default-header

Onzekerheid

Home Forums Even voorstellen Onzekerheid

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79541 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een prangende vraag. Ik ben 45 jaar oud en heb regelmatig last van pijn op de borst bij het fietsen of andere inspanningen. Ik heb een hele tijd gedacht dat het aan mijn maag lag. Daarom eerst een maagonderzoek laten doen. Dat bleek helemaal in orde.
    De klachten bleven aanhouden. Soms meer en soms minder. Ook wel eens na het eten pijn op de borst. Vervolgens heb ik een cardiologisch onderzoek laten doen. Dit onderzoek bestond uit een echo, hartfilmpje en een inspanningstest. Uit de echo bleek dat ik aorta-insufficiëntie heb (graad II). Mijn hartspier iets verdikt en een vrij hoge hartslag. De arts reageerde laconiek. Daarna heb ik inspanningstest gedaan. Mijn hartslag liep op tot 180 slagen per minuut en daarbij werden geen bijzonderheden aangetroffen.
    In de wetenschap dat mijn hart niet helemaal in orde was, ben ik weer naar huis gekeerd. En toch, elke keer dat ik nu op de fiets zit, heb ik pijn op mijn borst. Stop ik met fietsen en hou ik even rust, verdwijnt de pijn weer. Zelf heb ik het vermoeden dat het om AP-gaat. dus weer naar de dokter en weer een inspanningstest gedaan. En net als het eerste onderzoek kwamen hieruit geen bijzonderheden, behoudens dan een hoge hartslag. Nu enkele weken later blijven de klachten aanhouden. Eigenlijk durf ik niet weer te vragen voor een onderzoek. Inmiddels wordt ik beperkt in mijn bewegingen (niet te veel inspannen). Mijn vraag aan jullie is of die pijn op mijn borst kan komen door die kapotte hartklep? En kan het voorkomen dat ze bij een cardiologisch onderzoek AP over het hoofd zien? Bijvoorbeeld doordat ze een fout maken bij een inspanningstest?
    Ik ben heel erg beniewd naar jullie reacties.

    Alex

    #86770 Reageer
    poespas
    Deelnemer

    Hoi Alex,
    Ik herken wel bepaalde dingen die jij omschrijft. Ik heb in het recente verleden jarenlang met ap-klachten rondgelopen. Niet dat het bij mij niet werd onderkend, maar ik herinner me wel een periode, vlak nadat ik voor de tweede keer ben gedotterd, dat ik een instabiele ap had en ze toen niets op een ECG zagen. Het bloedvat waarin een nieuwe stent was geplaatst, zat vlak voor de stent bijna helemaal dicht. Dit werd pas duidelijk bij catheterisatie.
    Ik vraag me wel af of jij bij die inspanningstest ook pijn hebt gehad. Ze zouden dan op het hartfilmpje toch wel iets moeten zien. Ik heb zelf ook slokdarmklachten. Heel vervelend, want ik heb ze ook vaak verward met hartklachten en andersom. Als je slokdarmklachten hebt en je denkt dat het hartklachten zijn, dan is dat vervelend, maar er zijn ergere dingen. Heb je echter hartklachten en je denkt dat je slokdarm de boosdoener is, dan is dat nog vervelender. Ik weet niet of je van een kapotte hartklep ook klachten kirjgt van pijn op de borst. Het lijkt me niet, maar ik durf dat niet zomaar met zekerheid te zeggen. Ik heb een weblog gemaakt van mijn ervaringen met ap, de (vreemde) klachten die ik had en tenslotte mijn operatie. Je kunt het lezen op http://hetverhaalvanlinda.blogspot.com/
    Misschien heb je er iets aan. Als jouw klachten aanhouden, zou ik vragen om een mibi-scan. Daarmee kan een eventueel zuurstofgebrek van je hart worden aangetoond en dit onderzoek is niet zo belastend als een catheterisatie. Sterkte gewenst.

    #86771 Reageer
    axroe
    Deelnemer

    Ontzettend bedankt voor je reactie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #86770 in Onzekerheid
Je informatie: