default-header

Onze dame is al bijna 1 jaar oud,

Home Forums De jongere hartpatiënt Onze dame is al bijna 1 jaar oud,

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80542 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Onze dame is al bijna 1 jaar oud,

    37.1 week voelde mama je niet meer bewegen mama maakte zich enorm ongerust papa ook.
    Op donderdag 19-7-12 moesten papa en mama terug naar het ziekenhuis voor een controle en toen bleek dat je in een peuterbadje aan het voetbaden was dat betekende dat mama erg weinig vruchtwater voor je had.
    Toen kwam dokter Roos en zei: ‘we gaan je kleine vandaag halen.’
    Om 20.00uur werd mama klaar gemaakt voor de keizersnede omdat je er met spoed uit moest en om 21.06 was je daar eindelijk. Onze kleine, lieve en mooie meid.
    Nog geen 24 uur later werd je bij papa weggehaald omdat je niet wilde drinken bij mama en je Een kinderarts kwam je controleren en luisteren naar je longetjes, maar die klonken erg vol met vocht en toen nam de kinderarts je zonder iets te zeggen, met spoed mee naar de couveuse afdeling.
    Papa rende achter je aan, want mama lag nog aan het infuus en kon nog niet lopen.
    En toen heb je 5 weken in het Blaricumse ziekenhuis gelegen.
    Op het einde van je verblijf in het ziekenhuis kregen mama en papa een gesprek met de kinderarts die vertelde dat je een hart afwijking had/hebt.
    Dat was enorm schikken voor mama en papa want de arts had verteld dat je binnen 1 jaar geopereerd zou moeten worden.
    Met 5.5 maand belde papa het ziekenhuis in Leiden op over hoe nu verder, toen vertelde de arts van het ziekenhuis in Leiden dat je op maandag, 28-11-12 opgenomen werd en dat je dinsdag de 29-11-12 werd geopereerd om 09.00 uur. Oma is gekomen om papa en mama te steunen met deze zware en moeilijke dag.
    Mama werd om 12.30 gebeld door de arts dat de operatie geslaagd was. De kans op slagen was maar klein, 30 a 40 procent, dus mama wilde zo snel mogelijk naar je toe. Oma en papa liepen maar achter aan en ik dacht: ‘Schiet op! Ik wil naar me meisje toe.’
    Eenmaal boven op de ic zagen we jou aan alle toeters en bellen. Mama wilde je niet aanraken of in de buurt komen, maar oma heeft me toch kunnen overhalen en ben ik samen met papa naar je bedje gekomen en heb ik je een kusje gegeven.
    We kregen een gesprek over dat je 10 dagen in het ziekenhuis in Leiden zou liggen maar dat werd 4 weken waarvan 2.5 week op de ic.
    1 weekje heb je op de normale kinderafdeling gelegen, ook nog aan het infuus en een sonde en je laatste 5 dagen heb je in het Vu ziekenhuis in Amsterdam gelegen. Toen ben je met sprongen vooruit gegaan en je mocht 1 dag voor kerst naar huis. Een beter cadeau konden mama en papa niet krijgen en horen. Je was lekker thuis bij ons, warm en wel.

    Daar zijn mama en papa voor om je te steunen

    Je krijgt nog een zware periode en schaamte van je litteken, maar daar zijn mama en papa voor om je te steunen en er door heen te helpen

    Wat jij hebt mee gemaakt is niet niets,
    Dit gaat ook niet in de koude kleren zitten
    Papa en mama zijn mega trots op jou wat jij allemaal al hebt gepresteerd;
    en dat in die korte tijd dat je er al bent. Mama en papa kunnen geen betere dochter wensen dan jou.

    Over 1.5 maand word je al 1 jaar die tijd gaat zo hard.

    Lieve, lieve meid, mama en papa houden heel veel van je …

    #92945 Reageer
    Roland
    Gast

    Lieve Donnatje,

    wat een aangrijpend verhaal! Maar wat goed dat je dit het opgeschreven, voor jullie zelf maar zeker ook voor jullie dochtertje later. Zij heeft zich een echte vechter getoond. Wat zullen jullie trots op haar zijn.

    Een warme hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #92945 in Onze dame is al bijna 1 jaar oud,
Je informatie: