default-header

Leeuwarden

Home Forums MCL Leeuwarden Leeuwarden

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #78579 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Wat een slechte verpleging, ze zitten liever koffie te drinken dan dat ze helpen. Een zei er zelfs tegen me kan het later het is zo gezellig in de koffieruimte, dit was een dag nadat ik 6 bypasses kreeg.
    Er loopt iemand van de verpleging te verkondigen dat hij alles bedacht heeft, ze hebben hem van een ander ziekenhuis meegenomen en hij heeft alles geregeld.
    Ik heb 30 min. op de toilet gezeten omdat er niemand kwam…
    Patienten uit andere kamer lagen gewoon alleen daar kwam helemaal niemand, dus die begonnen te schreeuwen omdat men niet op het belletje reageerden.
    Medicatie klopte niet, naast mij lag een man die geen voedsel kon slikken en toch weer elke dag vast voedsel voor zijn neus kreeg, dit had hij doorgegeven ook zijn medicatie werd niet fijngemalen.
    Wassen, met moeite je lag gewoon in je roze operatiekleur totdat iemand de moeite nam, met moeite om je te wassen.
    MCL Leeuwarden een prima ziekenhuis maar klote verpleging, nooit meer !!!!!!!:angry: :angry: :angry:

    #81793 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nu begrijp ik dus waarom u uw verhaal hier wilde plaatsen. Het is een schande!
    En het erge is, het komt heel erg vaak voor. Daarbij komt ook nog dat het “verplegend” personeel dat volmondig ontkent.
    Wat kunnen we er aan doen? bijna niets. Op die momenten denk je er niet aan om foto’s te maken of een filmpje met de telefoon.
    Er mag dan op veel plaatsen een tekort zijn aan personeel, op deze manier begrijpelijk als ze het meerendeel van de dag koffieleuten.
    Mijn zus heeft ook in de verpleging gewerkt, zij is hier gewoon weggepest. Zij wilde nog haar nek uitsteken voor patiënten. Ze wees haar “hoofd” een keer op het feit dat zij een patiënt niet goed in de sling had geplaatst. Nou driftig smeet die een lift om en daar ging mijn zus dr rug… Leuk personeel…
    Alle begrip voor uw reactie!

    #83475 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Mijn ervaring vanaf 1989 met het MCL in Leeuwarden, zijn uitgesproken positief,
    zowel wat de verpleging betreft als
    – hartchirurgie
    – cardiologie
    – urologie
    – diabeteshulp (internist)
    Men is uiterst attent en naar mijn mening zeer kundig.
    In 1989 kreeg ik een blaasoperatie (kanker)
    In 1992 werd ik behandeld en opgenomen voor diabetes
    In 2001 ben ik gedotterd in het UMCG, vanuit het MCL, zeer goed beide ziekenhuizen
    In 2005 kreeg ik 4 bijpasses in het MCL, fantastisch geholpen door de
    cardioloog en de hartchirurge.
    Ik heb alleen maar lof voor het MCL.

    Harm de Vos

    #81195 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hmmm lijkt mij heerlijk…
    Ik ga het gauw maken!
    Cesarina

    #86821 Reageer
    misstammie27
    Gast

    Ik vind het MCL ronduit een klote ziekenhuis. Serieus slecht!!
    Ik heb 16 jaar in Leeuwarden gewoond en klaagde al vanaf mijn 21e over hartritmestoornissen. Ik was goed gezond, sportief (beroepsmilitair) maar werd totaal niet serieus genomen in het ziekenhuis daar. Mijn HA was ook niet al te best, want die wimpelde alles af met hyperventilatie en stress bla bla. Nooit hebben ze enig onderzoek naar mijn hartfunctie gedaan. En het was zelfs zo erg dat ik niet meer welkom was bij de spoedeisende hulp. Als ze me daar aan zagen komen kreeg ik rot opmerkingen naar mijn hoofd zo van: “heb je haar weer!”

    2 jaar terug zakte ik in elkaar in de Albert Heijn (ook in Leeuwarden).
    De ambu werd gebeld, die kwamen me onderzoeken en namen me mee naar het ziekenhuis. De dokter maakte een ECG en wat zei hij? Er was niks aan de hand….hyperventilatie en het ergste van alles, hij vond mij theatraal!!!!!

    Nu woon ik inmiddels 1,5 jaar in Amsterdam, en nadat ik hier een aanval van een ritmestoring kreeg, werd er gelijk degelijk onderzoek gedaan. Conclusie, boezemfibrilleren. (soms ook sinustachycardie).
    Ik krijg nu metaprolol 150 mg per dag en 5 mei moet ik in de MRI. De cardioloog heeft me al voorgesteld te willen gaan ableren. Dit heb ik nu in overweging.

    Door dit klote ziekenhuis in Leeuwarden heb ik nu een angst en paniekstoornis ontwikkelt omdat ik mij jarenlang niet serieus genomen heb gevoelt. Ik ben nu in behandeling bij de psycholoog en krijg antidepressiva, daarmee heb ik mijn angst redelijk goed onder controle.

    Ik heb werkelijk geen goed woord over voor het ziekenhuis.
    Daarnaast heeft het MCL meerdere grote fouten bij mij gemaakt.
    Ik was zwanger, en na 3 echo’s en gericht onderzoek beweerden ze bij zes maanden zwangerschap dat ik absoluut maar 1 kindje verwachtte. Nog geen drie weken later (bijna zevende maand) stortte ik in elkaar op de bloemetjesmarkt in Leeuwarden en na onderzoek bleek ik dus alsnog een tweeling te verwachten.
    Ik kreeg diezelfde middag nog weeen en had al 1cm ontsluiting en ben met spoed naar het UMCG in Groningen gebracht waar ik 6 weken heb gelegen en toen uiteindelijk weer terug naar het MCL ben gebracht, aldaar ook bevallen.

    Zo slecht! Ik ben blij dat ik in Amsterdam nu woon. Het AMC beschikt over goede cardiologen, Eerste Hart Hulp, en daar mag je altijd heen bellen. Laatst had ik ook een hoog hartritme die ruim een uur aanhield, ik belde de cardioloog en die stelde me gerust. De beste man heeft toen echt even de tijd voor mij genomen, en dat zijn de goede dokters.

    Groetjes Tamara

    #86822 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Jammer, ik ben het volledig met jullie oneens. Jammer, dat jullie zulke negatieve ervaringen hebben. Ik ben sinds 1989 regelmatig klant in het MCL. Zonder de attente zorg van
    – Dr. Schipper
    – Dr Van Veelen
    – Dr Quere
    – Dr. Guderian
    – Dr Polee
    – het RIFF
    en de verplegende dienst
    was ik er al lang niet meer geweest.
    Ik ben behandeld voor
    kanker, suikerziekte. hartfalen, open hartoperatie, verlammingsverschijnselen rechts.
    Ik heb alleen maar zeer positieve ervaringen. Ik ben het MCL dan ook uitermate dankbaar.
    Iedereen is even behulpzaam en vriendelijk.

    Harm de Vos

    #86824 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ook ik ben vorig jaar geopereerd in het mcl in Leeuwarden, een nieuwe hartklep.
    De voorbereiding en informatie was prima, maar de verpleegafdeling was ik niet tevreden over.
    Weinig aandacht, en idd. toen ik naar de wc moest (wat mijn man bij de verpleging aangaf)
    was het net koffie tijd en was er vertraging dus.
    Later ben ik naar Drachten overgebracht en daar was alles prima voor elkaar. Veel aandacht en een prima verzorging.
    Joukje

    #86825 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ook met het ziekenhuis in Drachten hebben wij heel positieve ervaringen.
    Maar toch , voor mij persoonlijk, kan het MCL niet stuk, ook de verplegenden
    niet. Ze waren zeer attent en hielpen als je hen nodig had zo snel mogelijk.
    Ik denk dat veel mensen makkelijk vergeten, dat verplegenden regelmatig onder
    grote druk werken en er vaak sprake is van misschien een te lage perso-
    neelsbezetting. Als er dan even langer gewacht moet worden, ligt dat niet
    aan de verplegenden, maar aan het personeelsbeleid.
    Ik vind dat verhaal over mensen, die lekker zitten te koffiedrinken en geen
    tijd voor de patienten zouden hebben, schromelijk overdreven en een beetje
    respectloos voor de zware taak van de mensen die hun werkaan het bed vaak
    onder tijdsdruk moeten doen.

    Harm

    #86829 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Ik denk dat Joukje hier aangaande het verplegend personeel en de koffietijd de koffieronde bedoelt. M.a.w. voor de patiënten en het bezoek. Daar gaat ook (begrijpelijk) enige tijd in zitten en voor het de verpleging er is kan het dus even iets langer duren. Dat is overal.
    Het lijkt me in deze opvatting dan ook niet overdreven.

    U heeft natuurlijk ook al een aardig verleden opgebouwd in dit ziekenhuis. En als juist in het begin al een goede relatie tussen u en het ziekenhuis is opgebouwd (zoals u beschrijft) staat u er dus al een stuk positiever tegenover.
    Het lijkt me dan ook, dat mocht er iets (een kleinigheidje) mis gaan, dat u hier geen aandacht aan besteed en het gewoon vergeet.
    Aan de andere kant: Staat iemand negatief tegenover een ziekenhuis, dan zou dit kleinigheidje anders ervaren kunnen worden… En dan van de bekende mug een ….. U begrijpt het wel.
    Dat wil niet zeggen dat dit in de onderstaande berichten het geval is.

    Omtrent de tijdsdruk geef ik zeker gelijk. Maar ik denk dat daarnaast nog een factor meespeelt bij het commentaar op de verpleging. Mensen die daar komen zitten daar in een hulpbehoevende positie. Juist het Friese karakter kan dan als negatief ervaren worden. Een Fries is van nature wat afstandelijk, nuchter en individualistisch. Niks mis met die eigenschappen, maar op dat moment is er denk ik wat meer behoefte aan een persoonlijkere benadering. Wat denkt u?

    #86830 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ik ben een ECHTE fries, geboren en getogen, dus daaraan kan het niet liggen.Joukje

    #86831 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    bovenstaand bericht was mijn eerste wat boze reactie.
    Maar nu het volgende nog
    Het was voor mij de eerste keer dat ik in het mcl werd opgenomen, meestal in streekziekenhuizen, waar uiteraard de benadering veel persoonlijker is.
    Je hebt een zware operatie gehad, het gaat niet zoals het zou moeten gaan, en als dan het onpersoonlijke naar voren treedt, heb je daar geen boodschap aan.
    Je voelt je dan meer een nummer, die zo gauw mogelijk weg moet (in mijn geval naar Drachten, prima).
    Het verschil werd mij toen duidelijk.

    groet Joukje

    #86832 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Ik denk dat mijn bericht verkeerd is over gekomen.
    Ik refereerde ook niet naar jou als Fries zijnde. Maar ik ging uit van de basale karakterkenmerken t.a.v. het personeel. Puur om te onderschrijven dat dit een oorzaak kan zijn de mindere ervaring met het personeel. Het is geen kritiek op Friezen. Alleen om aan te geven, dat juist wanneer je in die behoevende positie zit je juist meer persoonlijke aandacht wil en dit van nature wat afstandelijker ervaren kan worden bij Friezen.

    Maar in je ervaring als nummertje kan ik goed begrijpen. Sterker nog zelf ook het in en ander meegemaakt in de grote ziekenhuizen.
    Een streekziekenhuis is dan echt een verademing t.o.v. zo’n zieken-fabriek.

    Maar ik denk ook dat het bij de grote ziekenhuizen hoort en het zelfs positief is dat ze zo’n dergelijke (onprettige) benadering hebben. Daar moeten ze zich puur richten op de behandeling, het zakelijk en bondig houden en puur zorggericht zijn. Daardoor blijven ze bij de les. En ja, vanzelfsprekend gaan er dan nog dingen fout….

    Groeten, Job

    #86833 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Daar laten wehet dan maar bij.
    Binnenkort word ik opgenomen in het UMC groningen, eens kijken hoe het daar gaat.
    Joukje

    #81655 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    De berichten die ik tot op heden heb gelezen maar ook heb gehoord over het UMCG zijn eigenlijk allemaal positief geweest. Terwijl normaal juist negatieve ervaringen meer naar voren komen.
    Dat is wel positief. Ik ga er dan stiekem ook van uit dat jij je binnenkort hierbij aan kan sluiten. Het is al erg genoeg dat je er naar toe moet.

    Succes ermee!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #86831 in Leeuwarden
Je informatie: