default-header

mijn man is veranderd naar een hartaanval

Home Forums Hartstilstand mijn man is veranderd naar een hartaanval

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80449 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn man van 55 heeft 1 jaar geleden een hartaanval gehad ik meende toen hij eenmaal thuis was dat hij de oude aan het worden is ,hij nu heel erg in de war en heel prikkelbaar en kan heel boos en vijandig zijn en hij durft niet meer alleen te zijn en wil steeds bij mij in de buurt zijn.Hij doet mij veel verdriet en het valt mij ook zwaar om voor hem te zorgen hij is zo veranderd maar hij wil geen hulp omdat hij zelf het probleem niet ziet. is het normaal dat iemand zo kan veranderen naar een hartaanval.
    herkent iemand zich hier in in?

    #92160 Reageer
    Roland
    Gast

    Beste Kreeft,

    Mensen kunnen na een ingrijpende gebeurtenis in hun leven heel verschillend reageren. Er zijn hartpatiënten die juist erg emotioneel worden, anderen blijven in een boosheid hangen, het lichaam heeft hen tenslotte in de steek gelaten. Ook zullen er mensen zijn die de draad na zo’n ervaring weer zonder moeite oppakken.
    Heeft u uw zorgen/verdriet met uw man besproken? Zo’n hartinfarct zal bij u ook een flinke impact hebben gehad. Probeer te vermijden dat je dingen voor elkaar invult. Ik denk dat een eerste stap is om uw huisarts in te schakelen, maak het in ieder geval bespreekbaar. Het kan ook zijn dat bepaalde hartmedicatie invloed heeft op het gedrag van uw man. Dit zou u ook voor kunnen leggen aan uw huisarts of cardioloog.

    Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen, dat het leven nog vele mooie jaren voor jullie in petto heeft.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92161 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    [quote]dat het leven nog vele mooie jaren voor jullie in petto heeft.[/quote]

    Annemarie zegt het, het leven kan weer net zo mooi worden als voorheen, maar goed dat moeten jullie beide nog leren te beseffen.
    Eerst zit de schrik er even in.

    #92169 Reageer
    Maantje93
    Gast

    het is belangerijk door te gaan met je leven eventueel een revalidatie procuduren golgen om vertrouwen terug te krijgen ik heb op 17jarige leeftijd een hartstilstand gehad en sinds mijn hartstilstand kan ik genieten van mijn leven. dit heeft wel een tijd geduurt.

    #92171 Reageer
    nesia52
    Gast

    Hallo Kreeft, het kan heel goed zijn dat u man vreselijk bang is om weer een infarct te krijgen, dat is het eerste jaar het ergst, maar de angst blijft wel licht aanwezig, het kan ook zoals Annemarie al zei, aan bepaalde medicijnen liggen, neem contact op met de huisarts, want het zou na een jaar wel minder moeten worden, hij moet proberen zijn leventje weer op te pakken, misschien kan therapie hem hierbij helpen.
    Ik hoop dat het goed komt, maar er gebeurt heel veel met je als je een hartinfarct hebt gehad, emotioneel is het moeilijk te verwerken, maar probeer hulp te zoeken.
    Nog een vraag, heeft hij soms nog klachten na dat infarct, want dat kan ook heel angstig zijn, heb ik zelf ervaren.
    Ik wens jullie heel veel sterkte
    Hartegroet Nesia.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #92160 in mijn man is veranderd naar een hartaanval
Je informatie: