default-header

Moet ik mij zorgen maken??

Home Forums Help?!? Moet ik mij zorgen maken??

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #80326 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi,
    Mijn broer is nu dik een maand geleden in het ziekenhuis beland door een herseninfarct. (Hij is 27)
    Na veel onderzoeken zijn ze erachter gekomen dat hij een lekkende hartklep heeft. Ook iets met z’n aorta te maken?
    Mijn ouders hebben geen hartproblemen, alleen mijn oma en oom aan m’n vaders kant .
    Ik was dus aan het googlen of het mogelijk is dat ik dat misschien ook heb?
    Mijn broer heeft nooit eerder last gehad van z’n hart en het kan dan ook mogelijk zijn dat ik het ook niet door heb.. toch??
    Ik plaats m’n vraag liever op deze forum dan dat ik mezelf bang ga maken door alle verhalen op google.
    Moet ik naar de dokter?
    Thanks voor het lezen!

    #91204 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Dowe,

    Wat heftig dat je broer op zo’n jonge leeftijd een herseninfarct heeft gehad. Hopelijk herstelt hij hiervan. Moet er iets aan de lekkende hartklep worden gedaan?
    Ik begrijp dat er nu bij jou veel vragen zijn, het is erg confronterend. Of er bij jouw broer sprake is van een onderliggende erfelijke afwijking, waardoor jij ook een verhoogde kans hebt of hartproblemen, is een vraag die de cardioloog zou kunnen beantwoorden.
    Bespreek je zorgen, maak van je hart geen moordkuil.

    Heel veel sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91207 Reageer
    dowe03
    Deelnemer

    Hoi Annemarie, bedankt voor je berichtje,
    Sinds de herseninfarct, slikt hij bloedverdunnende pillen en cholestrolpillen. Dat is voor de rest van z’n leven. En in 10 jaar word zijn hartklep vervangen.
    Het is allemaal erg eng omdat ik in het buitenland woon en niet precies weet wat de cardioloog nou verder heeft gezegt tegen mijn broer. Hij is erg koppig en vertelt niet veel omdat hij denkt dat iedereen zich zorgen gaat maken.

    #91208 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Dowe,

    Zouden je ouders hier misschien meer over te weten kunnen komen via de cardioloog van je broer?

    Groet,
    Annemarie

    #91209 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Een checkup voor jou zou niet verkeerd zijn, beter voorkomen.

    #91210 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Ik zouw minstens om bloed onderzoek vragen (cholesterol enzo ) en eventueel ook hart onderzoeken ,hartfilmpje enzo.

    2 jaar geleden is mijn broer (64 ) overwachts overleden na een niet opgemerkte hartinfarct . Ik was toen 60 .Ik had al een paar jaar licht verhoogde bloeddruk waar ik ook medicijnen voor kreeg ,maar was nog steeds best snel moe. Er zijn in mijn familie eigenlijk verder geen hartpatienten ,ofzo. Omdat ik ook bang werd ben ik naar de huisarts gegaan en ben doorverwezen naar de cardioloog voor diverse onderzoeken . Bij het laatste onderzoek bleek het goed mis met mij te zijn ,zodat ik metteen in het ziekenhuis moest blijven ,en een operatie met drie omleidingen was het gevolg. Was mijn broer niet overleden ,was ik waarschijnlijk niet naar de dokter gegaan en was het misschien wel heel anders met mij afgelopen.
    Ik wil je niet extra bang maken ,maar een onderzoekje kan geen kwaad ,en natuurlijk extra gaan letten op je gezondheid . Bewegen ,voeding en stress vermijden.

    Groeten Ad

    #91242 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Hoi Dowe,

    Ik zou als ik jou was even wachten tot je klachten krijgt!
    Stel die van jou is licht aan het lekken zonder dat je klachten hebt en je gaat naar de cardioloog dan doen ze toch niks.
    Maar er staat wel in jouw dossier dat je klep licht lekt en mocht je dan een huis willen kopen krijg je het probleem met veel levensverzekering.
    Ik heb zelf net een nieuwe klep en ze hebben mijn broer hiervoor gewaarschuwd levensverzekeringen krijg je niet zomaar meer of je moet het dubbele betalen.

    #91254 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Ik vind het een erg domme reactie “wachten tot je klachten krijgt”
    Is een hypotheek belangrijker dan je leven ?
    Heel veel mensen die krijgen niet eerst klachten ,daar gaat het in een keer onverwachts mis.
    En een herseninfarct of hartinfarct onder slechte omstandigheden kan ook metteen einde oefening betekenen.
    Als je bang bent en je hebt kans erfelijk belast te zijn dan laat je je het best onderzoeken.
    En wat er in mijn medisch dossier staat ,dat ziet helemaal niemand zonder mijn toestemming . Dat is alleen toegankelijk voor mijn behandelend arts.

    #91257 Reageer
    Claudia1
    Deelnemer

    Ik zou het wel doen, beter een keer voor niks heen dan helemaal niet gaan en er is wel wat.

    Mijn nichtje (jaar jonger dan mij) was bang geworden door wat er met mij is gebeurd en had besloten om zich ook te laten controleren. Daar is uit gekomen dat de rechterkant van haar hart te groot is. ARVC was het geloof ik.

    #91258 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Dowe,

    Ik ben het eens met Animal en Claudia. Een cardiologisch onderzoek is altijd mogelijk en als er bij jou ook sprake is van een lekkende hartklep heeft dat volgens mij echt geen consequenties voor het afsluiten van verzekeringen of hypotheek. Stel dat er uit een genetisch onderzoek blijkt dat er sprake is van een erfelijke aandoening dan wordt het een ander verhaal.

    Groet,
    Annemarie

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #91254 in Moet ik mij zorgen maken??
Je informatie: