default-header

melding sollicitatie bypass?????

Home Forums Hartkwaal en werken melding sollicitatie bypass?????

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #78756 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik zit met een vraag en ik hoop op deze manier antwoord te vinden.

    Zoals eerder vermeld in één van mijn hartverhalen(25-9-08), zit in vanaf januari 2009 zonder werk, het contract loopt af en door de bezuinigingen in de zorg wordt het niet verlengt. 🙁 (ik zit nu nog in de ziektewet i.v.m. bypass operatie).
    Ik heb inmiddels al wel wat sollicitatie brieven de deur uit gedaan, maar nu vraag ik mij af; stel dat ik uitgenodigt wordt voor een gesprek, ben ik dan verplicht te melden dat ik een bypass operatie heb ondergaan?
    Aan de ene kant zeg ik en dat is ook mijn moto; eerlijkheid duurt het langst, maar anderzijds gooi ik waarschijnlijk mijn eigen glazen in en daarbij, je meldt toch ook niet dat je bijv. geholpen bent aan je grote teen of iets anders.
    Je hoort in je omgeving de mensen vragen (nadat ze gehoord hebben dat je geopereerd bent) ” mag jij dat werk wel blijven doen, de kans is toch groot dat je weer iets gebeurt”:dry: ,
    Ik leg dan uit dat ik geen grotere kans heb dat er mij wat gebeurt, dan een ander.

    Wie kan mij hier een antwoord op geven.

    gr Gerdien

    #82691 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Bedankt Auktje voor de snelle reactie, ik heb er wel wat aan.
    Het is duidelijk uit gelegd en ik bewaar het stukje.
    Wat het werk betreft,.. Ik heb te horen gekregen dat ik vanaf januari een 0- contract kan krijgen, dit pak ik wel aan, ik kan op die manier toch mooi op AT basis blijven werken, de uren dat ik werk bepaal ik dan zelf.

    gr Gerdien

    #82692 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Dat is echt wel fijn voor je 🙂 . Een nul-uren is niet verkeerd. Dan heb je in ieder geval nog je werk en het scheelt je toch ook weer een hoop kopzorgen. Dus uiteindelijk beter voor je hart 😉

    #82704 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    inderdaad een stukje zekerheid wat je weer met je werk hebt, en minder kopzorgen! Heel fijn voor je!

    #82786 Reageer
    sakari
    Gast

    Ikzelf zit naar mijn tweede hartoperatie nog steeds in de ziektewet. Ik ben afgekeurt op lichamelijk zwaar werk en mag dus niet meer in de verzorging werken.
    Het UWV wil nu een gesprek met mij aangaan en via een arbeidsdescundige hoop ik voldoende informaties en steun te krijgen, om toch weer werk te vinden , misschien zit er ook een omscholing in.
    Bovendien heb ik een bekend reintegratieburo in Eindhoven gebeld en ook van hun kan ik alle steun verwachten, mits het UWV er toestemming voor geeft.
    Ik zou het leuk vinden wanneer je mij op de hoogde houdt met betrekking op een nieuwe baan en wat voor stappen jij onderneemt om toch nog ergens werk te vinden.
    In iedere val zal ik heel hard voor je duimen.

    #82836 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Ik heb sinds 10 oktober in de ziektewet gezeten, maar na een gesprek met het Arboned is beslotend dat ik per 19 januari weer 100% kan werken. Vanaf 5 januari begin ik met het opbouwen van uren.
    Daarnaast kan ik vanaf februari mijn studie aan Nyenrode weer oppakken. Ik was daar afgelopen september pas aan begonnen, dus ben blij dat ik weer verder kan. 🙂

    Maar ik denk dat de meeste mensen wel blij zullen zijn als ze weer aan de slag kunnen (behalve natuurlijk als het echt te vroeg is…). Langere tijd thuis zitten lijkt mij persoonlijk helemaal niets. Na 2,5 maand heb ik al geen idee meer wat ik moet doen…

    Daarom hoop ik dat iedereen werk kan vinden wat bij hem past, zowel qua uitdaging en soort werk als qua aantal uren en zwaarte. Veel succes! 🙂

    #82842 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nyenrode… Niet verkeerd Nicole 🙂
    Ik heb hier nog steeds boekjes liggen van toen ik er een dagje ben geweest.
    Geweldige school natuurlijk, dat spreekt voor zich. Aan wat voor studie was je daar begonnen?

    Voor Gerdien komt het ook steeds dichterbij om weer aan de slag te gaan. Ik ben erg benieuwd. Lijkt me vreemd om na een tijdje uit de running geweest te zijn om weer te beginnen…

    Succes allemaal!

    #82843 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Ik werkte voorheen 24 uur per week.
    Ik ben vanaf de eerste week van dec (wk 49)op AT basis aan het werk, maar nog niet in de zorg, dat was nog te zwaar.:( Ik deed dat 3x 3 uur per dag, heerlijk gewoon.
    In wk 50 werkte ik 3x 4 uur per dag, dat ging ook goed en hier stopt het natuurlijk niet, in wk 51 heb ik ook 3x 4 uur gewerkt en steeds meer in de zorg, tjonge wat heb ik dat gemist, dat kan je haast niet voorstellen.
    Deze week mijn één na laaste week werk ik ook 3x 4uur en dat blijf ik doen tot de laaste dag. Het gaat zo goed, dat ik in overleg mij voor 12 uur weer hersteld laat verklaren.
    Vanaf 1 januari ga ik verder met een 0 uren contract en dan ben ik ook overal inzetbaar.
    Ik zie 2009 hoopvol tegemoed.:woohoo:

    #82844 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nou Gerdien dat is goed nieuws om te horen 🙂 Weer lekker aan de bak dus!
    Ik (en ik denk iedereen) vind dit super voor je!
    Een beetje goed nieuws mag ook wel eens!
    Heel veel succes en alvast een super werkend 2009!

    #82862 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Beste Gerdien. Dat is hartstikke goed om te horen! Lekker is het he, als je weer aan de slag kan. Kom je toch ook weer wat meer onder de mensen en je hebt weer die afwisseling in je leven. Nu nog even heerlijk genieten van de feestdagen en inderdaad in januari weer heerlijk aan de slag. :laugh:

    En Job, Nyenrode is zeker een goede school. Hoewel ik zelden colleges heb op Breukelen, is het daar echt heel mooi. Kasteel, hertjes, eendjes. Haha. Ik heb een paar weken college gehad in Arnhem, maar hoop nu over geplaats te worden naar Utrecht. Dan is het nog maar een paar minuutjes fietsen. 😉
    Maar ik doe trouwens de opleiding tot Register Accountant. Een beroep wat is mijn ogen eerder heel uitdagend is dan eentonig en saai (wat jammer genoeg nog best veel mensen denken…).
    Naar wat voor opleiding heb jij daar gekeken?

    #82868 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nou Nou Nicole, jij gaat wel voor de top. Register accountant, dat is zeker niet misselijk!
    Het is ook niet zeker saai. Je zal mij dat niet horen zeggen.
    Het maakt niet uit wat men er over denkt. Terwijl jij creatieve systemen opzet waarop multinationals hun volgende stappen baseren zit een ander in een kantoortje weggestopt..

    Ik heb daar naar vanallas gekeken, puur uit nieuwsgierigheid. Wel met het idee dat ik later nog iets naast mijn opleiding of erna zou kunnen doen.
    Ik ben nu bijna klaar met mijn huidige opleiding. Ik hoef alleen nog maar mijn half jaar afstudeerstage. Ik zit nu in de laatste maandjes van mijn stage, waar ik na mijn afstuderen terug zal komen.

    Prettige feestdagen!

    #83025 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Sinds mijn laatste werkgever in 1973, mij in mijn optiek onjuist behandelde, ben ik zelfstandig ondernemer geworden, ik merkte dat ik in die tijd uitslag kreeg van werkgevers en dacht, ik neem mijn lot in eigen handen. Jaren ging dat goed, natuurlijk met vallen en opstaan, maar ik heb altijd een ruim belegde boterham verdiend, had veel vrienden en relaties.

    Toen ik in 1996 mijn eerste infarct kreeg, ging het allemaal nog goed, na mijn tweede infarct eind 1996 raakte ik, zonder dat de werkzaamheden die ik voor hen deed minder werden, al een aantal relaties kwijt. Ook een aantal vrienden vonden blijkbaar het niet meer zo nodig om mij te bezoeken, ze konden immers niet zo veel meer met mij, dachten ze ??

    Na mijn operatie waren ook relaties, die nog wel werk voor mij hadden maar dan wel tegen een lager tarief, ik was immers niet volwaardig meer. Van deze relaties heb ik afscheid genomen.

    Gelukkig heb ik nog een aantal relaties, die mij altijd door dik en dun gesteund hebben en die mij regelmatig om advies vragen, mijn hart werkt dan misschien niet zo goed meer , maar de rest is nog redelijk in orde.

    De overgebleven vrienden zijn mijn echte vrienden en dat zullen ze altijd blijven.

    Ik hoef niets te melden, als ik me weer even beter voel ga ik gewoon werken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #83025 in melding sollicitatie bypass?????
Je informatie: