
    nog moeten ondergaan
    kan ik een ding zeggen, mensen , maak je er niet zo druk over als ik van te voren heb gedaan, want van die paar vervelende dagen ,heb je later veel plezier en profijt van

    nogmaals wil ik alle mense bedanken van het Erasmus MC en iedereen die mij een berichtje had gestuur gr Benny

    #82987 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Benny,
    Fijn te lezen, dat de operatie goed is gegaan, nu nog alle bijwerkingen van de ingreep weg werken.
    Ik wil je de volgende tip geven. Als je op je zij slaapt en last hebt van je borstkas, is het misschien handig, een heel groot badlaken eerst heel stevig opvouwen dan voor je te leggen en je bovenste arm er over heen te leggen. Je borstkas wordt dan wat minder in elkaar geduwd. Ik doe dit al jaren, omdat ik ook te veel in elkaar lag en het eigenlijk veel prettiger slaapt. Mijn man heeft het altijd over mijn vriendje, ha ha.
    Ik hoop, dat dit je kan helpen. Heel veel plezier met je nieuwe toekomst.
    Een hartengroet van Geertje.

    #82989 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Hoi Benny..

    Fijn dat je weer even wat laat horen, en je klinkt zo positief!
    Tuurlijk heb je naweeen van die operatie, en ja errug lastig in je dagdagelijks leven.
    Het is ook niet niks, je borstkas geopend..brrrr
    Maar volgens mij heb je nu dan wel het gevoel alsof je onder een bulldozer hebt gelegen..
    Maar alles komt tzt wel weer goed..
    Tijd heel alle wonden, maar nu letterlijk..;)

    Je hebt het zwaarste gehad, gezien je spanning die je vòòr je operatie had.
    Zo te horen ben je erg goed begeleid daar in Rotterdam.
    ( Stelt mij ook een beetje gerust, want mijn dochter moet daar volgende week ook naar toe, voor iets heel anders, maar toch)

    Hey Tolletje…
    Wat een goed idee, die handddoek ter ondersteuning.
    Maar waarom geen lekker stevige knuffelige teddybeer?
    Is toch veel gezelliger.
    Kunnen wij meiden best hebben hoor…:laugh:

    Nou Benny.. straks aan je revalidatie beginnen.
    Zal misschien ook in het begin niet zo gemakkelijk zijn, maar alla..
    Je hebt hier je eigenste cheerleader en misschien dat us Tolletje ook meedoet?
    Go Benny, Go Go Go

    En over een half jaar draaf jij iedereen weer lekker voorbij…;)

    Succes en groetjes Maria

    #82991 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Heel fijn om te horen dat de operatie zo goed is verlopen, of zelfs boven verwachting!
    Je klinkt inderdaad erg positief en ik denk dat dat een geweldige instelling is om aan je revalidatie te beginnen. Ook daarbij wil ik je veel sterkte wensen en probeer niet teveel in een keer te doen. Neem je tijd en probeer niets te forseren, dan komt het helemaal goed met je!

    #83491 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Benny

    Mijn naam is Cesarina en ik kijk hier alweer een maandje mee en lees de verhalen.
    Nu las ik dat jij ook al een aantal maanden geleden geopereerd bent aan een mitralisklep.
    Als het allemaal gaat zoals de artsen zeggen, zal ik dat ook moeten laten doen.
    Ben sinds zo n korte 2 maanden in de molen van het ziekenhuis en ja ik herken al dat zenuwachtige gedoe nu ook helemaal.
    Ook wel omdat ik veel klachten heb intussen.
    Het is ook even niet niks…Zelf ben ik vaker geopereerd aan verschillende andere dingen, maar ik ervaar dit als veel enger.
    Ik vraag mij af hoe het nu zo 3 maanden later met je gaat?
    Misschien dat je af en toe nog even kijkt hier en eens wilt reageren
    Intussen bedankt en fijne paasdagen

    Cesarina

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #82901 in open hartoperatie
Je informatie: