default-header

nu 5 keer gedotterd waarvan 4 keer binnen 2 jaar

Home Forums Angina pectoris nu 5 keer gedotterd waarvan 4 keer binnen 2 jaar

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80178 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    In 2006 voor het eerst een zware infarct. Stent geplaatst en weer verder. In maart 2012 opnieuw klachten, gekatheteriseerd en daarbij scheurtje in vaatwand veroorzaakt, gevolg 2 omleidingen. September 2012 weer vernauwing, opgelost door stent. In september 2013 weer vernauwing en stent geplaatst, in oktober 2013 opnieuw.

    Cardioloog zegt dat dit ongetwijfeld gevolg is van aderverkalking. Chlorestorol en bloeddruk zijn hartstikke goed door medicijnen. Ik rook niet meer sinds 2006. Ik beweeg zoveel mogelijk, heb enig overgewicht en vaatproblemen komen in familie voor. Stress is er zeker, o.a. door deze herhalingen.
    Cardioloog weet geen antwoord op de v raag wat ik kan doen ter voorkoming van de 6e vernauwing.

    Herkent iemand deze situatie?
    Weet iemand of er andere oorzaken kunnen zijn dan aderverkalking?
    Zijn er nog andere suggesties?

    #90586 Reageer
    Frenkieboy
    Deelnemer

    HOi,
    Ik herken mij er zeker in.
    Ik heb precies hetzelfde als jou.
    Ik ben bang dat aderverkalking bij ons op nummer 1 staat.
    In mijn buik hebben ze een aneurisma van 3.5 gezien.
    Dus de verkalking gaat je hele lijf door.
    HEb jij al een buikecho laten maken ?
    Ik heb 6 januari een afspraak bij de neuroloog.
    Ik wil ook een beeld hebben van de adertjes in mijn hoofd,want lezen en schrijven is ook wat lastiger geworden.
    Helemaal stressvrij zullen we niet worden denk ik.
    En voor de rest,heel veel succes ermee.

    Groetjes Frenk

    #92793 Reageer
    dennie
    Gast

    hallo,
    zelf ben ik ook gedotterd en heb een hoog cholesterol. Mijn vader is 3 x gedotterd en 1 x bypass en heeft altijd goede cholesterolwaarden gehad. Er komen toch ook steeds meer berichten over het gebruik van suiker, overgewicht en stress. Suikers kunnen ontstekingen veroorzaken en cholesterol wordt in de vaten afgezet om ontstekingen te repareren, dat kan dus al gebeuren bij een laag cholesterol. Hoe is dat bij jou? In heel veel producten zit gewoon te veel suiker (bijvoorbeeld frisdranken, vruchtensappen kant en klaar maaltijden etc…)

    #92844 Reageer
    angie
    Gast

    Hoi mag ik jou eens vragen wat je klachten waren na je eerste infarct. Ik heb namelijk zelf ook een infarct gehad en gedotterd met 2 stens. Ik voel me alleen maar ellendiger.Wat waren jou symptomen

    #92845 Reageer
    dennie
    Gast

    He Angie, ik ben door het oog van de naald gekropen en heb geen infarct gehad. Ik was heel dichtbij maar ben heel snel gedotterd. Bij mij begonnen de klachten in de winter. Ik ging van 20 graden binnen naar 2 graden vorst naar buiten en voelde een enorme druk op mijn borstkas. Op een manier dat je op je rug ligt en dat er iemand van een soortgelijk gewicht op je borstkas staat, maar dan zonder dat je ademhalingsproblemen krijgt. Vervolgens kreeg ik ook klachten bij inspanning en daar dacht ik dat het kramp was dus ging ik rekken. Na het dotteren was ik onmiddellijk klachtenvrij.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #92845 in nu 5 keer gedotterd waarvan 4 keer binnen 2 jaar
Je informatie: