default-header

Medicijn erger als de kwaal?

Home Forums Medicijnen Medicijn erger als de kwaal?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #78641 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Met name rond statines is de laatste jaren erg veel te doen. De pillendraaiers en farmaboeren willen ons er liefst zo vol mogelijk mee stoppen, waarbij het hen niet zozeer om onze gezondheid gaat, als wel om de gespekte kas. Steeds meer mensen, onder wie deskundigen, vinden het allemaal teveel van het goede. Een tandje minder kan ook. Bovendien geven statines enorm veel erg vervelende en blijvende bijwerkingen. Soms kun je je afvragen: is de bijwerking niet erger dan de kwaal?

    #81721 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben het wel enigszins met je eens.
    Vooral medicijnen tegen hoog cholesterol zouden minder gegeven moeten worden. Stuur die mensen toch eens eerst door naar een goede voedingsdeskundige of dietist. Met voeding valt al zoveel te bereiken op dat gebied.

    #81810 Reageer
    leila
    Gast

    de mening van aukje deel ik ook cholestroltabletten is voor het leven

    #81819 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Een cardioloog is geen voedingsdeskundige.

    http://www.voedingsadviesbureau.nl/cholinfo.htm

    Hier nog een artikel over cholesterol verlagen dmv van goede leefgewoonten.

    Ik ken mensen met hoog cholesterol die ook beweren dat ze de medicijnen nodig hebben. Aan de andere kant eten die te vet (roomboter), te vaak ei bijvoorbeeld en willen ze absoluut niet stoppen met roken. Effe een stukje wandelen? Niet nodig toch? Ik krijg toch wel medicijnen.

    Tja, als je liever die bijwerkingen hebt i.p.v. het over een gezondere boeg te gooien.

    Ikzelf ben hartpatient, rook niet, heb wel overgewicht, maar geen hoog cholesterol.

    #81820 Reageer

    Het is natuurlijk altijd van het grootste belang om zo gezond mogelijk te leven, niet roken, niet te veel alcohol, niet te vet eten en voldoende beweging. Ook moet je je afvragen of je bij een iets verhoogde cholesterolgehalte van je bloed de bijwerkingen van de medicijnen moet accepteren. Er blijft echter een grote groep mensen over die ondanks goede leefgewoontes een te hoog cholesterolgehalte hebben en afhankelijk zullen zijn van medicijnen.

    #81821 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Daar heb je gelijk in. Er zijn altijd mensen die er wel alles aan doen, maar toch problemen houden. Daar is medicatie dan ook wel nodig.

    Toch denk ik dat er op dit gebied te weinig wordt doorverwezen naar diëtisten en te gemakkelijk een pilletje wordt voorgeschreven.

    Zo slikt mijn moeder statines, maar eet wit brood, nooit olijfolie, bakt liefst in roomboter en blijft gewoon roken. Dan denk ik dat er op andere manieren nog veel te bereiken is. Vooral goede voorlichting is hierbij nodig. Want als ik het zeg, wordt meteen met de cardioloog geschermd. Die heeft niets gezegd over het roken, dus dan mag het.

    #81431 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Linda,

    Dat is balen. Zelf heb ik 2x een catheterablatie gehad en is er uiteindelijk een ICD geïmplanteerd. Ik slik hierbij Tambocor 200mg en dat gaat gelukkig goed. De ICD geeft me een 100% beschermd gevoel.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #81432 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Linda,
    Misschien kun je een second opinion vragen?
    In Maastricht zitten hele goede cardiologen, veel ervaring met ablaties .
    Ik snap dat je het wel gehad hebt nu, maar misschien het proberen waard!
    Hisbundelablatie is wel onomkeerbaar !
    Ik heb zelf ook meerdere ablaties gehad , enige optie is nog Hisbundel ablatie, heb goede ervaringen in Maastricht
    sterkte
    sofie

    #81433 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Linda,

    Ik sluit me helemaal aan bij Sofie. Ik ben bekend bij 2 geweldig fijne ritme cardiologen in het azM. Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat er na 1 dag al de conclusie is getrokken dat de tambocor ook geen optie is. Ik ben 2 jaar geleden 5 dagen opgenomen geweest i.v.m omzetten van sotalol naar tambocor.

    Succes,
    Annemarie

    #81434 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Beste Linda,

    Ik heb ook gekozen voor een his ablatie, ik wil deze laten doen na de zomer vakantie. Vond het een moeilijke beslissing maar mn lichaam heeft aangegeven dat er iets moet veranderen. Heb nu 5 ablaties gehad zonder resultaat.
    Heb er nu Lanoxin bij mn Metoprolol maar moet zeggen gaat nu redelijk goed.

    Tsjerk

    #81435 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    [url]Bedankt voor jullie antwoord.Het is niet zo dat ik allen de Tambocor nu heb geprobeerd ik heb geloof ik elke hart pil al wel gehad ben bijna overal allergisch ook voor de Tambocor .en na 10 jaar sukkelen ben ik er ook wel klaar mee wil een normaal leven weer.Heb bijna 24 uur per dag last van AF aan vallen.Maar ik zal hem wel alles vragen er over krijg over ongeveer twee weken een afspraak om alles te gaan regelen jullie horen nog van me hoe dat ging

    #81436 Reageer
    alex08
    Deelnemer

    Beste Linda
    Heb pas een his abelatie achter de rug ,(15/1/2013)en heb er geen spijt van .Ingreep was in zol genk en viel echt goed mee (30MIN)

    Moet nu geen medicatie meer slikken alleen een xareltto (bloedverdunner).
    Voel me veel beter,gedaan met die ritmestoringen en elke week naar ziekenhuis gaan voor een schok!
    Ben herboren !

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #81434 in Medicijn erger als de kwaal?
Je informatie: