default-header

Mijn klep zit er in

Home Forums Hartkleppen Mijn klep zit er in

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79102 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    maandag 23 november heb ik een nieuwe hartklep gekregen!
    Hij zit dr in! (een kunstklep)

    er was een wachtlijst van 11 weken. Maar die bleek er eigenlijk helemaal niet te zijn! Toen de preoperatieve onderzoeken klaar waren en mijn mond mishandeld was mocht ik al na een week onder het mes.

    23 november was de operatie en 28 november kwam ik al weer thuis! (5 dagen na de operatie!)

    Tvalt me tot nu allemaal heel erg mee. Geen pijn gehad. Geen complicaties.

    Het enige waar ik me zorgen om maak is die ene kg die ik mag tillen. Ik heb al weer veel meer gedaan dan eigenlijk mag. Ik neem me elke dag weer voor om niks te doen. Niet te tillen en gewoon stukjes wandelen. en zow. Maar gisteren zat bijvoorbeeld de wc verstopt. Die heb ik dus wel even staan ontstoppen. Niet slim. Maar op zon moment doe ik het gewoon. Heb er geen pijn aan over gehouden maar kan me voorstellen dat het borstbeen op deze manier niet goed hersteld> Zijn er nog methoden voor om te merken als je te veel doet?

    Ik heb mezelf nogmaals voorgenomen om vanaf vandaag weer echt rustig aan te doen en me aan de niet meer dan 1 kg til regel te houden. Vind het gewoon erg erg moeilijk. Gisteren heb ik ook eten staan koken de baby een tijdje rondgedragen (ze weegt 7 kg)

    Ondertussen zie ik dat mijn vrouw het eigenlijk TE druk heeft ondanks de hulp die we al krijgen. Al met al voelt dat nog het meest machteloos.

    Nou ja.. beetje een onsamenhangend verhaal.

    Groet Rene

    #84854 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    DOE KALM AAN !!!!

    Ik heb sinds begin augustus een nieuwe klep en ben er ’the hard way’ achter gekomen dat je je zeker de eerste paar weken gedeist moet houden.

    Eigenwijs zijn kan altijd nog hoor, eerst moeten je botten weer aan elkaar zitten en dan kun je eens voorzichtig wat gaan tillen. Die ene kilo is ook genoeg 🙂

    #84855 Reageer
    raynay
    Deelnemer

    kan je daar wat over vertellen hoe je er “the hard way” achter kwam ?

    groetjes rene

    #84856 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Kunstklep gekregen pas zo’n anderhalve week geleden en jij kan dat allemaal al weer?

    Petje af hoor! Ik heb, bijna 5 jaar geleden, eerst 12 weken moeten revalideren voordat ik me weer een beetje normaal kon bewegen. En ik heb echt ongelooflijk veel pijn gehad.

    #84859 Reageer
    raynay
    Deelnemer

    ja. .ik ga er vanuit dat ik gewoon erg erg veel geluk heb!
    Geen complicaties en bijna geen pijn. het lastige is.. als je geen pijn hebt en toch rustig aan moet doen om mijzelf te begrenzen. maar heb goede afspraken met mijzelf gemaakt gisteren. Dus nu maar eens kijken of ik mij er aan kan houden. In de bijbel staat geschreven die zichzelf overwint is sterker dan iemand die een stad in neemt.!

    De huisarts kent mij ook al .. en kwam al langs om mij vooral op het hart te drukken rustig aan te doen en mijn grenzen goed te kennen. 🙂

    🙂

    De arts die mij heeft geopereerd is trouwens erg goed en ik denk ook erg voorzichtig te werk gegaan. Kan mij voorstellen dat als je een maal open bent gezaagd je iemand ook nog op verschillende manieren “open kunt klappen”. er lieve chirurg..

    Groet Rene..

    #84860 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Je huisarts heeft gelijk, hoor. Het lijkt wel alsof je de hele wereld aan kan, omdat bepaalde klachten die je voor de operatie had, nu weg zijn, maar je moet ook aan de genezing denken.
    Het borstbeen moet vastgroeien en de wond moet genezen.

    Ik zit dus met een heel lelijk litteken, omdat er bij mij, als vrouw, aan beide zijde nogal wat gewicht hangt. 😛 Dat trekt behoorlijk aan de wond.

    Hoe rustiger aan jij dus doet, hoe mooier het geneest.

    Sterkte met het herstel.

    Els

    #84864 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    Tja, the hard way was voor mij dat ik dacht weer aardig boven jan te zijn en dat ik best een dagje kon gaan werken.
    Kortom, na het leggen van een eiken vloer van 40 m2 was ik zo kapot dat ik nog net thuis kon komen voordat ik omviel. Geen goed idee dus, heb er zeker een week last van gehad.

    #84867 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Hoi Rene,
    ik vind jouw bericht heel herkenbaar. Ook ik heb een nieuwe aortaklep sinds 1 september en ook ik heb de eerste week thuis al aardig lopen ‘sjouwen’, in ieder geval meer dan 1 kilo. Af en toe pak je gewoon eens wat op zonder dat je precies weet hoeveel het weegt. Achteraf dacht ik dan wel eens: “was misschien toch een beetje te zwaar”. Ik geloof niet dat ik er iets aan overgehouden heb, maar de uitslag van de CT scan van vorige week zal het wel uitwijzen. Ik wens je een prima herstel. Zal wel goedkomen, want je gaat al als een speer!
    Hartelijke groet, Ine

    #84868 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Ha Stephan ………. was misschien wel een beetje dom hè. Hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent van de klus!
    Groetjes, Ine

    #84869 Reageer
    Stephan01
    Deelnemer

    IM51 schrijft:
    [quote]Ha Stephan ………. was misschien wel een beetje dom hè. Hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent van de klus!
    Groetjes, Ine[/quote]

    Hee Ine,

    Die klus was begin oktober dus daar ben ik overheen hoor 😛

    Ben nu weer lekker bootjes aan het vernielen, gaat goed 🙂

    Groetjes,

    Stephan

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #84869 in Mijn klep zit er in
Je informatie: