default-header

ook zover als uitbehandeld

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #87644 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    Heel veel sterkte!

    en fijn dat je ons op de hoogte hou,

    welke cardioloog doe het in leiden?

    ik moet er zelf vandaag weer heen.

    groetjes manuela

    #87653 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Het onderzoek wordt gedaan door cardioloog Atsma in Leiden

    #87654 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Het is helaas niet zo dat de dode hartspiercellen weer tot leven gebracht worden maar het gaat om het gebied er net tussen in dus het gebied tussen de dode en nog springlevende cellen daar worden de stamcellen ingespoten waardoor dit gebied weer beter doorbloed wordt en je minderlast krijgt van druk en pijn op de borst.
    Het staat ook nog steeds in de kinderschoenen vandaar dat er nog steeds gesproken wordt over het stamcel onderzoek inplaats van behandeling.

    #87655 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    ja ik blijf jullie op de hoogte houden

    #87657 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Geen idee hoelang die hartcellen het uithouden in het gebied rondom het afgestorven deel. Hoe lang is het geleden, het hartinfarct Bij mij bleken er nog heel wat ´slapend´ aanwezig te zijn en daarom is na drie maanden alsnog de bloedsomloop hersteld waardoor ik weer wat kwaliteit van leven had. Ik kon niets, zelfs het praten ging hijgend en voor buiten had ik een rolstoel nodig.
    Ik heb een maand moeten wachten nadat me verteld was dat dit ging gebeuren. Ik gedachte zag ik al mijn dappere nog slapende hartcelletjes die te weinig zuurstof kregen doodgaan maar ze bleken nog springlevend en binnen een week na het herstellen van de bloedsomloop kon ik weer behoorlijk normaal functioneren. Maar een mens wil altijd meer – ik zou bijv. ook wel willen lopen en gelijktijdig willen praten, ik ben nu eenmaal een klets, maar dat is nu nog te hoog gegrepen voor me. Nu is het 2,5 jaar geleden…

    Ik ga je topic goed in de gaten houden. Wat zal het geweldig zijn voor jou en voor anderen wanneer er nog hartcellen gereactiveerd kunnen worden.

    Groetjes,

    Suzan

    #87701 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Bij mij is het infarct al 4 jaar geleden.
    Daarna ben ik steeds gedotterd, maar dat kan dus nu niet meer zelfs een operatie is niet meer mogelijk.
    Dus nu hoop ik dat dit wel helpt.
    Maar ik hou je op de hoogte

    #87950 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Het eerste vooronderzoek heb ik gehad 2 dagen in het ULMC geweest. Wel super verzorgt.
    Nu is het wachten op de volgende stap.

    #88255 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Eindelijk is het zover aan het einde van deze maand krijg de stamcelbehandeling.
    En dan maar weer afwachten of het resultaat zal hebben, maar daar gaan we vanuit.

    #88256 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Spannend…na hoeveel tijd kunnen ze dat zien?

    #88259 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Dat is verschillend, mij is daar verteld dat het bij de ene patiënt al na 3 weken te merken is en bij de ander nog niet na een jaar. Hoe dat komt zijn ze nog allemaal aan het onderzoeken.

    #88260 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou..dat is inderdaad een verschil van tijdspanne…hopelijk zit je bij de kortere periodes.

    Succes in ieder geval!!

    #88261 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Alleen de mensen met een hele slechte hartfunctie zouden er, volgens mijn cardioloog, voor in aanmerking komen. Mijn hart was er al te goed voor. Als je hart echt slecht pompt dan is ieder beetje extra vermogen geweldig.
    Zo geweldig dat dit nu mogelijk is. Ik duim voor zoveel mogelijk effect.

    #88288 Reageer
    pauljacobs
    Deelnemer

    Gisteren heb ik als het goed is de laatste vooronderzoeken gehad in Leiden.
    De behandeling zelf is uitgesteld tot 21 maart, was 28 februari.
    Het was een zware dag s’morgens om 7.00 uur vertrokken samen met een zwager en om 19.20 weer thuis.

    #88289 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat is echt een lange dag. Eigenlijk voor iemand met zwaar hartfalen niet te doen.
    Jammer van het uitstel.

    #88290 Reageer
    Maria
    Gast

    Het is mooi en goed, als je steeds verder wil gaan, voor je herstel.
    Ik voor mezelf, ik doe mijn ding, ik slik mijn pillen en that’s it.
    Verder wil ik niet meer.

    Vorige week te horen gekregen dat mijn oudste dochter Wendy een zeldzame kwaadaardige tumor in haar lever heeft.
    Het gezwel meet 16 bij 12 bij 11 cm ,en als ik Callista en Wendy, beide tot op hun goede pad kan brengen, dan heb ik mijn “ding” gedaan in het leven en wil dan ook niet verder meer.
    Mijn koek is op.

    Maar niettemin…..Ik wens jullie allen zeer veel strijdgevoel toe en dat jullie mogen winnen!!!!!!

    Maria XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
Reageer op: Reactie #87657 in ook zover als uitbehandeld
Je informatie: