default-header

lage hartslag tijdens marathon

Home Forums Algemene discussies lage hartslag tijdens marathon

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80680 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, ben een 45 jarige man, in goed conditie, dit weekend een marathon gelopen in 3u en 7 minuten, ben gestart en geëindigd aan een tempo van 13.7 km/u , eerste 15 km een hartslag van 173 dan plots een hartslagdaling en vanaf  km 18 tem km 42 een hartslag van gemiddeld 105!!!!!  Vanwaar die plotse hartslagdaling bij toch wel zeer zware belasting? Moet ik me zorgen maken? Nog iemand soortgelijke ervaringen? Graag tips.

    #93653 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo jp

    Ik ben niet bekend met hardloppwedstrijden en de bijbehorende hartslagen. Ik weet wel dat een marathon wordt opgebouwd en dat er drie harslagzones zijn: D1, D2 en D3. Welke hartslagen hierbij horen weet ik echter niet.

    Bijgevoegde links kunnen je misschien iets meer vertellen over deze zones:

    https://hardloopschema.nl/?p=vragen-over-hardlopen&vraag=34

    Het is misschien zo dat je wat sneller van start bent gegaan waar door de hartslag is opgelopen en dat je na een aantal minuten in een rustiger tempo bent overgegaan.

    Na een aantal kilometers heb je waarschijnlijk een ritme gevonden waarbij je het prettigst rent.

    Je kunt ook altijd bij je huisarts navragen wat hij/zij hier van vindt.

     

    Anneliese Wijers-Barten

     

    #93654 Reageer
    myra
    Deelnemer

    Hoi J,

    Ik vraag me af,heb je nu ook fysiek gemerkt dat je hartslag trager werd,was het fysiek ook veel zwaarder?

    Dat zou je dan als getrainde renner moeten merken lijkt me

    Of heb je alleen GEZIEN dat je hartslag omlaag ging,m.a.w. misschien werkt  dan je hartslagmeter niet meer goed?

    #93655 Reageer
    jp
    Deelnemer

    Hoi

     

    Ik had het fysiek erg zwaar, dus ik dacht dat mijn hartslag megahoog ging zijn, tot mijn verbazing slechts een dikke 100 hartslagen , zeer vreemd, misschien ligt het aan uurwerk, is nochtans vrij professioneel materiaal….

    #93656 Reageer
    myra
    Deelnemer

    Je kunt je vraag ook stellen op hartvolgers.org,krijg je antwoord van een cardioloog

    #93657 Reageer
    jp
    Deelnemer

    bedankt Myra ! ondertussen naar huisarts geweest, deze heeft me gerustgesteld, had een goede tijd gelopen, blijkbaar onmogelijk met een slecht werkend hart….tja…:-)

     

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93656 in lage hartslag tijdens marathon
Je informatie: