default-header

Mitralisklep prolaps

Home Forums De jongere hartpatiënt Mitralisklep prolaps

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #80570 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi,

    Sinds mei van dit jaar weten we dat onze dochter van 16 jaar een aangeboren mitrlisklep prolaps te hebben. Vanwege hartritmestoornissen is men hier achter gekomen. Wij zijn erg benieuwd naar verhalen van anderen.
    Het heeft onze wereld nogal op de kop gezet….

    Lieve groeten

    #93160 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Ien,

    Welkom op het forum. Wat heftig voor jullie dochter maar zeker ook voor jullie als ouders. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar hoop dat anderen gaan reageren.

    Ik stuur je nog een privéberichtje.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #93315 Reageer
    SANNE88
    Gast

    Beste ien,

    Wat heftig om op zo’n jonge leeftijd dit nieuws te horen. Hoe is ze er zelf onder en is er al een aanpak bekend?

    Ik ben zelf in september 2015 aan mijn mitralisklep geopereerd. Ik had een erg lekkende hartklep door een prolaps. Mijn klep was veel te groot en hele grote klepbladen. De mitralisklep is gerepareerd door middel van plaatsing van een ringplastiek, deze vergroeit in het hart. Deze operatie hebben ze via de minimale invasieve manier gedaan, dat is via de rechter zijkant. Geslaagde operatie, omdat mijn mitralisklep niet (minimaal) lekt. Helaas hebben ze bij deze operatie tijdens het hechten van de ring mijn aortaklep geraakt en lek geprikt. Een week later ben ik via het borstbeen geopereerd aan de aortaklep, gelukkig ook een reparatie, ze hebben mijn mitralisklep toen nog geoptimaliseerd.