default-header

Lotgenoten / advies gezocht dubbele hartklepoperatie

Home Forums Even voorstellen Lotgenoten / advies gezocht dubbele hartklepoperatie

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #112351 Reageer
    PvdB
    Deelnemer

    Dag allemaal,
    Als gevolg van intensieve radiotherapie in het verleden, heb ik nu (op mijn 55ste) hartklep=problemen. De cardioloog wil zowel de aortaklep als de mitralisklep vervangen, wegens lekkage, vernauwing en verkalking. Ik zou graag in contact komen met lotgenoten om hun ervaringen te horen en om me te helpen bij de keuze tussen mechanische of biologische kleppen. Bij voorbaat dank! Pieter

    #114235 Reageer
    Kirdneh1969
    Deelnemer

    Goedendag Pieter,
    Ik ben geopereerd aan 2-slippige Aortaklep met aneurysma. Ik heb gekozen voor een mechanische klep. De antistolling is geen probleem, echter het tikken van de klep is regelmatig storend tot zeer vervelend vooral op momenten dat er spanningen of stress in het spel zijn. Dan bonkt en bonst het soms heftig en is de borstkas een klankkast die e.e.a. versterkt.

    Echter kiezen voor een biologische klep gaf in 2017 op 47 jarige leeftijd de “zekerheid” dat de borstkas zeker nog een keer open moest voor een heroperatie.
    Al met al toch tevreden met mijn keuze voor de mechanische klep.
    Grt,
    Erik

    #114347 Reageer
    PvdB
    Deelnemer

    Beste Erik, dank voor je reactie. Voor mij geldt hetzelfde: het risico van heroperatie is zo groot dat ik voor mechanische kleppen moet kiezen. Het idee van dat geluid maakt mij heel bang, dus ik ben blij dat jij het benoemt maar toch tot de conclusie komt dat je tevreden bent met je keuze.
    Is er ook iemand met 2 mechanische hartkleppen op dit forum? Ik zou erg benieuwd zijn naar ervaringen. Alvast dank.
    Groeten
    Pieter

    #114482 Reageer
    Aysegül Er
    Sleutelbeheerder

    Beste Pieter,

    Heel veel beterschap en sterkte toegewenst.

    Mochten wij u ergens mee kunnen helpen laat het ons weten 🙂

    Met vriendelijke groet,

    Team HPNL

    #115998 Reageer
    geesje
    Deelnemer

    Beste Pieter,
    Heeft de operatie al plaatsgevonden?
    Mijn vrouw heeft 12 jaar geleden een biologische klep gekregen (aorta). Zij was toen 56 jaar oud.
    Daarna jaarlijks/tweejaarlijks een controle gehad. Zij was zeer tevreden met deze klep.
    De laatste controle was 1 maand geleden. Geen afwijkingen.

    Groet,
    Sjoerd Driessen

    #117686 Reageer
    doriend
    Deelnemer

    Hoi Geesje,waar is uw vrouw geopereerd, en welke operatie heeft zij ondergaan,bentall?

    #117687 Reageer
    geesje
    Deelnemer

    Beste Pieter,
    Mijn vrouw heeft een biologische klep gekregen(type: St. Jude) Is geopereerd in het Anthonius Ziekenhuis in Nieuwegein.

    #121843 Reageer
    jeralb
    Deelnemer

    Beste Pieter,

    Ik zou graag in contact met je komen via mail oid .Bij mij staat ook een dubbele klepvervanging in de planning. Als gevolg van bestraling 35 jaar geleden voor behandeling van Ziekte van Hodgkin. De aortaklep is verkalkt/vernauwd en mitralisklep matig vernauwd. Wat is de status bij jou inmiddels ? Ben je geopereerd? Ik hoor graag. Jouw verhaal/vraag sluit namelijk erg op mijn komende behandeling aan . Ik hoor graag ! Groet, Jeroen (59 jaar )

    #121748 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Beste pieter,

    Ik ben erg benieuwd of de operatie bij jou heeft plaatsgevonden en hoe het nu met je gaat . Ik heb onlangs te horen gekregen dat ik hetzelfde moet ondergaan. Vervanging van de aortaklep en de mitralisklep.Dit als gevolg van bestralingschade 35 jaar geleden voor de behandeling van Ziekte v Hodgkin (lympheklierkanker) Ik hoor graag!! Groet, Jeroen (59 jaar)

    #122266 Reageer
    Pieter
    Gast

    Beste Jeroen, dank voor je bericht. Ik had het nog niet eerder gezien, vandaar dat ik nu pas reageer. We kunnen wel zeggen dat we in hetzelfde schuitje zitten, broeder. Eerst die Hodgkin, en nu dit. (In de tussenliggende jaren heb ik nog wel wat meegemaakt, jij wellicht ook?)
    Ja, mijn operatie heeft plaatsgevonden. Dat is niet allemaal van een leien dakje gegaan maar het goede nieuws is dat ik nu echt wel weer stevig in m’n schoenen sta. Je mag me alles vragen wat je wil. Voor dit moment zeg ik je dus: het is niet mals maar het komt goed! Wanneer en waar word jij geopereerd? Veel sterkte man. Beste groeten, Pieter

    #122269 Reageer
    jeralb
    Deelnemer

    Beste Pieter, dank voor je reactie. Een datum voor de operatie is nog niet bekend. Ik ben patiënt in het Amsterdam UMC (AMC) . Ik zou graag je verhaal horen omdat dit ook zo naadloos aansluit op mijn situatie. Kan dat ook via whatsapp oid ? Groet , Jeroen Albrecht /(Stardrivers.nl )

    #124169 Reageer
    Marinus
    Gast

    Beste ex Hodgkin patiënten, ik zit ook in hetzelfde schuitje,eerst Hodgkin met bestralingen op mijn 27e.vorig jaar op mijn 44e nieuwe mechanische aortaklep en mitralisklep gerepareerd. Operatie op zich ging goed,alleen daarna allergische reactie gehad op heparine. Hart functioneert nu weer prima,alleen dat lawaai van die klep vind ik regelmatig heel irritant ,als ik nu moest kiezen zou ik me heel goed bedenken of ik niet toch een biologische zou nemen.om de paar weken bloed prikken en altijd bloedverdunners is ook niet alles.moeilijke beslissingen. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Groetjes (ik ben in het radboudumc geopereerd)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #117686 in Lotgenoten / advies gezocht dubbele hartklepoperatie
Je informatie: