default-header

Ontspanning

Home Forums Boeken Ontspanning

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #84734 Reageer
    Lygia
    Deelnemer

    Hallo ,Theo,
    Vele excuses voor mijn late reactie.
    Ik heb heel veel familie uit het buitenland op bezoek gehad. Vandaar.
    Toen ik het boek wilde kopen, was het uitverkocht.
    Ze zouden het opnieuw bestellen. Door de drukte niet meer van gekomen om te informeren.
    Overigens, je brengt me op een goed idee!
    Vragen voor Sinterklaas, i.p.v. om het zelf te gaan kopen.Ha, ha!
    Wens je eveneens veel leesplezier toe.
    Prettig weekend,
    Lygia

    #86164 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Snoopy schreef :

    [quote]Ik heb pas het eerste deel van de Millennium Trilogie gelezen: Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson. een geweldig boek, de eerste pagina’s denk je: mmm, is dit het nu, maar daarna houdt het boek je in zijn greep en kun je niet meer stoppen met lezen.
    [/quote]

    Ik heb dat boek ook gelezen en het verging mij net zoals jij beschrijft. Het eerste stukje vond ik lastig om door heen te komen maar later kon ik ook niet meer stoppen met lezen.

    Wat ik ook een mooi boek vond is De Overgave (Arthur Japin)
    Dat is gebaseerd op historische feiten en gaat over Comanche indianen

    #86168 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    je hebt geen woord teveel gezegd.
    Ik heb net het 3e deel “Gerechtigheid” teruggebracht naar de bieb.

    Ik zou wel adviseren om niet teveel tijd in te lassen tussen de opeenvolgende delen.
    Tussen deel 2 en 3 zat bij de zomer-pauze, waarin ik te weinig tijd kon inruimen voor zo’n dikke pil van meer dan 500 blz. Dus moest ik soms diep nadenken, hoe dat ook al weer zat in dat vorige deel.

    Jammer dat er geen volgend boek is van deze schrijver.
    Zal moeilijk zijn om een opvolger te vinden.

    #86171 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Wat leuk dat jullie dat boek ook gelezen hebben.

    En het advies van Theo maar ’s gaan opvolgen en aan het volgende deel beginnen

    Veel plezier bij de films kijken Auktje. Laat je nog even weten wat je ervan vond ?

    #86189 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Ik ben gisteren naar de bieb geweest maar het boek is daar constant weg zeiden ze.
    Ik kon ‘m wel reserveren maar dan mag je het boek niet langer dan 3 weken thuis hebben en verlengen kon niet.

    Dat vind ik dus al niks. Ga het tweede deel dan maar kopen zodat ik die rustig kan lezen.

    #86499 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    Loes den Hollander staat zeker nog op mijn lijstje!
    Saskia Noort heb ik ook, als ook Simone vd Vlugt, Suzanne Vermeer en Esther Verhoef….duidelijk: ik houdt van literaire thrillers van Nederlandse auteurs :silly:

    Maar tips blijven welkom!

    #86500 Reageer
    abraber
    Deelnemer

    Ik vind “mensen zonder geld” van Jan Mens een bijzonder goed boek.
    Ondanks de elende waar de mensen inzitten, is het komisch.

    #86505 Reageer
    skrieverke
    Deelnemer

    Alle reisboeken van Paul Theroux zijn zéér de moeite waard. Levendig, humorvol en precies beschreven.

    De romans van dezelfde schrijver kun je beter laten liggen, da’s bagger…!

    #86730 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    judith viser..welk boek van haar is goed?

    #86754 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Help!!!
    Ik heb alle boeken van Tess Gerritsen gelezen.
    Wat nu? :unsure:
    Wie heeft een tip welk boek ik nu absoluut moet gaan lezen…..
    Alle adviezen zijn welkom als het maar geen streekromans zijn 😉

    groeten,

    Anna Ellis

    #87705 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Laat je geen crisis aanpraten: lees een goed boek.
    Bijvoorbeeld het volgende:

    Ondergedoken, door Liza Marklund
    Isbn: 9044500333
    In romanvorm geschreven waargebeurd verhaal over een Zweedse vrouw die met haar man en kinderen jarenlang ondergedoken zat omdat ze door haar Libanese ex-verloofde, de vader van haar oudste kind, bedreigd en gestalkt werd.

    [i]In Ondergedoken vertelt Liza Marklund het verbijsterende verhaal van Mia Eriksson, een jonge vrouw die verliefd wordt op een Libanese vluchteling. De relatie begint als een idylle, maar dat duurt niet lang. Hij wil niet dat ze in badkleding op het strand vertoeft. Hij wil niet dat ze zonder hem een vriendin bezoekt, laat staan een vriend. Ze wordt zijn bezit. Als ze hem ten slotte verlaat en met een andere man trouwt, begint hij haar en haar kinderen naar het leven te staan.
    [/i]

    een aangrijpend boek. Doet je beseffen dat er nog ergere dingen zijn dan een financ.crisis.

    #87708 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Mij is Karen Slaughter aangeraden in dit genre. Het boek is in huis maar nog niet gelezen. Ik lees vooral voor het slapen gaan en dan wil ik ze liever niet al te gruwelijk. Romantisch, historisch, avontuurlijk etc. ligt me beter. Of detectives, dan is het slachtoffer al dood en hoef ik niet mee te lijden en wordt uiteindelijk het kwaad gestraft. Ben ik toch wel zo’n voorstander van 🙂

    Ik heb een Ipad gekregen en van een vriendin een stapel e-boeken. Heerlijk! Hij past makkelijk in mijn ‘bookseat’ waardoor mijn handen geen pijn gaan doen en het omslaan gaat met een super zachte aanraking.

    Ik heb dit topic vandaag pas ontdekt. Ik zal het raadplegen wanneer ik weer op stap ga voor nieuwe boeken. Bij mijn bied kan ik ze gratis aanvragen en verlengen als het nodig is.
    Iedereen veel leesplezier toegewenst.

    Groetjes,

    Suzan

    #87711 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Tess Gerritsen…Karen Slaughter ook mijn favo’s..maar heb er nog veel meer…
    Stephen King, Agatha Christie….Michael Palmer…eigenlijk teveel om op te noemen..whhahahha..heb een bieb boven staan met vele boeken..heerlijk..kan niet zonder het papier…enneh..ik lees ze vaker…want sommige zijn wel 30 jaar en ouder…en dan pak ik gewoon weer een oudje…heerlijk genietend op de bank…open haard aan…jahhh..winter kom maar gauw..

    #87719 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    de bedoeling van dit topic is wel:

    – dat er titels komen,
    – boeken die je zelf gelezen hebt en wat je hiervan gevonden hebt,
    – liefst met korte inhoudsbeschrijving
    – tips altijd van harte welkom
    – kunnen wij er ook van meegenieten.

    #92163 Reageer
    jorevb
    Gast

    De Grot van de Holebeer van Auel en al zijn delen heb ik in huis maar ook gelezen. Een schitterend verhaal en ook al de beschrijvingen over de natuur vind ik geweldig goed – De Vlieger en de schitterende zonnen van Khaled Hosseini ook beide gelezen.
    Wat ik ook gelezen heb en in mijn boekenkast staat is De Dollangangers – serie. van Virginia Andrews.
    Bloemen op zolder. Een hard boek vind ik persoonlijk waarin ik tijdens het lezen menig traan heb gelaten.

    Bloemen op zolder is deel 1;

    het begint waarin 4 kinderen voor een paar dagen ( werd jaren ) worden opgesloten op de zolder van een riant landhuis, zodat hun moeder een enorme erfenis in de wacht kan slepen. Maar de beloofde paar dagen werden jaren, waarin de kinderen worden gekweld en vernederd.

    deel 2 bloemen in de wind – deel 3 – Als er doornen zijn deel 4 Het zaad van gisteren deel 5 en het laatste is; Schaduwen in de tuin.

    Een triest verhaal waar je zeer van onder de indruk blijf en het boek regelmatig even weg leg tijdens het lezen.

    Veel lees plezier Hartgenoten.

    Groet van jorevb. B)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
Reageer op: Reactie #86754 in Ontspanning
Je informatie: