default-header

Onderzoek online lotgenotencontact voor chronisch zieken

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Onderzoek online lotgenotencontact voor chronisch zieken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79234 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste forum gebruiker,

    Voor mijn afstudeerstage ben ik bezig met een onderzoek naar het gebruik van lotgenotencontact via internet onder patiënten met verschillende chronische aandoeningen.

    Ik ben opzoek naar mensen met een chronische hartfalen, die gebruik maken van lotgenotencontact op internet, bijvoorbeeld via forum van hartgenoten.nl. Graag vraag ik jullie om mee te werken aan dit onderzoek door een vragenlijst over het gebruik van online lotgenotencontact in te vullen via de onderstaande link:

    https://www.surveymonkey.com/s/VY9WQ5T

    Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten. Uiteraard worden de antwoorden volstrekt anoniem verwerkt.
    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groet,
    Els Tijssen

    Stagiaire bij TNO Kwaliteit van leven in Leiden, afdeling gezondheidsinnovatie.

    #85679 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Beste Els,

    ik heb de enquête bekeken en het valt me op dat er zinnige vragen gesteld worden.
    Dat soort vragen zouden artsen en politici ook eens moeten stellen…..

    Lotgenoten contact werkt omdat het voorziet in de behoefte van chronisch zieken om gehoord te worden en zich niet meer alleen ziek te voelen.
    Ziek zijn kost een groot deel (zo niet alle) van je dagelijkse energie en je hele leven wordt er helemaal door beïnvloedt.
    Mensen die niet ziek zijn of het van dichtbij meemaken kun je niet uitleggen wat het betekend om ziek te zijn.
    Dan krijg je antwoorden als: ‘ik ben ook wel eens moe’ of ‘ ik heb ook wel eens griep gehad ‘…..

    Daarom is lotgenotencontact voor mij persoonlijk super belangrijk en had ik al jaren geleden eraan mee moeten doen.

    Daarnaast levert het nog meer op namelijk ook eens een ander kunnen steunen, het is heel fijn als je je kennis of begrip in dienst kan stellen van een ander.
    Dubbel nuttig dus…..

    Ik ben fan voor het leven…… :laugh:

    Ik heb de enquête ingevuld in de hoop dat dit soort contacten door meer mensen op waarde geschat gaan worden.

    Dus Els (en anderen? ) Succes…

    #85689 Reageer
    Els Tijssen
    Deelnemer

    Bedankt voor uw reactie en het invullen van de vragenlijst! En fijn om dat u zo blij met het lotgenotencontact.

    Groeten Els

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #85679 in Onderzoek online lotgenotencontact voor chronisch zieken
Je informatie: