default-header

Met spoed hulp gevraagd!

Home Forums Help?!? Met spoed hulp gevraagd!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79465 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik plaats deze hulpvraag vanwege mijn moeder. Zij is 60 jaar en heeft in mei dit jaar tijdens haar vakantie op Zakynthos een hartinfarct gehad. Waarschijnlijk heeft ze daar tijdens de behandeling met bloedverdunners een hartstilstand gehad. Toen ze is gestabiliseerd heeft ze enige dagen later een katheterisatie ondergaan waaruit bleek dat er drie bloedvaten verminderd doorbloed waren. De meest ernstige (60-70% vernauwd) is direct gedotterd. De andere twee (40-50%) moesten in Nederland behandeld worden volgens de Griekse arts.

    De cardioloog in Nederland was van mening dat er geen verdere behandeling zou plaatsvinden aangezien mijn moeder geen klachten ondervond van deze vernauwingen. De fietstest was oké. Wel moest ze medicijnen blijven gebruiken en ieder half jaar op controle komen.

    De tweede controle was dan ook 3 december, waar een hartecho aan vooraf ging. De cardioloog vertelde dat alles prima was en ze mocht met een gerust hart 2 dagen later aan de inhaalvakantie naar Lanzarote beginnen. Wel had ze al enige tijd last van kriebelhoest en kortademigheid, maar dit zou te wijten kunnen zijn aan één van de medicijnen (welke weet ik even niet meer), hier moest ze dan ook tijdelijk mee stoppen. De hoest bleef echter doorzetten op vakantie en aldaar heeft ze een dokter bezocht. Deze constateerde bronchitis en deze is behandeld.

    Nu is ze weer een aantal weken thuis en de kriebelhoest komt weer terug. Ook de kortademigheid blijft een probleem, hier heeft ze al heel lang last van (al voor het hartinfarct). Vandaag naar de huisarts gegaan en deze zegt; ja maar het is logisch dat u kortademig bent, want uit de hartecho is gebleken dat uw hartklep(pen) nog maar voor 55% functioneren. Heeft de cardioloog u dat niet verteld? Mijn moeder schrok zich wild natuurlijk! En de cardioloog heeft dat inderdaad niet verteld, wat ook de huisarts zeer vreemd vond.

    Nu moet ze morgen naar de cardioloog. Mijn vraag is eigenlijk, wat houdt dit in, die hartklep (of hartkleppen, dat is niet duidelijk) die voor maar 55% werkt? Is dit een normale gang van zaken? Is het misschien beter om naar een andere cardioloog te gaan? En zo ja, naar welke dan? We wonen in omgeving Spijkenisse/Rotterdam.

    Ik hoop dat er iemand is die mij snel antwoord kan geven, ik maak me ernstig zorgen! Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag het dan alsjeblieft.

    Vast bedankt!
    Met vriendelijke groet, Jeannette.

    #86416 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Wat ik zou doen?
    Gewoon gaan naar die cardioloog morgen en hem hiermee confronteren, precies zoals je het hier verwoord hebt. Eerlijk en recht voor z’n raap.
    En vervolgens zou ik hem zeggen, dat wanneer zijn antwoord je dit keer niet voldoende vind, een second opinion door een andere cardioloog wilt.
    Je ziektekostenverzekeraar kan je hier ook behulpzaam zijn. Gewoon jouw vraag voorleggen en je komt weer een stap verder.

    Veel succes morgen, en laat je niet van je stuk brengen.

    #87856 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    het ene onderzoek is het andere niet
    dus mischien hebben ze het niet eerder gezien
    ik heb 8 jaar met klachten rondgelopen torenhoge bloeddruk en eindelijk na cathterisatie 5 vernauwingen ontdekt
    bij blijvende klachten gewoon blijven terug gaan naar huisarts en cardioloog en heel duidelijk vertellen wat je voelt en wat voor klachten er zijn
    uiteindelijk komt het wel goed hoor
    het is vaak zo onduidelijk
    tot het uiteindelijk niks anders meer kan zijn
    sterkte en succes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #86416 in Met spoed hulp gevraagd!
Je informatie: