default-header

LCD drager

Home Forums Even voorstellen LCD drager

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79044 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Even voorstellen,

    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik, i.v.m. hartritme stoornissen, beter een ICD kan dragen.
    De oorzaak van de stoornissen is niet te achterhalen.
    Welke ervaringsdeskundige kan mij in het kort de voors en tegens geven?

    #84517 Reageer
    6sept08
    Gast

    Hallo Donald,

    Je schrijft dat je onverklaarbare ritmestoornisen hebt en daardoor in aanmerking komt om preventief een ICD te laten implanteren.
    Ritmestoornisen zijn er in alle soorten en maten, dus ook die levensbedreigend kunnen zijn.
    Als deze ritmestoornisen zich bij jouw op een onverklaarbare wijze uiten zal het moeilijk zijn om hier medicatie voor te krijgen.
    Een manier om de voorkomen dat zo`n ritmestoornis fatale afloop heeft, is om bij de persoon een ICD te implanteren.
    De ICD is een apparaatje dat ritmestoornisen direct detecteert en waar mogelijk corrigeert.
    Het zal dus bij een ernstige verstoring van het normale ritme je hart ” resetten” , waardoor je in staat bent om letterlijk te blijven leven.
    M.a.w. als je zo`n apparaatje krijgt, en er treedt een levensbedreigende ritmestoornis op, dan zal het ervoor zorgen dat je in leven blijft, een ontzettend groot voordeel van zo`n ding.
    De ingreep is daarnaast niet zo heel zwaar en groot, en je kunt je oude leven weer nagenoeg geheel oppakken. Het ding geeft je toch een gevoel van zekerheid.
    Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

    Erik

    #84521 Reageer
    Donald
    Deelnemer

    Dag Erik,

    Bedankt voor je reactie.
    Het klinkt goed, extra stukje veiligheid, en helemaal als je daarna gewoon weer aan het werk kan.

    Groet,

    Donald

    #84524 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    behalve als je buschauffeur bent, of vrachtwagen chauffeur.
    zie voor meer infor de stichting icd dragers nederland
    http://www.stin.nl

    #84525 Reageer
    6sept08
    Gast

    Hallo Carotee.

    Dat klopt volledig.
    Mensen die in het beroepsvervoer, hetzij mensen dan wel goederen vervoeren, kunnen als drager van een hartritme ondersteunend apparaat inderdaad hun beroep niet meer uitvoeren.
    En dat is uitermate sneu voor de mensen die het aangaat.

    Erik

    #84526 Reageer
    Donald
    Deelnemer

    Dat wordt omscholen dus.

    Beroepsmatig zat ik elke dag langs de weg als verkoper, met nadruk op zat, omdat mijn oude werkgever de ritmestoornissen een te groot risico vond en daarom mijn contract niet meer verlengde, dat gaat dus niet meer lukken begrijp ik.

    Donald

    #84527 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Met een pacemaker mag het wel volgens mij. Ik heb vrachtwagen rijles gehad toen ik al een pacemaker had.
    Moest voor mijn rijbewijs wel om de 5 jaar gekeurd worden. Is nu 10 jaar.
    Tip voor de keuring rijbewijs. Bel eens een paar huisartsen op wat een keuring kost.
    Heb er 4 gebeld. De eerste vroeg € 120,– en de laatste € 25,–.
    Succes met het omscholen en het vinden van een nieuwe baan.

    #85455 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    Hallo
    Ik ben ook icd drager sinds 13 januarie jl.
    Ik noem hem mijn life saver.
    Hij is bij mij ook preventief geplaatst omdat ze ook mijn ritmestoornissen niet kunnen verklaren.
    Maar mocht het nodig zijn dan kan hij wel levensreddend zijn.
    Aan de ene kant ben ik er blij mee maar aan de andere kant moet ik er wel aan wennen dat ik nu zo een ding in mijn lijf heb zitten
    ben benieuwd hoe gaat het nu en hebben ze hem al geplaatst???

    groetjes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #85455 in LCD drager
Je informatie: