default-header

Mitralisklepprolaps en migraine

Home Forums Hartkleppen Mitralisklepprolaps en migraine

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80359 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    3 jaar geleden werd vastgesteld dat mijn mitralisklep lekt. Nu, 3 jaar later blijkt dat dit is verergerd van 1/4 naar 2/4. Mijn cardioloog heeft me aangeraden om 1 jaar te wachten, als er dan nog meer lekkage is, zou een operatie moeten worden overwogen.

    Sinds iets langer dan 2 jaar heb ik ook enorm last van migraine, die in de tijd frequenter geworden is en een echte belemmering vormt in mijn dagelijks leven. Volgens mijn cardioloog hebben de 2 geen verband. Nu was ik net wat aan het googelen, en op vele sites staat migraine vermeld als 1 van de symptomen van mitralisklepprolaps.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Bedankt!

    #91396 Reageer
    Roel72
    Deelnemer

    Komt mij bekend voor. Sinds mijn Mitralisklepreparatie heb ik veel meer last van Migraine. De aanvallen zijn wel minder heftig dan voor de operatie. Nou weet ik niet of dat door die operatie komt of door de in te nemen medicijnen.
    Ik gebruik: Ramipril, Metoprolol 150mg, Furosemide en Spirinolacton.

    Groeten Roel

    #91778 Reageer
    WH72
    Gast

    De combi komt mij ook bekend voor. Een paar jaar voordat ik met hartproblemen te maken kreeg begon ik ineens steeds vaker hoofdpijn en steeds ergere hoofdpijn te krijgen. Bleek inderdaad migraine.
    Inmiddels heb ik ruim 2 jaar een kunstklep (mitralis) en de migraine is sterk verminderd terwijl ik (behalve bloedverdunners) nu juist geen medicatie voor mijn hart meer heb.

    #91779 Reageer
    sandrar
    Gast

    Ook mij komt het bekend voor. Een kleine 2 weken geleden is mijn tricuspiladisklep vervangen (kunstklep). Ervoor had ik zo’n 2 migraineaanvallen per week, maar sinds de operatie staat de teller dagelijks tussen 3 en 5. Echt vermoeiend! En de medicatie hiervoor van voor de operatie, mag ik niet meer nemen. Had via de neuroloog in het ziekenhuis de tip gekregen om, als de aanval begint, een Motilium te nemen en dan een kwartiertje later een Dafalgan. Dit zorgt er wel voor dat de aanval minder hevig wordt, maar durf die Motilium geen 4 keer per dag te nemen. Afwachten tot ik een nieuwe afspraak heb bij de neuroloog.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #91779 in Mitralisklepprolaps en migraine
Je informatie: