default-header

Mechanische klep of biologische klep?

Home Forums Hartkleppen Mechanische klep of biologische klep?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #121371 Reageer
    NadiaZ
    Deelnemer

    Hallo,
    Ik ben 31 jaar heb een aangeboren aortaklep afwijking. Ik moet nu kiezen voor een biologische klep of mechanische klep. Ik heb nog een kinderwens. Zijn er mensen die ervaring hebben met een mechanische klep en zwangerschap?
    Heb zelf altijd mijn voorkeur gehad voor biologische klep alleen omdat je dan niet de rest van je leven medicijnen moet slikken ook vanwege mijn kinderwens leek mij dit beter maar dat betekent wel dat ik vaker geopereerd moet worden.
    Mijn cardioloog vertelde dat het wel mogelijk is om met een mechanische klep zwanger te worden, het voordeel van een mechanische klep is dat ik dan maar 1operatie hoef te ondergaan.
    Nu ben ik in twijfel en zou graag ervaringen willen van horen mensen. (Heb binnenkort nog wel gesprekken hierover met artsen wat verstandig is elk lichaam is natuurlijk anders)

    #122268 Reageer
    geesje
    Deelnemer

    Beste Nadia,
    Mijn vrouw heeft al 13 jaar een biologische klep.(gekregen toen ze 56 jaar was) Cardioloog liet haar kiezen of mechanisch of biologisch. Omdat een mech. storende geluiden kan geven en meer medicijnen nodig zijn heeft zij gekozen voor een biologische klep. Toen was de voorspelling van 15 jaar wat betreft de levensduur. Jaarlijkse controle gaf altijd een goed beeld. Weet niet hoe lang de levensduur van de nieuwste biologische kleppen nu is……….

    #122277 Reageer
    Irmgard
    Gast

    Aangezien je nog vrij jong bent zou II voor een mechanische gaan. Als je kiest.voor een biologische zal deze elke 10 tot 15 jaar vervangen moeten worden. Ik ben 49 en heb 5 weken geleden gekozen oor en mechanische ja bloedverdunners zal ik mijn leven lang moeten slakken maar dat liever dan elke 15 jaar een operatie… succes met je keuze..

    #128976 Reageer
    brambonnewel
    Deelnemer

    Ik heb sinds mijn 44ste een mechanische aortaklep en ben blij dat ik geen biologische heb genomen.
    Bloedverdunners slikken vind ik zelf minder belastend dan om de 10-15 jaar een nieuwe open hartoperatie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #122277 in Mechanische klep of biologische klep?
Je informatie: