default-header

Mini Maze

Home Forums Ritmestoornissen Mini Maze

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79931 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    Na een mislukte catheter ablatie ben ik doorverwezen naar een ritmechirurg ter voorbereiding op een mini maze.
    Ik heb sterke twijfels of ik daar wel aan mee moet doen, soms is het middel erger dan de kwaal.
    Ik hoor graag verhalen en resultaten over de ervaringen met mini maze.

    Groet Enna

    #88885 Reageer
    corriemarie
    Deelnemer

    Dag Enna,
    Mijn man heeft in april van dit jaar in het AMC een mini maze gehad. De operatie zelf is meegevallen alleen heeft het herstel veel langer geduurd dan vooraf werd geschetst. Pas eind juli was hij weer een klein beetje de oude en kon hij zijn conditie weer gaan opbouwen. Hij had al 10 jaar last van boezemfibrilleren en het werd het laatste jaar steeds erger. We zaten wel elke maand en soms wel 2x per maand op de 1e harthulp voor een cardioversie. 2 dagen na de operatie is hij gevallen en was het hart weer uit het sinusritme, cardioverteren lukte toen niet en hij heeft toen medicijnen gehad. Half mei kreeg hij een cardioversie en toen lukte het wel. Half juli weer een ritmestoornis en toevallig gisteren weer een. Vanmiddag heeft hij weer een cardioversie gehad. Hij voelt zich veel beter dan voor de operatie, heeft veel meer energie moet alleen nog wat meer conditie opbouwen. We hebben de afgelopen maanden weer een normaal leven geleid. Dat was heerlijk. Volgens de artsen had hij 75% kans op verbetering en omdat 1 van zijn boezems heel erg groot was geworden door de ritmestoornissen duurt het langer voordat de littekens op de boezem genezen zijn en de boezem kleiner wordt. Als zijn partner vond ik het een zware tijd maar ben toch blij dat hij het gedaan heeft omdat hij zich nu zo veel beter voelt. Heel veel sterkte en succes bij het nemen van je beslissing!

    #126770 Reageer
    Paul Burger
    Gast

    Zo’n 5 jaar geleden heb ik in het AMC een mini maze operatie gehad; zowel de operatie als het vervolg vielen me tegen. Het was best zwaar, eerst ook nog zonder resultaat. Na een aantal cardioversies kon het sinusritme worden hersteld. Ik was erg opgelucht, ook omdat de cardioloog me had verzekerd dat het goed zou blijven gaan. Dat was ook zo voor een paar jaar maar in 2022 begon de ellende opnieuw. Weer hartritme storingen. Kortom, erg positief over de mini maze ben ik helaas niet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #88885 in Mini Maze
Je informatie: