default-header

Ontspanning

Home Forums Boeken Ontspanning

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #78809 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Om af en toe te kunnen ontspannen moet je ook eens (of zoals ik iedere dag) in een goed boek lezen, een aanrader: Loes den Hollander: “Broeinest”, een boek om in een adem uit te lezen.
    Probeer ook eens de boeken van Henning Mankell met als hoofdpersoon Kurt Wallander.
    Een heel ander genre is “Wieg me zachtjes” van Julia Kelly over een meisje dat op 8 jarige leeftijd door haar moeder in een internaat bij nonnen wordt geplaatst, vreselijk!
    En als je echt een doorzetter bent met lezen moet je de boeken van “de stam van de holebeer” lezen, inmiddels 5 dikke pillen, geschreven door Jane Auel, romans uit de prehistorie (ik heb ze inmiddels al 2 x gelezen).
    Verder zijn alle boeken van Tess Gerritsen ook de moeite van het lezen waard.

    #83799 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Wat een goed idee Anneliese om hier leestips uit te wisselen. Een goed boek dat ik onlangs heb gelezen is:

    “Duizend schitterende zonnen” geschreven door Khaled Hosseini, de auteur van het boek:

    “De Vliegeraar” (misschien meer bekend) dat ik eerder al had gelezen en schitterend vond.
    Ik zat dit hardop te vertellen tegen een kennis toen ik dit boek weer tegenkwam in de boekwinkel en de opvolger zag liggen. “Nou dan moet je dit boek (duizend zonnen) beslist ook lezen, want dat is nog mooier” mengde zich een voor mij totaal onbekende dame zich in ons gesprek. Ze had gelijk.

    Het zij beide verpletterende verhalen over het overleven in de eindeloze oorlog van Afghanistan. Beide boeken zijn zeer boeiend geschreven en om in èèn adem uit te lezen.

    “De vliegeraar” gaat over het leven van 2 jongens/mannen en
    “Duizend schitterende zonnen” over het leven van 2 meisjes/vrouwen
    ieder met zeer uiteenlopende karakters, ontroerend beschreven door een vakman.

    #83805 Reageer
    Vonne
    Gast

    Anneliese schreef:

    [quote]En als je echt een doorzetter bent met lezen moet je de boeken van “de stam van de holebeer” lezen, inmiddels 5 dikke pillen, geschreven door Jane Auel, romans uit de prehistorie[/quote]

    Die hebben mijn man en ik ook gelezen. Echt prachtig ; je kunt het boek dan bijna niet aan de kant leggen.

    Ik heb bijna alle boeken van Virginia Andrews gelezen. En ik lees graag waargebeurde verhalen. Zoals b.v. Hou mijn hand vast van Glenys Carl :

    http://www.dizzie.nl/b_231_Hou-mijn-hand-vast.php

    #83834 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Probeer ook eens de boeken van Loes den Hollander, maar niet vlak voor het slapen gaan want je kunt niet stoppen met lezen.

    #83865 Reageer
    mrlle
    Deelnemer

    Wandeltheo schrijft:
    [quote]
    “Duizend schitterende zonnen” geschreven door Khaled Hosseini, de auteur van het boek:

    “Duizend schitterende zonnen” over het leven van 2 meisjes/vrouwen
    ieder met zeer uiteenlopende karakters, ontroerend beschreven door een vakman.[/quote]

    “1000 schitterende zonnen” zeker ook mijn favoriet!

    Als je van spanning houdt (kan soms ook ontspannend zijn):

    Alles te verliezen – Esther Verhoef
    Gelukkig getrouwd en plotseling staat criminele ex voor de deur.

    Nieuwe buren – Saskia Noort
    Partnerruil met de buren…..

    Wat te doen als iemand sterft – Nicci French
    Man sterft in auto ongeluk, vreemde vrouw naast hem ook.
    Wie was deze vrouw? Ging haar man vreemd??

    #84156 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Boek: “Tien paters op Gods grote akker”
    De laatste Nederlandse missionarissen in Brazilië.
    Auteur: Marcel Haenen. Uitgeverijprometheus.nl ISBN 978 90 446 1209 7

    Het boek speelt zich af in de hoogtijdagen v/h Rijke Roomsche Leven en Nederland komt om in de priesters en paters, genoeg dus voor uitzending naar de missie, om zieltjes te winnen.

    Onder begeleiding van drie paters vertrekken in 1956 tien achttienjarige jongens met de boot naar Brazilië. De jongste is net 17. Ze zullen aldaar verder opgeleid worden tot pater en de eerste 10 jaar niet terug naar Nederland mogen. Ze zijn al vanaf hun 12e jaar intern geweest voor hun middelbare schoolopleiding in een seminarie, met slechts 3x per jaar naar huis. Eigenlijk kinderen nog. Een wel bijzonder Spartaanse kostschool, waar het niet ongewoon was, dat de jongens soms werden afgetuigd door hun docenten, allemaal paters.

    “Het was een ellendige tijd. Je was er alleen om de paters te plezieren, aldus C.” Je leerde er ook roken, dat begon al op de 1e klas. “Roken hoort bij de status van het beroep” zegt de rector tegen een bezorgde ouder. Citaat: “zijn vader geloofde hem niet en dwong Henk om te vertellen waarom hij onder de bloedvlekken zat. “ik ben afgeslagen door de rector en hier zijn 3 sigaren voor u zei ik. Mijn vader wilde woedend naar het seminarie om verhaal te halen, maar mijn moeder verhinderde dat. Mijn vader was kolenboer en het klooster was zijn voornaamste klant. Het was niet verstandig je te beklagen”.

    Onder nostalgische herinnering aan een verloren tijdsbeeld maar tegelijk ook met stijgende verbazing heb ik dit boek gelezen. Je kunt het je nu, nauwelijks meer voorstellen. Wat een tijd !

    http://uitgeverijprometheus.nl/result_titel.asp?id=2262

    #84157 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Anneliese,
    De stam van de holebeer heb ik ook gelezen, het 2e boek heb ik nog niet uit. Ik vind de de beschrijvingen van de omgeving een beetje teveel van het goede.Van Tess Gerritsen heb ik ook meerdere boeken gelezen. Momenteel lees ik een boek van Karin Slaughter. Vaak moet ik even “ïn”een boek komen maar dit boek is vanaf de eerste alinea mooi.
    Wanneer ik dit boek uit heb ga ik het boek van Julia Kelly bestellen, zo te lezen wel mijn smaak.

    Groetjes en een prettig weekend,
    Anna Ellis

    #84279 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    lees ook eens de boeken van Henning Mankell een Zweedse schrijver, waarin rechercheur Kurt Wallander de hoofdrol speelt. Geweldig: vooral Midzomernacht en Dwaalspoor

    #84404 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ik had dit boek al meer dan een jaar thuis. Het volume van 541 pagina’s schrikte me een beetje af. Dus bewaard “voor als ik iets meer tijd heb”
    (jaja, de agenda’s van gepensioneerden zitten doorgaans overvol !!)

    een aanradertje ! lees wat anderen er van vinden:
    Theo

    ‘Dit boek moet iedereen nu vanmiddag nog gaan kopen en lezen!’
    – Martin Ros in De wereld draait door –

    “Tijdens onze vakantie in Spanje het boek in 4 dagen uitgelezen, het boek laat je niet los. Een aanrader voor iedereen. Geleend in de bieb, maar aansluitend besteld. Dit hoort wat mij betreft op elke boekenplank thuis.”

    “Een intrigerend verhaal, mooi geschreven, naast een spannend verhaal geeft het ook een duidelijk beeld van die tijd in Barcelona. De sfeer in het boek is een combinatie van oud en gezellig tegenover dreigend en donker. Vooral het leesplezier is groot doordat je in het verhaal wordt gezogen, je wilt verder om er achter te komen hoe het nu allemaal zit en hoe het verder gaat met de hoofdpersonen. Kortom, een geweldig boek. Een aanrader voor iedereen die kan lezen.”

    kijk verder op: http://www.awbruna.net/zafon/sub_hetboek.php

    #84410 Reageer
    Lygia
    Deelnemer

    Hallo Theo,
    Je hebt volkomen gelijk!
    Toen ik twee jaar geleden het boek”De schaduw van de wind”op mijn verjaardag kreeg,
    ben ik de volgende dag meteen begonnen het te lezen.
    Ik wilde meteen niet gestoord worden! Het “Kerkhof der Vergeten Boeken”, Je denkt echt dat het bestaat. Omdat andere plekken in Barcelona ook aanwijsbaar zijn.
    De vele personages. Wat een sfeer! En dan nog de vele steegjes en spookachtige architectuur.Inderdaad, je wordt in het verhaal gezogen!
    Hij schrijft over elementen in de menselijke natuur. .
    En de vele complexe morele dilemma’s.Hij schrijft universele verhalen.Prachtig .
    Omdat in vele landen lezers dachten dat ” Het Kerkhof der Vergeten Boeken” echt bestond,
    maakte de burgemeester bij wijze van grapje dat het misschien dan maar gebouwd moest worden.
    Projectontwikkelaars vonden dat een heel goed idee!
    Ik ben van plan deze week nog “Het spel van de Engel” ook vanCarlos Ruiz Zafon te kopen.
    Ik ben erg benieuwd.
    Wens je veel leesplezier toe.
    Hartelijke groeten,

    Lygia

    #84413 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Lygia,

    Voor de goede orde: ik heb het boek inmiddels uit. Ik zie nu dat ik niet erg duidelijk was met mijn mededeling, dat ik het eerst een jaar heb laten liggen, maar toen ik er eenmaal aan begonnen was, liet het verhaal mij niet meer los, dan word je er in meegezogen en wil je weten hoe het afloopt. Ik heb het in een adem uitgelezen.
    Ja, dat andere boek v/d zelfde schrijver ga ik ook beslist lezen. (als ik het heb, maar misschien zet ik het wel op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas)

    Laat maar horen als je het uit hebt. En ik wens jou ook al vast heel veel leesplezier.
    Geen betere afleiding dan een goed boek !

    groeten,
    Theo

    #84688 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb pas het eerste deel van de Millennium Trilogie gelezen: Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson. een geweldig boek, de eerste pagina’s denk je: mmm, is dit het nu, maar daarna houdt het boek je in zijn greep en kun je niet meer stoppen met lezen.
    Ben van plan om ook naar de gelijknamige film te gaan, schijnt erg goed te zijn.

    #84700 Reageer
    Vonne
    Gast

    Ik heb pas de triologie van Dave Pelzer : Ik had geen naam – ik was niemand- ik heb geen thuis- gelezen. Een waargebeurd verhaal , gewoon niet te geloven dat een moeder haar kind zo kan mishandelen. Echt erg !

    #84719 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dan moet je ook eens het boek lezen van Julia Kelly: Wieg me zachtjes. Over een meisje dat door haar moeder in een internaat wordt geplaatst, dit internaat wordt beheerd door nonnnen!!!!
    Om kippevel van te krijgen.

    #84725 Reageer
    Vonne
    Gast

    Bedankt voor de tip. Heb op internet even de beschrijving er van gelezen en ben zeker van plan het boek te gaan lezen.

    Groetjes, Yvonne

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
Reageer op: Reactie #84410 in Ontspanning
Je informatie: