default-header

Mijn partner wordt geopereerd, help, hoe gaan we hiermee om?

Home Forums Hartoperatie Mijn partner wordt geopereerd, help, hoe gaan we hiermee om?

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #88123 Reageer
    wendy78
    Deelnemer

    Hoi,

    fijn dat je steeds reageerd hoor, ik merk hoe meer verhalen ik hoor, hoe meer steun ik daaraan heb. Het is voor mij ook maar allemaal nieuw 😉
    Kreeg gisteravond nog een sms, hij had toen hyoerventilatie en net kreeg ik een sms dat hij koorts heeft 39.1 en dat zn saturatie 76 was. Ze hebben weer dat zuurstof draadje bij zn neus gehangen en nu was zn saturatie weer goed (97). die koorts zit me nu echt weer niet lekker, misschien gisteren toch teveel gedaan ineens. Hij had gelukkig wel goed geslapen, maar hij maakt zich wel zorgen, zn buurman in het ziekenhuis had dezelfde symtomen en had vocht achter zn longen en moest weer terug naar de IC, nu is hij bang t zelfde te hebben. Ben blij als alles weer een beetje rustig is, tegen die tijd heb ik zelf een nieuw hart nodig door de stress 🙁

    Groetjes Wendy

    #88124 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    meid..hij ligt in het ziekenhuis..en ze houden werkelijk ALLES in de gaten..bij iedere afwijking word er gelijk gereageerd…bij mijn eerste operatie heb ik ook een hele tijd met extra zuurstof gelegen..hij heeft 10 dagen om helemaal bij te trekken…dat staat ervoor voor hij uberhaupt het ziekenhuis uit mag…en dan kan je je up en downs hebben…
    in 2007..had ik een zware ritmestoornis..waar ik zelf niets van merkte..maar wel de hele artsenteam ineens om mij heen..terwijl ik net lekker gewandeld had…whahhaha..

    enneh..met 7 dagen mocht ik naar huis…

    misschien heeft hij gewoon te veel gedaan..zit vaak in het aard van het beestje..herkenbaar hoor…whahhahah…gewoon even stapje terug doen..rustiger aan..en dan herstelt het vaak allemaal weer..

    #88125 Reageer
    wendy78
    Deelnemer

    Dat is precies wat de verpleegster ook net zei. Ik heb stiekem toch even gebeld, mn vriend wilde niet dat ik de zusters zou lastig vallen (wat ik overigens helemaal niet doe hoor), maar ik wilde toch even geruststelling. Inderdaad zit in het aard van het beestje, hij denk maar dat hij maandag gelijk naar huis kan 😉 😉
    Hartritmestoornissen heeft hij ook even gehad, zn Kalium gehalte was te laag, met wat extra kalium ging het gelijk weer beter.

    Ik ga nog even mn bed in, kan nog wel wat slaap gebruiken, Ik zal vanavond nog even een update achterlaten.

    fijne dag!

    #88126 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    doe dat….je moet wel fit zijn als hij weer thuis komt..want in het ziekenhuis vind je jezelf altijd heel wat..maar eenmaal thuis valt het weer vaak vies tegen…met wat je wel en niet kan..whahhahha..dus dan kan hij je hulp en energie wel gebruiken…

    Dikke knuff…voor jullie beiden…enneh..schroom niet..zet neer waar je mee zit…ik reageeer wel… 😉

    #88127 Reageer
    wendy78
    Deelnemer

    Nou daar ben ik weer even. Hij zag er slecht uit vandaag, beetje geel grouwe kleur en hij was erg benauwd, had moeite met ademhalen en zat steeds tegen hyperventilatie aan. Hij hoorde zn hart steeds heel hart kloppen, gek want hij had eerst een mechanische klep met het horloge geluid en dat is nu natuurlijk weg, maar hij ervaard dit dan weer als erg vervelend. Nouhad ik ook het idee dat zn hart hard aan het kloppen was, was goed te zien in zn nek en zn hooft ging zelf een beetje meedoen met zn hartslag. Ben nog even naar de verpleging gelopen, zn hartslag was 90 redelijk netjes dus. Ik ga er dan ook maar een beetje vanuit dat zn hart toch een klep heeft moeten verwerken en daarom nu extra zn best moet doen.
    De dag zit er weer op, ik kan nog net mijn huis vinden, verder leef ik een beetje in een roes, ben steeds een uur onderweg naar ht ziekenhuis, 4 keer per dag, gelukkig is het nu weekend maar maandag weer gewoon werken, hoewel ik er steeds meer aan zit te denken om me ziek te melden of vrij te nemen, want dit is eigenlijk geen doen. Gelukkig heb ik hier thuis mijn hondje waar ik zoveel steun aan heb. Ik ga een douche nemen en mn bed is, op naar de volgende dag………………………..

    #88128 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat kloppen van je hart is herkenbaar hoor…ik had dat ook altijd na de operatie…net of je isolatie weg is..je hoort je hart ineens in je hoofd…en ook je voelt dat je hoofd mee klopt..gek om mee te maken..maar naar mate dat alles zich heelt word dit minder…en uiteindelijk is het weg…maar komt weer helemaal goed!!

    ben je vier keer geweest op 1 dag of 2 keer??…Ik liet mijn man 1 x komen hoor per dag…veel te veel gedoe..hier hebben we ook honden en katten die hun aandacht nodig hebben…en ook voor jezelf..je word dan anders geleefd…

    denk toch als hij thuis is dat je er dan moet zijn..weet niet of je hele dagen werkt..maar het is handig als er iemand thuis is voor hem..kan je geen twee weken of zo vrij nemen op het moment dat hij weer thuis is??..dan heeft hij het harder nodig…

    nu word hij toch wel verzorgd in het ziekenhuis…hihihi..

    nou..ik hoop dat hij zich al weer wat beter voelt…want benauwdheid door vocht is niet echt lekker..en vooral niet als er nog hyperventilatie bij is..heb het zelf jaren chronisch gehad..daar word je ook dood moe van…

    #88140 Reageer
    wendy78
    Deelnemer

    Hallo,

    nou weer even een update, de afgelopen dagen gingen eigenlijk heel goed, zo goed dat hij vandaag thuis is gekomen. Ik kan er nog steeds niet echt over uit, zo snel thuis na zo’n zware operatie. Vroeger moest je voor een blindedarm operatie al 2 weken in het ziekenhuis blijven, echt bizar!!
    Hij ligt nu lekker te slapen, want met dat gesnurk van zijn kamergenoten heeft hij toch niet lekker kunnen slapen de afgelopen week 🙂 Hij heeft nog wel veel pijn aan het borstbeen, maar ja logisch, volgens mij moet dat voelen alsaf er een vrachtwagen overheen is gereden. Ik ben zelf gelukkig vrij ristig nu, schik alleen nog wel steeds als ik zn gezicht zie, zo wit en een beetje gelig, maar dat zal ook wel weer bij trekken als hij een paar dagen thuis is.
    Ik zal jullie nog wel op de hoogte houden hoe het hier thuis gaat, ik hoop dat we vanacht allebei eens toekomen aan een goede en rustige nachtrust!!

    #88141 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hihhi..toevallig heb ik dat ook gezegd tegen de hartchirurg toen hij vroeg hoe het ging..alsof er een vrachtwagen over mij heen is gereden….die pijn duurt nog zo’n 6 weken..maar in die zes weken word het gaandeweg minder…en inderdaad..thuis slaap je toch het beste!!..
    middagtukkie’s moet tie ook doen..is verplicht..en ja…tegenwoordig ben je na 7 a 10 dagen al weer thuis van zo’n operatie…van een blindedarm ook hoor…dat is ook al heel snel tegenwoordig..ze houden geen kostgangers meer..

    Nou meid…scheelt in ieder geval een hoop gereis..en je ventje is weer lekker bij je thuis..verwend hem maar lekker…

    en we horen wel hoe het gaat…en heb je vragen…stel ze gerust!!

    #88142 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Wendy,
    wat fijn dat je partner weer thuis is. ‘Home is where the heart is’! Verwen hem maar lekker.
    Hartegroet van Annemarie.

    #88143 Reageer
    wia
    Deelnemer

    Ook ik moet een o.p. ondergaan.
    krijg een nieuwe klep, en omleidingen in zwolle.
    zie er best wel tegenop. krijg half februarie eerst een slokdarmecho gelukkig onder narcose ,en een caterisatie.
    daarna word er besproken of ze het wel aandurven.
    ben een vrouw van 64 jaar en heb 11 jaar terug een behoorlijk infarct
    gehad.maar sta nog midden in het leven.Als ik niks doe, gaat m,n conditie achteruit en kom ik achter de geraniums en heb daar nog geen zin in.heeft er iemand ook zoiets meegemaakt?Ik zou graag willen weten hoe het gegaan is.

    m.v.g.Wia Luiken uit Emmen.

    #88172 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Wendy hoe gaat het met jullie daar??

    Wia…misschien handiger om zelf even een topic te openen??
    ik weet dat er ook oudere mensen aan geholpen worden hoor…
    enneh…ondanks mijn hartfalen zit ik hier ook niet achter de geraniums..hihihi

    #88178 Reageer
    wendy78
    Deelnemer

    Hallo,

    Het weekend was niet zo fijn, verhoging en hij voelde zich grieperig, dus het hele weekend een beetje op de bank gelegen. Vandaag ging het al weer een stuk beter, hij ervaart het alleen als vervelend dat hij nog niet heel diep door kan ademen. Morgen gaan we buiten een wandeling maken, hij is nog helemaal niet buiten gewweest en ik denk dat het goed voor hm is om even buiten te komen, ook voor zn ademhaling en zn conditie weer wat te verbeteren. 31 januari hebben we een afspraak bij de cadioloog voor controle, ben erg benieuwd.

    Wia, ik zou inderdaad een nieuw pnderwerp starten, dan zien de mensen dat en zullen er zeker reacties komen, suc6! En achter de geraniums zitten, nee hoor, dat doen we allemaal pas als we er klaar voor zijn, tot die tijd blijven vechten voor jezelf!

    Groetjes Wendy

    #88179 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    even aankijken met lopen..klein blokje en dan steeds grotere ronden maken…en inderdaad..frisse lucht is ook lekker..

    ja griep heerst..en je bent zo vatbaar als de pest na zo’n operatie…dus even opletten dat er geen mensen zijn die bacillen mee nemen..want hoest nu met je borstbeen is geen pretje…

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
Reageer op: Reactie #88125 in Mijn partner wordt geopereerd, help, hoe gaan we hiermee om?
Je informatie: