default-header

lotgenoten en sportvraag

Home Forums Sporten lotgenoten en sportvraag

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #78753 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben Evelien Hartpatient met pedicarditis constrictiva (dat pas is ontdekt) en ik merk dat ik behoefte heb om met anderen over hartpatient zijn te praten. Ik ben 27 jr en kom uit wijchen. Ik ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten die willen mailen en of op een andere manier contact zouden willen hebben. ervaringen willen uitwisselen en over van alles en nog wat te praten. iedereen die zich hierbij aangesproken voelt kan mij mailen

    Ook wil ik graag aan mijn conditie gaan werken. en ik zoek een groep, club sport of fysio praktijk in omg wijchen/nijmegen waar je onder begeleiding kan sporten. met bv meerdere mensen (jongeren) met hartproblemen en een instructeur die het een en ander van hartproblemen af weet. als iemand zo’n club/fysio of sportgroep kent hoor ik dat graag.

    groetjes

    #82584 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    hallo evelien, ik denk dat je e goed aan hebt gedaan om deze site te bezoeken en hier kun je in ieder geval vragen stellen en meningen en tips van ontdekken. Niet dat je allemaal hetzelfde hebt , maar je hebt wel een beperking allemaal en daar moet je met jezelf mee in het reine komen, accepteren is een strijd met jezelf, maar als je dat eenmaal hebt overwonnen dan begint er een nieuw leven en geniet je van de kansen en de dingen die je wel kan doen , met nadruk op wel en dan is het fijn om te kunnen sporten of wandelen of wat ook daar maak je contact en deel je je gedachten en zorgen terwijl je elkaar kunt oppeppen, Ikzelf woon in rotterdam en put heel veel voldoening uit mijn sporten ik ben daar 12 jaar geleden mee begonnen, veel afgevallen en door door te blijven gaan heb ik nu een hele goede conditie opgebouwd en sta ik sterker in het leven vind ik zelf. Natuurlijk is dat niet iedere dag zo, maar toch overwin je jezelf iedere keer weer. ik hoop dat je een clubje kunt vinden, en probeer anders met wat mensen of een vriendin te gaan wandelen , dat doet een mens ook heel goed, hoofd in de wind, genieten van de natuur en gezellig babbelen over van alles, echt een aanrader hoor, voor zover je daar toe in staat bent dan hoor. maar je kunt misschien wel beginnen en steeds een stukje uitbouwen. wie weet?! We spreken elkaar misschien nog wel via het forum, veel succes!! groetjes leny

    #82585 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik kan je geen specifieke adressen noemen, maar als je contact opneemt met een beetje redijke grote sportschool of zwembad bij jou in de buurt dan kunnen deze je zeker meer vertellen. De meeste grote sportscholen hebben wel aparte uren voor zgn. cardiofitness o.i.d. onder begeleiding.

    #82609 Reageer
    Evi
    Deelnemer

    bedankt tot zover voor jullie tips
    via de HIB heb ik gezocht er is in wijchen zelf een groep en in de omgeving idd enkele
    wat ik daarbij merk is dat ik dan in een groep sporters kom die allemaal ruim de 55 gepasseerd zijn. zelf ben ik 27 en zou het leuk zijn om juist eits te vinden waar lweeftijdsgenoten ook sporten. waarschijnlijk ga ik een induvidueel programma conditie op peil brengen medische training volgen bij een fysio praktijk hier in de buurt of in ieder geval ben ik dat aan het regelen. dat ik er ook een verwijzing voor krijg. want het lukt mij niet alleen om mijn conditie weer op te krikken

    grt Evelien

    #82613 Reageer

    Jammer genoeg zijn de groepen inderdaad vaak 55 plus, maar ik vind je initiatief om dan individueel aan de slag te gaan zeer goed. Ik wens je veel sportieve uurtjes toe en hoop dat het ook zal bijdragen aan je gezondheid.

    #83106 Reageer
    Elisabeth8863
    Deelnemer

    Ik hoop idd binnenkort ook te starten met individuele fitness oid. om mijn conditie weer op te krikken. De cardioloog heeft mij ook nadrukkelijk aangeraden iets te gaan doen wat je individueel kunt doen. Want als ik een teamsport zou gaan doen zou ik een heel team naar de maan helpen. Dat hoeft overigens niet voor iedere hartpatiënt te gelden! Maar het is misschien wel iets om rekening mee te houden dat je dus beter een individuele sport kunt doen als hartpatiënt.

    #91376 Reageer
    Claudia1
    Deelnemer

    Die groepen zijn indd 55+ en daar ga ik niet heen, sportschool vind ik eigenlijk ook niet zoveel aan.

    Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste wedstrijd gevoetbald en moet zeggen dat dat ontzettend goed ging en voelde ook wel bevrijdend? Kon wel janken zo goed voelde ik me na tijd.

    As donderdag selectie wedstrijd en ga ik een stap verder. Menzis zit tegen dus ik heb de protector nog niet, zelf maar wat geknutseld en donderdag ga ik keepen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #82585 in lotgenoten en sportvraag
Je informatie: