default-header

Lyme carditis ritmestoornissen

Home Forums Ritmestoornissen Lyme carditis ritmestoornissen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #78835 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Een infectie met de spirocheet Borrelia (ziekte van Lyme) kan leiden tot gewrichtsklachten, en/of neurologische klachten, en/of huidklachten, en het kan zich ook (mede) uiten in de vorm van hart-klachten.
    Meestal manifesteert het zich als ritme/geleidings-stoornissen zoals AV Block, extrasystolen (overslagen) , hartkloppingen (ventrikel tachycardie). Soms kan er ook pericarditis (ontsteking van hartzakje) ontstaan en gedilateerde cardiomyopathie (harftfalen):

    Mogelijke symptomen bij Lyme carditis :

    Patients with cardiac involvement may be asymptomatic or complain of lightheadedness (duizeligheid/licht in hoofd), syncope (flauwvallen) shortness of breath (kortademigheid), palpitations (hartkloppingen), and/or chest pain (pijn op de borst).
    In a review of 84 patients with Lyme carditis, the United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC) reported the following frequency of signs or symptoms [8]:

    Hartkloppingen: Palpitations — 69 percent.
    Geleidingsstoornissen: Conduction abnormalities — 19 percent
    Hartspier Ontsteking: Myocarditis —10 percent
    Falen van linker ventrikel: Left ventricular failure — 5 percent

    Twenty percent of these patients required hospitalization (ziekenhuisopname).

    http://www.uptodate.com/patients/content/topic.do?topicKey=tickflea/8525..

    #121694 Reageer
    kees
    Gast

    Beste

    Heb ook lyme, net gediagnosteerd maar heb het al langer, hoe lang
    weet ik niet, echt ziek ben ik niet, kan alles nog wel, maar soms
    kan ik wel ineens [aar dagen compleet moe en niet lekker zijn.

    Ik heb een plek op het been aca, en of het is nog een deel van de tekenbeet
    soms is het geen ring. Ik heb positieve uitslag igG en igM.

    IK heb last van ritmestoornissen, althans nu dan, want paar maanden terug
    had ik er ook last van, paar weken heel vervelende waardoor slapen moeilijk
    wordt,was bij eerste hulp, en had overslagen en extra tussen slagen met pauze
    dat voelt alsof er spiertjes in je borst spasmen hebben, ik had toen verhoogde
    bloeddruk en eiwit in urine, maar dat herstelde weer.

    Nu weer overslagen ritme alsof er spasmen in mijn borst zijn, bijvoorbeeld slokdarm
    spasmen, maar is het hart, het doet raar en voelt raar. Gekke is wel, ga ik wandelen
    dan is het weg, ga ik fietsen wat goed gaat is het weg, net aan praten met iemand
    buiten, geen last wat raar. alleen in complete rust er last van, en het zal ook wel
    weer verdwijnen na een tijdje waarbij heel af en toe overslag er is.

    Erg ongemakkelijk, angst en hart is verbonden. Ik weet niet of lyme dit doet, maar toch.

    Ik heb holster gehad voor 24 uur en dat was oke, zag wel wat maar niks van waarde, maar
    had ik er ook geen echte last van, maar toch er moet wat op staan omdat ik er een verstoring was.

    vreemde zaak die lyme, ik kan zomaar even hoofdpijn krijgen bijv en dat stopt zomaar ineens.

    ik zit aan de doxycline. Hoop dat het weg gaat, IgM is actieve infectie.

    ER wordt te weinig onderzoek naar gedaan ondanks de enorme stijging gevallen.

    vrg IJpelaar

    #123374 Reageer
    Loulou
    Gast

    3 weken geleden schrik van mijn leven gehad: AV blok derdegraads zomaar uit het niets. In ziekenhuis bleek ik igM positief voor Lyme infectie te hebben. Lyme op mijn hartritme geslagen.
    Ik zou zo graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Het komt heel weinig voor heb ik begrepen.

    Flabbergasted,
    Loulou

    #123373 Reageer
    Loulou
    Gast

    3 weken geleden schrik van mijn leven gehad: AV blok derdegraads zomaar uit het niets. In ziekenhuis bleek ik igM positief voor Lyme infectie te hebben. Lyme op mijn hartritme geslagen.
    Ik zou zo graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Het komt heel weinig voor heb ik begrepen.

    Flabbergasted,
    Loulou

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #123373 in Lyme carditis ritmestoornissen
Je informatie: