default-header

ongemakken een jaar na een openhart operatie

Home Forums Hartkleppen ongemakken een jaar na een openhart operatie

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79463 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    :dry: Vorig jaar werd ik geopereerd aan mijn hart in het az st jan te Brugge.De operatie is heel goed verlopen(5dagen intensief care,2dagen mid care en op dag 12 naar huis.)
    Nu een jaar later heb ik heel veel last van het getik v/d kunsthartklep(type st jude)
    Wat echter veel storender is,(vooral sávonds) is het ijskoude gevoel in mijn voet van het been waar 4 aders zijn verwijdert.Dit gevoel gaat ook gepaard met een slapend gevoel v/d hiel medicatie:Marcoumar,bisoprolol en zocor.
    Ben ik alleen of zijn er nog meer lotgenoten.
    Groetjes,Willy

    #86411 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Voor zover ik weet, kan het een gevolg zijn van de beta blokkers. Dat intense koude gevoel.
    Heb dat zelf ook zo ervaren.

    Misschien te lezen in de bijsluiter?
    Intussen sterkte…en groetjes
    Cesarina

    #86412 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Cesarina heeft helemaal gelijk.
    Heb ook een tijd lang Marcoumar gebruikt. Kon er de klok op gelijk zetten, direct na het inslikken: intens koude handen en voeten.
    Als troost kan ik berichten dat het na verloop van tijd wel minder werd, alsof het lichaam er aan gewend werd.

    #86417 Reageer
    helga
    Deelnemer

    hoi 😉 wolfram

    dat heb ik ook, een jaar later heb ik heel veel last van het getik v/d kunsthartklep(type st jude), maar ook dat ik af en toe hartkloppingen heb.
    en de medicatie, ik heb de volgende bloedverdunner fenprocoumon daar heb ik geen klachten door mischien dat je die kan gaan proberen.

    gr Helga 😉

    #86419 Reageer
    wolfram
    Deelnemer

    beste Helga,
    Bedankt voor uw reactie,ik ga zeker via mijn behandelende cardiologe het geneesmidde dat jij gebruikt bespreken.
    Ik wens jou en je familie een vreugdevol maar vooral gezond 2011 toe.
    groetjes, wolfram

    #86420 Reageer
    helga
    Deelnemer

    hoi wolfram Ik wens jou en je familie ook een voorspoedig maar vooral gezond 2011 toe.
    gr Helga :laugh:

    #86423 Reageer
    hans1957
    Deelnemer

    Bij mijn weten is Marcoumar geen Bètablokker maar een bloedverdunner.
    Dit zal dus geen koude voeten veroorzaken.

    #86430 Reageer
    helga
    Deelnemer

    ja dat klopt Marcoumar is een bloedverdunner en fenprocumon ook, dat wil niet zeggen dat je daar geen bijwerkingen van krijgt

    gr helga

    #86431 Reageer
    hans1957
    Deelnemer

    als ik op de bijsluiters de bijwerkingen lees van mijn medicatie, wil ik ze eigenlijk al helemaal niet meer slikken, maar zonder zal het helaas niet meer gaan.

    Dat een bètablokker koude voeten verookzaakt, kan ik me iets voorstellen, maar niet bij een bloedverdunner. maar ik ben dan ook maar gewoon patiënt en geen arts zullen we mar denken.

    Groeten Hans

    #86432 Reageer
    wolfram
    Deelnemer

    bedankt Helga,een mens zou vanalles proberen om allerlei nevenwerkingen na een hart operatie kwijt te geraken.Om het koude gevoel en de tinteling in mijn onderbeen wat te milderen,draag ik nu een soort flebiet kous om mijn been.Om het storend getik van de hartklep zet ik sávonds bij het slapen gaan soms een koptelefoon op,maar zoals je zelf wel zal weten,zijn dit allemaal maar nepmiddeltjes.
    groetjes WOLFRAM

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #86423 in ongemakken een jaar na een openhart operatie
Je informatie: