default-header

magere milkshake met vers fruit

Home Forums Recepten en tips magere milkshake met vers fruit

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #78763 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal, hier weer even een lekker en makkelijk recept om zo af en toe eens lekker van te smullen. Je hebt wel een blender of zo’n “magic bullet”nodig .

    Voor 1 persoon:

    4-5 ijsblokjes uit de vriezer
    vers fruit of fruit dat je van tevoren al hebt ingevroren in zakjes, vb. banaan, aardbeien , perzik, bessen.
    magere melk ongeveer een beker
    zoetstof en een heel klein beetje vanillesuiker.

    Alles in de blender of bullet en shaken tot je hoort dat de klontjes zijn fijngemalen. Overgooien in een fleurig glas, rietje erin evt. fruitje langs de zijkant hangen en genieten maar.

    Ikzelf vind het altijd lekkerder als er in ieder geval banaan bij zit, soms een halve en voor een wat romiger esultaat een hele( wel meer calorien) en de rest aardbeien. Ik koop altijd in als het fruit voordelig is en heb altijd fruit in zakjes ingevroren in de vriesla liggen. Zo kunnen we op elk moment als we er zin in hebben een heerlijke shake maken. Mijn jongens nemen vaak na het sporten als ze thuis komen zo’n shake, je maakt ze in een handomdraai en het is heel lekker , gezond en weinig calorieen en geen vet. En het voedt heel erg zodat je niet gelijk zo’n hongermoment hebt na het sporten.Hoef je niet op je lijn te letten dan kan je gewoon halfvolle of volle melk nemen of er zelfs een scheutje room bij doen en evt. vanilleijs ipv ijblokjes. Maar ik ben zo gewend aan magere melk en moet altijd op de lijn letten , dat ik dus altijd de magere versie neem, met ijsblokjes en magere melk en zoetstof en fruit.

    Je moet zelf een beetje knudderen met hoeveel fruit en hoeveel ijsblokjes, met bevroren fruit erin heb je iets minder ijsblokjes nodig soms en anders wordt de shake erg dik, geeft niet lijkt het net ijs, is ook lekker,

    Succes! groetjes, leny

    #82680 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nou dit vind ik nog eens een leuke om eens te proberen. Ik heb nog nooit zoiets gemaakt en ik houd wel van een beetje experimenteren 😀
    Lijkt me ook zeker niet slecht voor de lijn 🙂

    #82683 Reageer

    wat ook lekker en gemakkelijk te maken is met een sapcentrifuge is een mengesel van fruit en groentesappen, lekker voedzaan en afhankelijk van de gekozen producten blijft het hongergevoel een hele tijd weg.

    #82706 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    nou mensen, ga het allemaal proberen, hmmm lekkerrrr

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #82680 in magere milkshake met vers fruit
Je informatie: