default-header

Maagzuurremmer na hartinfarct?

Home Forums Hartinfarct Maagzuurremmer na hartinfarct?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80682 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi, heb recent een hartinfarct gehad. Ben naar huis gestuurd met o.a. een maagzuurremmer, naast de gewoonlijke verzameling anti stollingsmiddelen, beta blokker, cholesterol verlager en maagwand beschermer. Is de maagzuurremmer standaard, of is het een foutje? Immers ik heb geen last van maagzuur – zeker niet structureel.

    Edit: oh,, dat is standaardprocedure om de maagwand te beschermen tegen al die medecijnen.

    #93662 Reageer
    myra
    Deelnemer

    Hoi Machariel,

    Van sommige medicatie kun je idd maagklachten krijgen,en dat is heel naar,weet ik uit ervaring. 

    Kun je lezen in de bijsluiters van je medicijnen

    #93666 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Machariel,

    Ik zou toch even met de huisarts overleggen of een maagzuurremmer echt noodzakelijk is. De laatste tijd komen er steeds meer berichten  over maagzuurremmers en hun schadelijke bijwerkingen.

    Anneliese Wijers-Barten

     

    #93667 Reageer

    [quote=Hartgenoten]

    Hallo Machariel,

    Ik zou toch even met de huisarts overleggen of een maagzuurremmer echt noodzakelijk is. De laatste tijd komen er steeds meer berichten  over maagzuurremmers en hun schadelijke bijwerkingen.

    Anneliese Wijers-Barten

    [/quote]

    Goed idee. Ik had er al over gehad, maar mij was (adrukkelijk) verzekerd dat het toch echt geen luxe was, immers patienten zouden last van hun darmen hebben gekreven vanwege de overige 5 medicijnen. En toch, ik denk dat ik het inderdaad wat krachtiger moet aankaarten. Maar niet nu. Even wennnen aan de nieuwe situatie en dan moet ik evaluaeren denk ik.

    #93676 Reageer
    Kelly Kathleen
    Deelnemer

    Heel verstandig. Eerst even kijken hoe het gaat en wie weet kan je uiteindelijk wel zonder de maagbescherming. In 2008 was het voorschrijven ervan nog geen routine en lag ik doodziek ook te verhippen van de maagpijn. Ik was goed ziek en er ging veel langs mij heen. Ik weet wel dat toen ik uiteindelijk meldde dat ik naast de extreme benauwdheid ook zo'n maagpijn had, kreeg ik wel direct maagmedicatie. Die benauwdheid zou veroorzaakt worden door de airco. Wat waren ze daar blind. Ik kon niet liggen van de benauwdheid en kon ook alleen hijgend praten. Zo ben ik ook nog eens naar huis gestuurd… Drie dagen later was mijn hart helemaal van slag en in een ander ziekenhuis wisten ze direct dat ik hartfalen en een ontstoken hartzakje had, aan de plasmedicatie moest en maar een beperkte hoeveelheid mocht drinken. Ik ben nog steeds verbaasd dat anno 2008 er in een Nederlands ziekenhuis zo geblunderd kon worden.

    Met vriendelijke groet,

    Suzan

    #93681 Reageer

    Onthoud ik. Ik heb wel vaker advies gehad online van mensen met levenservaring. Het was altijd een verrijking is gebleken. Groetjes!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93681 in Maagzuurremmer na hartinfarct?
Je informatie: