default-header

Lage bloeddruk

Home Forums Algemeen Lage bloeddruk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80589 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen

    Gisteravond naar de spoedpost geweest
    Ik had een lage bloeddruk van 79 48 110
    nachtje observatie konden niks vinden ze wisten het niet kon niet aan de medicijnen liggen omdat ik al een hele tijd slikt
    ben vorig jaar gedotterd en een hartinfarct gehad

    #93291 Reageer
    Roland
    Gast

    Vervelend dat de oorzaak niet duidelijk is. Misschien een virus of de griep onder de leden? Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter.

    #93292 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ik neem aan dat 79 voor je pols staat.
    Op zich is jouw bloeddruk niet erg afwijkend, daarom hebben ze je ook vast weer laten gaan.

    [quote]Wat is precies een lage bloeddruk?

    Er is geen eenduidige definitie voor lage bloeddruk (hypotensie). Eigenlijk is een lage bloeddruk gezond, mits het geen symptoom is van een onderliggend ernstig probleem, bijvoorbeeld bloedverlies. Bij een aantal mensen is het hebben van een lage bloeddruk fysiologisch. Dat wil zeggen dat hun bloeddruk altijd aan de lage kant is. Er zijn artsen die pas over een lage bloeddruk spreken als er klachten aanwezig zijn, bijvoorbeeld duizeligheid, vermoeidheid en flauwvallen. Anderen spreken over een lage bloeddruk als de boven- en onderdruk onder bepaalde waardes is: bij mannen < 110/70 en bij vrouwen < 100/60.[/quote]

    #93293 Reageer
    Roland
    Gast

    Ik begreep: bovendruk 79, onderdruk 48 en pols 110 bpm. ?

    #93294 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Hallo,

    Ik heb zelf ook wel eens last van een te lage bloeddruk, door medicijnen. Wat ze in het ziekenhuis toen hebben gedaan is simpelweg een sterk verdunde zoutoplossing toedienen per infuus, zodat het bloedvolume stijgt en dan is het zo weer op pijl. Maar of dit bij iedereen kan, weet ik niet.

    Je kan dit ook zelf doen, door gewoon simpelweg een paar koppen bouillon of soep of iets anders zouts vloeibaars te drinken. Dus eigenlijk het omgekeerde van wat ze adviseren om de bloeddruk laag te houden. Of alleen maar vocht en dan geen alcohol, want dan daalt de bloeddruk nog verder. Maar mocht je een zout en vochtbeperking hebben, dan zou ik dat alleen in overleg met de arts doen. Het laatste waar je op zit te wachten is decompensatie. Dan lig je weer in het ziekenhuis.

    Vreemd dat het ziekenhuis geen oplossing kon bieden. Wat mij overigens verteld is, is dat een lage bloeddruk zo lang er geen klachten zijn, geen kwaad kan. Maar ik kan me voorstellen dat je echt duizelig wordt en dat soort klachten. De waardes zijn wel laag inderdaad.

    Wat ik denk is dat het mogelijk ook de pols van 110 verklaard. Je hart probeert op deze manier toch alle organen van zuurstofrijk bloed te voorzien. Door de frequentie te verhogen.

    Succes!

    #93298 Reageer
    a.versteeg
    Gast

    Hoi

    mijn bovendruk was 78 onderdruk 47 pols 110

    #93299 Reageer
    Roland
    Gast

    Had ik dus toch goed begrepen. 😉
    Gaat het nu wat beter?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #93293 in Lage bloeddruk
Je informatie: