default-header

Nieuw lid

Home Forums Even voorstellen Nieuw lid

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #80287 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo mensen,

    Ik ben een vrouw van 63j.

    8j geleden is er 1 stent geplaatst

    En nu 10 dgn geleden zijn er 5 stents geplaatst en 31 mrt worden er nog 2 stents geplaatst.

    Ik ga eerst alles eens doornemen en dan zal ik zeker met vragen komen.

    In beide gevallen had ik ook een licht infarct.

    gr v frederika

    #81829 Reageer
    frederika
    Gast

    Ik heb al 1 vraag.

    Zijn er meer mensen die na het plaatsen van stents het ook zo ontzettend koud hebben??

    #91034 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Frederika,

    Na het plaatsen van een stent (tot 2x over) geen last van ‘het koud hebben’ – ook niet na dotteren zonder plaatsing stent. Tenminste, niet dat ik me kan herinneren. Wel last van ‘het koud hebben’ door medicatie, vooral bètablokker. Koud voelen en medicatie, daar is veel over geschreven in dit forum. Slik sinds kort carvedilol 2 x 12,5 mg en heb het sindsdien weer koud.
    Ik hoop, dat je er wat aan hebt.

    Gr. Hermann.

    #91035 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi frederika,

    welkom hier
    heb zelf ook altijd last van koude handen voeten, ook vaak als het 20 graden is..
    maar wat me nu wel opvatl, sinds ik ziek ben, al zo’n 10 jaar is mijn lichaamstemperatuur altijd laag, zo’n 36.2..
    vroeger altijd 37,3 of 37,5
    ondanks dat mijn schildklierfnctie nu onder de thyarax wel goed is…
    en idd betablokkers zijn daar berucht om..

    #91037 Reageer
    frederika
    Deelnemer

    @ Brandy die lichaamstemperatuur heb ik ook zo laag, ik zat in het ziekenhuis zelfs een paar keer onder de 36gr.

    @ Hermann naast de ascal en atenolol slik ik nu

    perindopril tert-burt t 4 mg 1 1/2 tabl pd

    nitroling spr o,4mg?d 250d

    macrog/elektr citr pdr v dr 1 maal pd

    brilique tabl omh 90 mg 2 maal pd

    #91038 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zeg nooit nooit, maar na het plaatsen van een stent lijkt het me waarschijnlijk, dat de bloedsomloop beter is, zodat je beter je lichaamstemperatuur op orde kunt houden. Je slikt ’n bètablokker, maar bij mezelf heb ik ook gemerkt, dat ik van perindopril het erg koud kreeg. Ik heb perindopril enkele maanden lang geslikt -vorig jaar-, en na het staken van de inname voelde ik me warmer. Rond die tijd mocht ik ook stoppen met metropolol, dus het is moeilijk na te gaan, maar ik verdenk beide medicijnen ervan dat ik het maar niet warm kreeg. Het is alweer een jaar gelden en herinneringen zijn soms slechte graadmeters. Ik heb het volgens mij nergens opgeschreven om het terug te kunnen zoeken.

    #91100 Reageer
    frederika
    Deelnemer

    Ik heb ruim 3 wkn geleden 5 stents via de lies gehad.

    Is het normaal dat je been nog steeds zo’n vreselijke pijn blijft doen tijdens het lopen (ook kramp in de kuit)

    8j geleden heb ik 1 stent gehad en toen had ik nergens last van.

    #91101 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat lijkt me niet. Mijn ervaring is, dat de angio-seal nog heel lang voelbaar, enigzins pijnlijk, is. Met een drukverband, zoals lang geleden toegepast, had ik dit probleem niet. Als er bloeduitstortingen zijn, dan kunnen die erg pijnlijk zijn. Maar daar krijg je volgens mij geen kramp van in de kuiten.

    Misschien toch even na laten kijken?

    #91102 Reageer
    frederika
    Deelnemer

    Bedankt voor de reactie ik stuur je even een pb

    Ik vind wel dat er ontzettend weinig reacties hier zijn, jij ook.??

    #91165 Reageer
    frederika
    Deelnemer

    Er is weer 1 stent geplaatst op 31 mrt, maar ik voel mij beroerder dan in febr toen er 5 stents geplaatst zijn, ik heb af en toe een druk op de borst en moet vreselijk bijademen, hebben daar mensen last van???? :angry:

    #93797 Reageer
    Lado
    Deelnemer

    Sinds begin januari slik ik het medicijn. Echter heb ik zoveel last van de bijwerkingen. Vermoeidheid, spierpijn en een zere teen (jicht). Dit moet een jaar slikken. Is er geen vervangend middel en zijn er meer mensen met deze klachten? Gewoon doorslikken zegt de cardioloog maar je hoeft je toch niet zo beroerd te voelen om er beter van te worden.

    #93798 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Lado,

    Ik zou toch terug gaan naar de arts en om een ander midedel vragen, soms kan een ander middel minder bijwerkingen geven. Het is soms een kwestie van uitproberen welk middel de minste bijwerkongen geeft.

    Gewoon doorslikken is een beetje kort door de bocht.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    St. Hartpatiënten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #93798 in Nieuw lid
Je informatie: