default-header

Leven, over komen en gaan…

Home Forums Boeken Leven, over komen en gaan…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78630 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    EINDHOVEN – De eerste helft van ons leven zagen we een grandioze toekomst voor ons. Alles draaide om werken, streven, opbouwen, nog meer, nog beter. We voelden ons heel wat, we bestormden de hemel, maakten carrière, maar nu… Nu worden we ouder en ouder, nu gaat het bergafwaarts. We sukkelen wat, dralen, onze vrienden komen minder langs of blijven weg, ontvallen ons, en velen van ons vervallen tot een soort blijvende somberheid, er het beste van makend. Een van onze zeer gewaardeerde donateurs, Sef van Wegberg uit Eindhoven, schreef hierover een alleraardigste dichtbundel. Het boekje ,,Leven, over komen en gaan, laat zien hoe Sef met wat melancholie, optimisme en zeker met humor in het leven staat. ,,De versjes ben ik een beetje zelf’’, laat hij weten. ,,Ik realiseer mij dat ik in de periode van het Gaan zit en dat dat Gaan na het Komen onvermijdelijk is’’. Sef (76), die eerder al de door de Hartbrug aangeprezen bundel ’t Kamikazemusje schreef, is geen onbekende.
    Velen van ons kennen hem onder meer als bestuurder en vice-voorzitter van de KRO in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Voor die tijd was hij onder meer voorzitter van de Katholieke Onderwijsvakbond. Maar na een hartoperatie in 1989, een herseninfarct en een epilepsieaanval kent zijn leven vele beperkingen. Sef van Wegberg is er de man niet naar om het moede hoofd te laten hangen. Hij schrijft onder meer in zijn nieuwe bundel over de ouderdom:
    De ouderdom
    Een schitterende tijd,
    Barstensvol geluk,
    Tevredenheid,
    Niet meer willen, ook niet kunnen,
    Maar wel weten wat,
    Genieten van de kleine, schone dingen,
    Gelukkig zijn die er nog zat.
    Het boekje is voorzien van mooie kleurenillustraties van de hand van Sefs familielid Milou van Montfort uit Echt, die ook de aansprekende omslag van het boek ontwierp. ,,Leven, over komen en gaan’’ is verkrijgbaar bij The Read Shop, Cassandraplein 13 in Eindhoven. Het kost € 13,50. Woont u niet in de buurt, dan kunt u de dichtbundel bestellen via een mailtje naar vanwegberg@hetnet.nl . Kijk ook eens op http://www.sefvanwegberg.nl .

    #81751 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Wat verliest iemand die ouder wordt?
    Het grootste verlies is ” de toekomst!”.

    #81372 Reageer
    zomaar
    Gast

    :confused:

    Lieve Bo,

    Wat erg voor je vooral omdat je zo jong bent. Ik ben ook jong en heb een dikke vette hartkwaal. Ik ben een Cardiomyopathie patient van 33 maar mijn kwaal was veel makker te herkennen bij het ziekenhuis. Wens je veel sterkte en hou je taai meid.

    Liefs,

    Zomaar

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #81372 in Leven, over komen en gaan…
Je informatie: